4

قیمت دلار تا پایان تابستان به کدام سو خواهد رفت؟

  • کد خبر : 382158
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

بازار ارز یک هفته پرنوسان را پشت سر گذاشت؛ از فرود قیمت دلار به کانال ۴۸ هزار تومان در ابتدای هفته تا حرکت در کانال ۴۹ هزار تومان.

قیمت دلار در مدار صعودی | قیمت روز دلار 28 مردادماه 1402

به گزارش خبرگزاری افق ، با انتشار اخبار مثبت در روزهای ابتدایی هفته گذشنه، دلال به کانال ۴۸ هزار تومان سقوط کرد، اما به مرور در روزهای میانی هفته این افت قیمت جبران شد و معامله‌گران دلار را در بازه ۴۹ هزار و ۱۰۰ تا ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان فروختند.

کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند بازار، اثر اخبار مثبت سیاسی را پیشخور کرده است. اما در کل برآیند بازار حاکی از آن است که قیمت دلار در نهایت ترجیح داد در روزهای پایانی هفته به کانال ۴۸ هزار تومان برگدد و در نهایت ۴۸ هزار و ۸۵۸ تومان قیمت پیدا کرد.

سیگنال بن‌سلمان به بازار ایران

در این شرایط، برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند انتشار اخباری چون سفر بن‌سلمان به ایران، احتمالا در هفته جدید روی بازار ارز تاثیر خواهد گذاشت.

دیروز وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، برای سفر به تهران دعوت کرده است.

حسین امیر عبداللهیان جمعه شب در بازگشت به تهران بعد از سفری دو روزه به عربستان در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: آقای ملک سلمان از آقای رییسی برای سفر به عربستان دعوت کردند. آقای رییسی نیز دعوت را پذیرفتند و گفتند که در زمان مناسب این سفر را انجام خواهند داد.

او متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران نیز از آقای محمد بن‌سلمان دعوت کرد که امروز ایشان گفتند این دعوت را پذیرفتم و برنامه‌ریزی می‌کنم که در زمان مناسب به ایران سفر کنم.

برخی از کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند که سیاست تنش‌زدایی ایران و عربستان از سال گذشته جایگزین موضوع برجام برای اثر کاهشی در بازارهای مالی شده است.

یک پیش‌بینی از قیمت دلار

در همین رابطه، برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با اشاره به وضعیت بازار ارز در دو هفته گذشته، گفت: در روزهای انتهایی هفته گذشته، قیمت دلار تحت تاثیر اخبار آزادسازی دلارهای ایران در کره جنوبی وارد کانال ۴۸ هزار تومانی شد و بالاخره خبری که بارها با اخبارش سعی شد بازار تحت تاثیر قرار بگیرد، به واقعیت پیوست.

وی به افزایش تقاضا در پی کاهش محدود قیمت دلار اشاره کرد و افزود: با بیشتر شدن تقاضا، قیمت سریعا کانال عوض کرد و در کانال ۴۹ هزار تومان قرار گرفت. ذهنیت فعلی بازارساز یا بانک مرکزی این است که عرضه‌ها را همچنان بالا و قیمت را پایین نگه‌ دارد.

این کارشناس اقتصادی در خصوص پیش‌بینی قیمت دلار در پایان تابستان خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه سعی می‌شود اخبار خوبی در حوزه توافق به بازار تزریق شود، اما اگر این خبرها تبدیل به واقعیت نشود تا انتهای تابستان تقاضا بیشتر خواهد شد و قیمت بالای کانال ۵۰ هزار تومان قرار می‌گیرد.

حق‌شناس با اشاره به سیگنال خرید در بحث تکنیکال بیان کرد: اگر در ماه‌های پیش رو در حوزه سیاست‌ خارجی گشایش جدی نداشته باشیم فنر فشرده دلار آزاد می‌شود و شاهد جامپ ارزی دیگری خواهیم بود.

وی درباره پیش‌بینی قیمت دلار برای هفته آینده گفت: به احتمال زیاد در هفته پیش رو، قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی نوسان داشته باشد. زیرا فعلا توانایی حفظ قیمت در بازه فعلی توسط سیاستگذار وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر