0

کمبود آب و غذا در غزه

  • کد خبر : 387626
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

وزیر بهداشت ادامه داد: براساس اطلاعات دریافتی، سوخت و تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های غزه ناکافی است. همچنین در غزه آب آشامیدنی و غذای کافی برای بیماران و زنان باردار و شیرده در دسترس نیست.

بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت امروز در مراسم رونمایی از برنامه پویش ملی سلامت در وزارت بهداشت، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: روز پنجشنبه وبیناری با سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی داشتیم که ۷۵ کشور در این کنفرانس حضور داشتند.

وزیر بهداشت بیان کرد: در وبیناری که برگزار شد، ضمن دعوت از کشورهای عضو دفتر منطقه مدیترانه شرقی برای صدور قطعنامه‌ای مشترک در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی، خواستار تشکیل سازمان پزشکان بدون مرز کشورهای اسلامی برای کمک و تمرکز بر درمان مجروحان و صدمه‌دیدگان جنگ نابرابر اخیر در غزه شدیم.

وی افزود: علی‌رغم همه شعارهایی که سازمان‌های جهانی می‌دهند، هیچ یک از این سازمان‌ها و کشورها نسبت به جنایت‌هایی که در غزه رخ می‌دهد اقدامی انجام نداده‌اند و از انواع سلاح‌ها در غزه استفاده می‌شود که این اقدام، نوعی جاهلیت مدرن است.

وزیر بهداشت ادامه داد: براساس اطلاعات دریافتی، سوخت و تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های غزه ناکافی است. همچنین در غزه آب آشامیدنی و غذای کافی برای بیماران و زنان باردار و شیرده در دسترس نیست.

بیشتر بخوانیداعتراض وزیر بهداشت به سکوت اجلاس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در برابر جنایات در غزه
عین‌اللهی گفت: نیروهای بهداشت و درمان در نوار غزه تحت سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات در تلاش حداکثری برای کاهش رنج‌های مردم غزه به سر می‌برند و وزرای بهداشت کشورهای منطقه باید برای کمک به مردم ستمدیده غزه همه اقدامات لازم را به عمل آورند تا شاید بتوانیم مانع نسل‌کشی و قتل‌عام مردم بی‌گناه غزه و فلسطین شویم

خبرنگار: اکرم حبیب لو

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=387626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر