1

رشد ۱۶ هزار واحدی شاخص کل

  • کد خبر : 380949
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

اگرچه معاملات امروز بازار سهام مثبت آغاز شد اما رفته رفته و با انتشار خبر عدم موافقت دولت با تغییر نرخ گاز خوراک برای صنایع، بر فشار عرضه ها افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری افق بازار سهام آخرین روز کاری هفته را اگرچه پیرو روند صعودی روز گذشته ی خود، مثبت آغاز کرد اما با انتشار خبری مبنی بر عدم موافقت دولت با تغییر نرخ گاز خوراک پتروشیمی ها، بر فشار عرضه ها رفته رفته بیشتر شد و فروشندگان دست برتر را در بازار گرفتند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۱۶ هزار و ۶۰۰  واحدی به ۲ میلیون و ۱۶ هزار واحد رسید.  همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۹ هزار واحدی به ارتفاع ۷۱۲ هزار واحدی رسید.

گفتنی است سه نماد «شستا»، «تاپیکو» و «حکشتی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «هرمز» و «شگویا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «شستا» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نیان»، «کتوسعه» و «زفجر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۶ هزار میلیارد  ۸۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۵۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۵۶ نماد در محدوده مثبت و ۱۸۵ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۴۷ نماد در محدوده مثبت و ۱۲۹ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380949

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر