1

وزیر خارجه قطر: حامل پیام‌های آمریکا برای ایران هستیم

  • کد خبر : 375840
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

وزیر خارجه قطر با بیان اینکه حامل پیام‌های آمریکا برای ایران هستیم، گفت: از دیدگاه ما فرصت مناسب برای حل مشکلات مربوط به توافق هسته‌ای وجود دارد.

به گزارش  خبرگزاری افق :محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر روز یکشنبه در نشست خبری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: روابط ایران و قطر برای استقرار و ثبات منطقه‌ای حائز اهمیت است؛ چه در زمینه رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی و زمینه‌های مختلفی که درباره روابط میان دو ملت است.

وزیر خارجه قطر افزود: کشور و رهبری قطر همواره به دنبال افزایش هر چه بیشتر روابط میان کشورهای منطقه با ایران است. با توجه به روابط همسایگی و تاریخی که میان این کشورها وجود دارد کار ما همیشه بر اساس خوش‌بینی و عدم ناامیدی صورت می‌گیرد

آل ثانی بیان کرد: تا جای ممکن تلاش می‌کنیم که ترس‌ها و دغدغه‌های طرفین توافق از بین برود تا محیط مناسبی برای انجام این گفت‌وگوها صورت بگیرد؛ فارغ از اینکه این گفت‌وگوها در کجا صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: قطر درپی ثبات منطقه و به دنبال این است که این توافق هسته‌ای صورت بگیرد زیرا عامل مهم ثبات منطقه است.

وزیر خارجه قطر افزود: در هفته و ماه‌های گذشته شرایطی که در آن به سر می‌بریم متاسفانه مناسب و مثبت نبوده است و تلاش می‌کنیم اوضاع آرام‌تر و سوءتفاهم‌ها برطرف شود تا آمادگی برای بازگشت به توافق مهیا شود.

آل ثانی، توهین به قرآن و سوزاندن قرآن کریم را محکوم و عنوان کرد: این اقدام باعث نفرت پراکنی و اختلافات بیشتر میان ادیان می‌شود. دین اسلام همه را به همزیستی میان همه افراد دعوت می‌کند.

وی درباره تحولات اخیر در فلسطین گفت: قطر تنش اخیر دولت جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را به شدت محکوم می‌کند و دعوت می‌کنیم رژیم صهیونیستی از اقدامات یکجانبه دست بردارد و تنش‌ها را کمتر کند زیرا ممکن است در صورت ادامه این تنش‌ها وضعیت خطرناک‌تری را در منطقه شاهد باشیم.

مشرق

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر