3

تقویت اعتبار مالیاتی واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در برنامه هفتم

  • کد خبر : 382752
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۴۳

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: اعطای اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه در قانون جهش تولید دانش بنیان در برنامه هفتم تقویت شده است.

به گزارش  خبرگزاری افق :محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی درباره حمایت مجلس از اعطای اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان گفت: در حوزه دانش بنیان هر چه فعال‌تر باشیم و سیاست‌های تشویقی داشته باشیم می‌تواند موجب تشویق فعالان حاضر در اکوسیستم دانش بنیان شود.

وی بیان کرد: اعطای اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه به خصوص در حوزه صنایع که در قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب مجلس در نظر گرفته شده و در برنامه هفتم هم تقویت شده است، می‌تواند منجر به تقویت گروه‌ها و شرکت‌هایی شود که طرح‌های دانش بنیان دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اضافه کرد: تخصیص اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه می‌تواند در راستای تولید و خودکفایی باشد و منجر به ارزآوری و کاهش خروج ارز از کشور شود، زیرا با در نظر گرفتن اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در واحد‌های صنعتی می‌توان جلوی واردات اقلام و تجهیزات خارجی را گرفت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: هر قدر در حوزه دانش بنیان هزینه کنیم چند برابر آن برای کشور سودآوری خواهد داشت، زیرا ارز از کشور خارج نمی‌شود و هر قدر در حوزه دانش بنیان تقویت شویم قدرت چانه زنی ما پشت میز مذاکرات بیشتر می‌شود و می‌تواند ما را در عرصه بین المللی قوی‌تر ظاهر کند.

آصفری با بیان اینکه همه کشور‌های جهان بر روی علم دانش بنیان سرمایه گذاری کرده‌اند، گفت: سرمایه گذاری بر روی علم دانش بنیان منجر به استقلال و خودکفایی در تمامی حوزه‌ها می‌شود. اقدامی که مجلس انجام داد پیشنهاد حذف کلیه معافیت‌های مالیاتی در برنامه هفتم را نه تنها عملیاتی نکرد بلکه اعطای اعتبار مالیاتی را هم تقویت کرد.

وی اظهار کرد: این روز‌ها با آماربازی در وزارتخانه‌های مختلف در حوزه تعداد شرکت‌های دانش بنیان رو به رو شده‌ایم و سعی دارند به این وسیله به دلیل نام‌گذاری سال، گوی رقابت را از یکدیگر بربایند. اگر قرار است کسی یا شرکتی به عنوان دانش بنیان مجوز بگیرد باید تمام ویژگی‌های شرکت‌های دانش بنیان را داشته باشد و نمونه مشابه تولیدات آن‌ها در داخل موجود و نمونه وارداتی آن در کشور وجود نداشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس بیان کرد: متاسفانه شاهدیم که در حوزه دانش بنیان برخی مجوز‌هایی صادر می‌شود که اصلا صلاحیت دانش بنیان شدن را ندارند و نباید نسبت به این موضوع با توجه به اینکه در سال دانش بنیان هستیم، دچار آمارزدگی شویم و با این آمار بخواهیم سر خود را کلاه بگذاریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر