2

پوتین: فکر می کنم می دانم که فرمانده نیروهای مسلح اوکراین کجاست!

  • کد خبر : 380224
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵

رئیس جمهور روسیه درباره مکان حضور والری زالوژنی گفت: فکر می‌کنم که می‌دانم. فکر می‌کنم او در خارج است اما شاید هم اشتباه می‌کنم

پوتین: فکر می کنم می دانم که فرمانده نیروهای مسلح اوکراین کجاست!

خبرگزاری تاس گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران روسی که جنگ میان روسیه-اوکراین را پوشش می‌دهند و در پاسخ به سوالی درباره مکان حضور والری زالوژنی گفت: می‌دانم. فکر می‌کنم که می‌دانم. فکر می‌کنم او در خارج است اما شاید هم اشتباه می‌کنم!

رسانه‌ها در ابتدا از مجروحیت جدی زالوژنی در ماه مه خبر دادند. اگرچه وزارت دفاع اوکراین چنین اطلاعاتی را رد کرد اما زالوژنی برای مدت طولانی در میان جمع حاضر نشد و حتی در نشست کمیته ناتو در سطح روسای ستاد مشترک هم شرکت نکرد.

سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر به خبرنگاران گفت که این کشور اطلاعات جدیدی را در رابطه با وضعیت زالوژنی به دست آورده اما جزئیات آن را فاش نخواهد کرد. از طرفی، هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین چنین گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر مجروحیت زالوژنی را رد کرد.

از والری زالوژنی به عنوان فرمانده ضد حمله اوکراین نیز یاد می‌شد.

ولادیمیر پوتین همچنین در گفت‌وگو دیگری با رهبران گروه آفریقایی در سن پترزبورگ با اشاره به اقدام روسیه مبنی بر نجات جان کودکان اوکراینی و انتقال آن‌ها به روسیه گفت: ما آن‌ها را از منطقه درگیری‌ها خارج کردیم و جان‌ آن‌ها را نجات دادیم. هیچکس نمی‌خواهد این کودکان را از خانواده‌هایشان جدا کند.

او در ادامه افزود: ما تمامی پرورشگاه‌ها را تخلیه کردیم و چنین اقدامی را به طور قانونی انجام دادیم. ما هرگز مخالف دیدار مجدد آن‌ها با خانواده‌هایشان نیستیم، البته اگر اقوامشان بخواهند بیایند. قاعدتا هیچ مانعی نبوده و نخواهد بود. من به شما اطمینان می‌دهم.

در ماه مارس، دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت پوتین و ماریا لووا-بلوا، کمیسر “حقوق کودکان روسیه” را به اتهام «تبعید و انتقال غیرقانونی» کودکان اوکراینی به روسیه صادر کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر