10

امتحانات مدارس غیر حضوری است/هیچ مدرسه‌ای مجاز به برگزاری امتحانات حضوری نیست

  • کد خبر : 339035
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای تهران: بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا امتحانات مدارس در همه مقاطع باید غیر حضوری برگزار شود.

امتحانات مدارس غیر حضوری است

به گزارش افق انلاین ، دکتر علیرضا زالی در حاشیه نشست بررسی پیامد‌های اجتماعی بیماری کرونا گفت: با توجه به اینکه تهران همچنان در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارد، بر اساس این ابلاغیه هیچ مدرسه‌ای مجاز به برگزاری امتحانات حضوری نیست و باید به صورت مجازی باشد.
فرمانده ستاد عملیات مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اثرات روانی و اجتماعی بیماری کرونا بر مردم گفت: با توجه به ویژگی‌های متعدد شهر تهران از نظر جمعیتی و زیست بومی شاهد تغییر الگوی رفتار‌ها در میان مردم هستیم.
زالی امروز در نشست بررسی پیامد‌های اجتماعی ناشی از همه گیری کووید ۱۹ هم که در ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: بیماری کرونا یک ابعاد پنهانی در حوزه‌های مختلف دارد و این عارضه یک پدیده بیولوژیک پیچیده و جدید محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: بیماری کرونا از ابعاد روانی شناسی موضوع‌های جدیدی در دنیا ایجاد کرده است.
زالی گفت: موضوع جمعیت شناور شهر‌ها و ساکنان حاشیه شهر و مشکلات اقتصادی و بیکاری‌های ایجاد شده از مسایل مهم در زمینه بیماری کرونا محسوب می‌شود که تهران به واسطه پایتخت بودن وضعی مضاعف و پیچیده‌تر دارد.
شاخص‌های اقتصادی در مناطق مختلف تهران متفاوت است و حاشیه شهر‌ها از امکانات بهداشتی و درمانی مناسبی برخوردار نیستند.
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا اضافه کرد: کاهش هویت اجتماعی و دور بودن مردم از یکدیگر نتیجه رشد ناهمگون شاخص‌های مختلف شهری است و از نظر اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی مناطق ۲۲ گانه تهران با یکدیگر متفاوت هستند.
وی به موضوع‌های پرخطر اجتماعی در تهران به معتادان متجاهر، تکدی گری، زباله گردی اشاره کرد و گفت: این‌ها جز کانون‌های پر خطر محسوب می‌شوند و از نظر پیامد‌های اجتماعی و بهداشتی نگران کننده هستند.
دکتر زالی با اشاره به پیامد‌های بیماری کرونا بر فرزندان و دانش اموزان افزود: ماندن کودکان در منازل و تعطیلی مدارس و تغییر الگوی تحصیل در تهران موجب ماندن بیش از حد بچه‌ها در منازل شده که این موضوع خطرآفرین است.
بسیاری از بازی‌های اجتماعی کودکانه در اپارتمان‌های کوچک حاصل نمی‌شود و این موضوع باعث بروز مسئله تک بعدی و دوری از اجتماع بچه‌ها می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=339035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر