افق نیوز، آسوشیتدپرس گزارش داد، مرکل دو روز پس از تصمیم گیری رهبران فدرال و ایالتی آلمان در مورد مجموعه‌ای از اقدامات برای شکستن موج ابتلا به کروناویروس در این کشور، آخرین پیام ویدیویی هفتگی خود را منتشر کرد.

این اقدامات شامل ممنوع ساختن ورود افراد واکسینه نشده در سراسر این کشور به فروشگاه‌های غیرضروری، رستوران‌ها و مکان‌های ورزشی و فرهنگی است. در یک تدبیر بلندمدت نیز پارلمان آلمان قرار است واکسیناسیون اجباری عمومی را بررسی کند.

حداقل ۶۸.۹ درصد از آلمانی‌ها به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که کمتر از هدف دولت برای حداقل نرخ واکسیناسیون ۷۵ درصد است. تعداد بالای شهروندان واکسینه نشده به عنوان یک مقصر کلیدی در افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس در هفته‌های اخیر شناخته شده است.

ارقام رسمی حاکی از آن است که نرخ میزان ابتلا در آلمان ممکن است اکنون در حال تثبیت باشد، اما در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

مرکل در پیام ویدئویی خود گفت: “هر یک از آنها خانواده یا دوستان خود را حیرت زده، با زبانی بند آمده و درمانده پشت سر می‌گذارند. این بسیار تلخ است زیرا قابل اجتناب است. با واکسن‌های موثر و ایمن، ما کلید این کار را در دستان خود داریم.”

او مجدداً از آلمانی‌ها درخواست کرد که این ویروس را جدی بگیرند و افزود که سویه جدید اومیکرون “به نظر می‌رسد حتی مسری‌تر از نسخه‌های قبلی باشد.”

مرکل گفت: واکسن بزنید، فرقی نمی‌کند اولین واکسن باشد یا دوز تقویت‌کننده. هر واکسیناسیونی کمک می‌کند.

ایسنا