2

افزایش قیمت نجومی مسکن در تهران

  • کد خبر : 379652
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

مشکلات بازار مسکن امروزه نه با دستور و اعمال سقف،نه با اعمال مالیات گسترده ونه با طرح هایی همچون حذف  مشاوران املاک حل نمی شود چراکه مولفه افزایش قیمت مسکن واجاره مسکن را باید در جای دیگری جست و جوکرد.

به گزارش خبرنگار افق؛ این روزها بازار فروش و اجاره مسکن در در شهر تهران حال و روز خوبی ندارد.

قیمت مسکن در حالیکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ با روندی صعودی مواجه شد بطوریکه متوسط قیمت مسکن شهر تهران در ابتدای سال ۱۴۰۱ وارد کانال متری ۴۰ میلیون شد و سپس در طبق اعلام سازمان آمار این رقم در دی ماه گذشته به متری حدود۵۵ میلیون رسید .

البته که آمار و ارقام واقعی بسیار فراتر از ارقام اعلامی از سوی سازمان آمار می باشد و این روزها با رشد حداقل ۵۰ درصد مبلغ اجاره و فروش آپارتمان در شهر تهران نسبت به ابتدای سال ، بازار مسکن به حال و روز بدی گرفتار گردیده است.

یکی از طرح ها برای مهار افسار قیمت اجاره مسکن ، اعلام سقف افزایش  اجاره مسکن در شهر تهران که رقمی درحدود ۲۵ درصد  و سایر شهرها چیزی در حدود ۲۰ درصد توسط شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور می باشد . طرحی که اگرچه در سالهای گذشته هم اجرا شد اما موفقیتی در آن حاصل نشد

طرح دیگری که دولت ان را پیگیری کرد عملاً حذف مشاوران املاک از پروسه اجاره نامه نویسی و دریافت اجاره نامه رهگیری دار بدون نیاز به حضور مشاوران املاک است. طرح مفیدی که قطعا به کاهش قیمت اجاره املاک کمک شایانی نخواهد کرد.

مشکلات بازار مسکن امروزه نه با دستور و اعمال سقف،نه با اعمال مالیات گسترده ونه با طرح هایی همچون حذف  مشاوران املاک حل نمی شود چراکه مولفه افزایش قیمت مسکن واجاره مسکن را باید در جای دیگری جست و جوکرد.

قاعدتا مادامیکه مشکل تورم در جامعه جدی است تا حدی که برخی اقلام هزینه ای حتی تا چند برابر افزایش نرخ دارد خدمات و که حتی هزینه هایی که مستقیما توسط دولت  دریافت می شود نباید توقع حل موضوع و افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها را داشت چراکه این ارقام به دور از همه واقعیات امروزی جامعه ماست

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر