3

ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس چگونه خواهد بود؟

  • کد خبر : 382802
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۴۷

ثبت‌نام نهایی از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

به گزارش  خبرگزاری افق ، ثبت‌نام اولیه از داوطلبان انتخابات مجلس در روزهای ۱۶ تا ۲۲ مرداد به صورت الکترونیکی و از طریق پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir برگزار شد و کمتر از ۴۹ هزار نفر در این انتخابات ثبت‌نام کردند. ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت خارجه، سازمان امور استخدامی و وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و مرکز مدیریت حوزه های علمیه مدارک این افراد را بررسی کرده و در روز ۲۶ شهریور نتیجه بررسی این مدارک به اطلاع داوطلبان رسید و داوطلبانی که مدارک آنها تایید نشد، فرصت داشتند تا تقاضای بررسی مجدد کنند. این دستگاه‌ها تا روز ۲۶ مهر فرصت دارند تا نتیجه بررسی مجدد خود را اعلام کنند.

از روز ۲۷ مهر تا ۳ آبان ثبت‌نام نهایی برگزار می‌شود. داوطلبانی که مدارک آنها در مرحله پیش‌ثبت‌نام تایید شده باشد و کد رهگیری دریافت کرده باشند، می‌توانند ثبت نام نهایی را انجام دهند.

ثبت‌نام نهایی انتخابات مانند پیش‌ثبت‌نام به صورت الکترونیکی خواهد بود. این مساله در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس که در مرداد نهایی و برای اجرا ابلاغ شد، آمده است.

اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند:

« ماده۲۲ـ متن زیر جایگزین ماده (۴۵) قانون و تبصره‌های آن می‌شود:

ماده۴۵ـ داوطلبان نمایندگی مجلس باید ظرف هفت­ روز از تاریخ انتشار دستور شروع ثبت­ نام به‏ وسیله‏ وزارت‏ کشور، به سامانه الکترونیکی که وزارت کشور جهت ثبت‌نام اعلام کرده است، مراجعه کنند و ضمن تکمیل پرسشنامه‏ مخصوص اعلام داوطلبی، مدارک و گواهینامه‌های مربوط را بارگذاری و شناسه رهگیری اخذ نمایند.

تبصره۱ـ لزوم مراجعه حضوری داوطلبان برای ثبت‌نام یا تأیید نهائی آن به مراکز ثبت‌نام با تشخیص وزارت کشور خواهد بود. مراجعه حضوری به مراکز ثبت­ نام از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر می­ باشد. تمدید زمان مذکور حداکثر تا ساعت ۲۴ بر عهده ستاد انتخابات کشور است.»

هرچند قانون این اجازه را به وزارت کشور داده است که مراجعه حضوری داوطلبان هم ممکن باشد اما تاکنون تصمیم وزارت کشور برگزاری الکترونیکی ثبت‌نام‌هاست. محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور هم در گفت وگو با ایسنا تایید کرده است که مرحله ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات براساس قانون به صورت الکترونیکی خواهد بود. به این ترتیب باید منتظر برگزاری انتخاباتی متفاوت از دوره‌های گذشته باشیم چرا که دیگر صف‌های طولانی ثبت‌نام از داوطلبان وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر