4

دانشمندان هسته‌ای ما مقلد رهبری هستند

  • کد خبر : 33919
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱

ملت، مردم و نظام اسلامی ایران مبتنی بر منطق و گفت‌وگو هستند و از بحث و مذاکره هیچ مضایقه‌ای ندارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت که طرح الحاق بحرین به عربستان با چراغ سبز آمریکایی‌ها صورت گرفته که البته بحرینی‌ها این توطئه را تحمل نمی‌کنند.حجه الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت جمعه تهران در خطبه دوم نماز عبادی‌سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه سوم خرداد نشست بغداد را پیش رو داریم، گفت: همانطور که مذاکرات استانبول نشان داد ملت، مردم و نظام اسلامی ایران مبتنی بر منطق و گفت‌وگو هستند و از بحث و مذاکره هیچ مضایقه‌ای ندارد.

افق نیوز:وی با بیان اینکه گفتمان جمهوری اسلامی طرفداری از حق است و ما به حق خود نیز پایبندیم،ادامه داد: جمهوری اسلامی معتقد است علوم و فن‌آوری هسته‌ای برای همه باید باشد و سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس؛ جمهوری اسلامی به دنبال خلع‌سلاح آنهایی است که مجهز به این شاخ(بمب هسته‌ای) هستند؛ عقل ندارند ولی شاخ دارند و از این صنعت پیشرفته علیه حیات بشری استفاده می‌کنند.

صدیقی ادامه داد: سلاح ما ایمان جوانان، پایگاه اقتدار ولایت فقیه و روح حماسی و عاشورایی است که ما با این سلاح نیاز به سلاح هسته‌ای نداریم.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص سلاح هسته‌ای اظهار داشت: دانشمندان هسته‌ای ما مقلد رهبری هستند و ایشان نیز سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانند و به احترام این فتوا و نظریه فقهی هرگز به چنین اقدامی مبادرت نمی‌ورزند.

خطیب موقت تهران خطاب به اروپا و گروه ۱+۵ گفت: باید بدانید ملت ایران ملتی مقاوم است و هرگز از حقوق هسته‌ای‌اش عقب‌نشینی نخواهد کرد، حرکت‌های ما شفاف و قابل ارائه به همه جهان است؛ حتی گاهی اوقات اسرار کشور ما در معرض دید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما همه جا جلب اعتماد کرده‌ایم و حال نوبت اروپا است که به ملت ایران روی دیگری نشان دهد و ثابت کنند که آنها هم اهل منطق‌اند و باید برایشان قابل هضم باشد که زبان زور و تهدید برای ملت ایران کاربرد ندارد.

صدیقی در خصوص تحولات اخیر کشور بحرین و  الحاق این کشور به عربستان سعودی نیز اظهار داشت: ملت هوشیار و بیدار بحرین پس از ۱۵ ماه از خیزش مردمی‌اش انواع جنایت‌ها را از آل خلیفه با چراغ سبز آمریکا و کمک مستقیم و بی‌شرمانه عربستان سعودی به چشم دیده است.

وی افزود: اخیراً پس از آنکه از سرکوب مردم مأیوس شده‌اند توطئه‌ای را که ناشی از انفعال و ضعف بحرین و عربستان است با نام الحاق بحرین به عربستان به راه انداخته‌اند.

صدیقی با اشاره به اینکه حقیقت این اقدام ذلت بحرین و از بین رفتن هویت این کشور است، گفت: این توطئه با چراغ سبز آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است؛ بدانند مردم بحرین و منطقه و یارانشان این توطئه را تحمل نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی در موضع ضعف قرار دارد اظهار داشت: اگر این کشور قدرت دارد دو جزیره‌ای را که سالها در اختیار صهیونیست‌ها است باز بستاند. عربستان با چه رویی در مورد کشور همسایه خودش اینگونه شرارت‌ها را انجام می‌دهد و  آل خلیفه شرور را حمایت می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به سران عربستان سعودی گفت: همانطور که با حضور نظامی در بحرین نتیجه|‌ای نگرفته‌اید در این طرح نیز جز رسوایی چیزی نصیبتان نخواهد شد.

به گفته خطیب موقت نماز جمعه تهران روز اول خرداد شورای حقوق بشر در ژنو پرونده جنایت‌های آل خلیفه و حکومت بحرین را مطرح می‌کند و توقع همه ملت‌های آزاده این است که این کشورها جبران مافات کنند.

وی افزود: مجامع بین‌المللی زمانی که دیدند ملت بحرین برای تأمین خواسته‌هایشان در برابر این همه فشار و زور ایستادگی کردند، آنها هم به صدا درآمدند.

صدیقی تصریح کرد: خواسته ما این است که شورای حقوق بشر با یک قطعنامه قابل قبول حق ملت بحرین را تبیین و آل خلیفه را سر جایش بنشاند.

خطیب موقت تهران  برگزاری مراسم رژه همجنس‌بازان در کشور آذربایجان که بیش از ۹۰درصد مردم آن شیعه هستند را تاسف بار خواند و گفت: اخیراً حکومت آذربایجان به دنبال برگزاری مراسم سخیف رژه همجنس‌بازان در این کشور است.

صدیقی افزود: کشوری که با فقر دست و پنجه نرم می‌کند میلیاردها دلار برای برگزاری این مراسم هزینه کرده و هیچ کشوری در جهان به اندازه حکومت باکو برای این مراسم هزینه نکرده است.

وی از حکومت آذربایجان خواست که دست از این عمل قبیح برداشته و رضایت مسلمانان کشورش را با رضایت آمریکا و اسرائیل معامله نکند، چرا که از نظر عقل و منطق این حرکت به نفع آنها نیست و در همه ادیان نیز این عمل محکوم است و هیچ حیوانی حتی این عمل را انجام نمی‌دهد.

صدیقی با اشاره به فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: سراسر دوران دفاع مقدس برای ما روزنه‌های غیب بود و دست ولیعصر گام به گام ملت ایران را حمایت کرد؛ فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ کشور ما بود.

وی در خصوص اعتصاب ۱۶۰۰اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز گفت: این افراد با مقاومت خود اسرائیل جنایتکار را به عقب‌نشینی وادار کردند و ما معتقدیم این رژیم به زوال نزدیک می‌شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول نیز با تأکید بر ترویج ازدواج و تسهیل آن توسط حکومت و فرهنگ‌سازان اظهار داشت، قرآن خطاب به متولیان کشور و پدر و مادرها توصیه می‌کند که شرایط را برای تشکیل خانواده جوانان فراهم نماید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر