3

بارها عرض کردیم که ما در قوه قضاییه خط قرمز نداریم

  • کد خبر : 36049
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴

البته ما می‌دانستیم که وقتی برخورد با دانه‌درشت‌ها بخواهد شروع شود صداها از همه جا بلند می‌شود.

افق نیوز:رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه کتاب خدا و سنت رسول (ص) برای کسی خط قرمز قرار نداده است با انتقاد شدید از آنچه که آن را تعیین خط قرمز از سوی برخی خواند، گفت که قوه قضاییه مکان تعیین خط قرمز‌ها نیست و او در قوه قضاییه دوست، آشنا، قوی، ضعیف، برادر، فرزند و فامیل نمی‌شناسد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در همایش سراسری قوه قضاییه افزود: من بارها عرض کردم که اگر به توصیه‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری در آن فرامین هشت ماده‌ای عمل می‌کردیم الان وضع ما این‌طور نبود و کسی جرات نمی‌کرد بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از اموال عمومی را ولو به عنوان وام و ال‌‌سی‌های اعتباری را در اختیار خود بگیرد و آن را در مجرای قانونی‌اش مصرف نکند.

وی با بیان اینکه نفس همین میزان تامل برانگیز است، گفت:‌ آیا واقعا برای همه مردم این امکان وجود دارد که نه از این میزان بلکه صد‌ها برابر کمتر از این میزان استفاده کنند و آیا این صحیح است که این میزان از اموال عمومی در اختیار کسی و یا کسانی قرار گیرند که پشت پرده دارند کارهایی می‌کنند و بعد هم پولی که باید در مجرای تولید به کار رود، در مجاری دیگری به کار برده شود و بعد از آن کیف‌های پر از پول رشوه را به عنوان کار فرهنگی می‌خواهند جا بزنند.

وی تصریح کرد: این واقعا خجالت آور است و ما باید در مقابل این فساد‌ها بایستیم و عدم ایستادگی ناشی از ضعف اراده است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه باید در زمینه مبارزه با فساد تحول ایجاد کنیم، گفت: به حمد‌الله در این چند سال کارنامه قوه قضاییه رو به بهبود بوده است و حسب گزارش‌‌هایی که نهاد‌های مختلف مانند نیروی انتظامی که در بحث مقابله با قاچاقچیان و اشرار آمارهای خوبی ارائه می‌کند و هم گزارش دستگاه‌های درونی کارهای خوبی صورت گرفته است ولی تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

آملی لاریجانی اظهار کرد:‌ البته ما می‌دانستیم که وقتی برخورد با دانه‌درشت‌ها بخواهد شروع شود صداها از همه جا بلند می‌شود. بارها عرض کردیم که ما در قوه قضاییه خط قرمز نداریم. قانون برای کسی خط قرمز قرار نداده است. کتاب وسنت رسول‌الله برای کسی خط قرمز قرار نداده است. کجای قرآن کریم و سیره پیامبر و اهل بیت (ع) خط قرمز توهمی برای کسی قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: ‌این‌هایی که گفته می‌شود توهم است و ما نمی‌توانیم تابع توهمات و خیالات برخی در باب خطوط قرمز باشیم. از روزی که من در این مسند حضور پیدا کردم گفتم اینجا مکان خط قرمز‌ها نیست. دوست و آشنا، قوی و ضعیف، برادر و فرزند و افراد فامیل را در قوه قضاییه نمی‌شناسم. البته به لحاظ عاطفی در بیرون قوه قضاییه درست است، اما در قوه قضاییه کما اینکه همه مدیران انشاءالله همینطورند و باید این طور باشند از دوست و آشنا و برادر و فامیل در قوه قضاییه خبری نیست.

وی گفت: ما هر وقت توانستیم این عواطف را زیر بار اراده قوی نگه داشته باشیم و در مقام برخورد آن را ملاحظه نکنیم آن وقت قوه قضاییه، قوه قضاییه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر