2

بین دفاع مشروع و تروریسم اختلاف فاحش وجود دارد

  • کد خبر : 3487
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۰۱

‘علی اکبر صالحی’ که در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی سخن می گفت، افزود: اگر چه تروریسم از بدو خلقت جهان همواره بوده و هست ولی کشورهای غربی با رسانه های پر قدرت و استفاده از کلمات و مفاهیم زیبا افکار عمومی دنیا را به بازی می گیرند. وی گفت: بین […]

‘علی اکبر صالحی’ که در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی سخن می گفت، افزود: اگر چه تروریسم از بدو خلقت جهان همواره بوده و هست ولی کشورهای غربی با رسانه های پر قدرت و استفاده از کلمات و مفاهیم زیبا افکار عمومی دنیا را به بازی می گیرند. وی گفت: بین دفاع مشروع و تروریسم اختلاف فاحش وجود دارد ولی غربی ها با استفاده از قدرت رسانه ای افکار عمومی جهان را به سمت خود سوق می دهند در حالیکه تروریسم دولتی یکی از ابزارهای سلطه آنان بر جهان است.
وی با اشاره به اینکه دفاع مشروع برای مقاصد مشروع انجام می پذیرد، یک امر انسانی است، افزود: از سوی غربی ها که در راس آنها امریکا، جهان بینی ساختگی اسلام هراسی را ایجاد کرده اند صرفا به دنبال مقاصد شوم خود در سلطه بر جهانیان متمرکز شده است.
به گفته وزیر امور خارجه، غربی ها بنا به نیاز، هر بار یک روش را برای استیلای خود بر جهان خصوصا خاورمیانه که قلب تپنده جهان است به کار می گیرند. اعتقاد داریم که امریکا با دستاویز قرار دادن مبارزه با تروریسم در افغانستان و عراق، جنایات بسیاری مرتکب شده است .
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا دارد با برگزاری این اجلاس در سطح جهانی روشنگری کرده و آنان را رسوا کند.
صالحی ، ابتکار برپایی این اجلاس را پیشنهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: به گفته مهمانان، غرب با همه فشار و تبلیغات خود برای عدم شرکت دعوت شدگان در اجلاس تهران ‘۶ رئیس جمهوری، یک معاون رئیس جمهوری، چندین نخست وزیر و ۱۷ وزیر’ در این اجلاس شرکت کردند.

* ‘ ۵۰ هیات از کشورهای مختلف ، ده سازمان بین المللی ومنطقه ای در اجلاس تهران شرکت کردند که با ۳ پیام و ۳۱ سخنرانی اجلاس پر باری بود.’

وی متذکر شد: با برپایی این اجلاس در سال اینده در کشور عراق و همچنین دیگر کشورها کلیه راه های فرار کشورهای سلطه گر را که برای خود ‘راه فراری’ گذاشته اند، می بندیم .
صالحی یادآور شد: در این رابطه برخورد دو گانه با مصادیق تروریسم و سیاست های دوگانه آنان را در همه زمینه ها از جمله موارد هسته ای با بن بست قرار می دهیم.
به گفته صالحی مهارت طولانی مدت غرب در وضع قوانین و عدم دخالت کشورهای در حال توسعه در آن همه فرصت های سوء استفاده از مصادیق عامه پسند را برای خود بازگذاشته اند.
وی تاکید کرد: بزودی دبیرخانه قوی درتهران ایجاد می شود تا بحث تروریسم به صورت زنده نگه داشته شده تا به اجلاس بعدی ارائه شود.
وزیر امورخارجه گفت: اکنون اگر چه وجدان عمومی جهان حرف حق را پذیرفته و ما را در مورد استفاده صلح امیز هسته ای ذیحق می دانند، ولی متاسفانه به دلیل کوتاهی کشورهای منطقه در یک دادگاه حقوقی با کمبود قوانین مواجه می شویم.
وی با ذکر این نکته که در سال آینده یک سند، تولید و به سازمان ملل تحویل می شود، گفت: تمامی شرکت کنندگان در اجلاس تهران به اتفاق برجسارت و شهامت ایران در برپایی این اجلاس آفرین گفتند.
صالحی که قبل از تصدی وزارت امور خارجه ریاست سازمان انرژی اتمی ایران را برعهده داشت، در مورد آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر گفت: در حال حاضر این نیروگاه عملا مورد بهره برداری است، بطوریکه فعل و انفعالات هسته ای شروع شده و آرام آرام به سوی بهره برداری کامل پیش می رود.
وی با تاکید بر ایمنی کار در مرحله اول و بعد راه اندازی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر در اواسط ماه رمضان تکمیل می شود و به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد که جشن آن در پایان ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر