4

باید مانع ورود ایران و لبنان به جنگ غزه شویم

  • کد خبر : 383182
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

وزیر خارجه ایتالیا مدعی شد که غرب باید هر چه در توان دارد برای جلوگیری از ورود ایران و لبنان به درگیری‌ها و بحران اخیر در فلسطین اشغالی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری افق  ، در ادامه جریان‌سازی کشورهای غربی درباره احتمال ورود ادعایی ایران و حزب‌الله لبنان به جنگ رژیم موقت صهیونیستی با نوار غزه، ایتالیا نیز به این اتهام‌پراکنی‌ها پیوست.

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا امروز (دوشنبه) مدعی شد که غرب باید هر چه در توان دارد برای جلوگیری از ورود ایران و لبنان به درگیری‌ها و بحران اخیر در فلسطین اشغالی انجام دهند.

تاجانی پیش از ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، گفت: « ما به همکاری جهت حصول کاهش تنش برای جلوگیری از منطقه‌ای شدن جنگ [غزه] ادامه می‌دهیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه مدعی شد: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که لبنان و ایران به طرف‌های درگیری بین اسرائیل و حماس تبدیل نشوند».

این دیپلمات ایتالیایی ضمن حمایت از حملات جنایتکارانه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به نوار غزه، اظهار داشت: «با این حال، ما باید از غیرنظامیان [فلسطینی در غزه] محافظت کنیم».

تاجانی درباره تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ غزه نیز توضیح داد: «مصر، قطر، اردن، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، تونس و ترکیه می‌توانند میانجی‌هایی برای حل مناقشه شوند».

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از گسترش جنگ رژیم اشغالگر با گروه‌های مقاومت در نوار غزه به کل منطقه غرب آسیا، افزود: «بسیاری از کشورهای جهان عرب و اسلام می‌توانند نقش خود را برای جلوگیری از شلیک موشک‌های حماس و حزب‌الله به اسرائیل ایفا کنند».

پیش از این نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که نشست امروز وزرای خارجه این اتحادیه درباره وضعیت غزه و اولویت‌های خود برای ارائه کمک‌های بشردوستانه خواهد بود.

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به نزدیک ۵ هزار شهید و بیش از ۱۴ هزار مجروح رسیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر