2

اعلام آمادگی روسیه، ترکیه برای کمک‌رسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 38905
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷

رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از اعلام آمادگی روسیه، ترکیه و تایوان برای کمک‌رسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی خبر داد.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) ابوالحسن فقیه رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت زلزله اخیر آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: روز شنبه دو زلزله ۶٫۲ ریشتری و ۶٫۶ ریشتری در استان آذربایجان شرقی رخ داد و اکیپ‌های هلال احمر به منطقه اعزام شدند و ما با استان‌های همجوار نیز هماهنگ کردیم تا امدادگران خود را به منطقه اعزام کنند.

وی با بیان اینکه در زلزله ورزقان، هریس و اهر ۲۳۰ روستا بین ۷۰ تا ۱۰۰درصد آسیب دیدند، گفت: اولیت کاری که ‌سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ‌‌امداد و نجات باید انجام دهد، جست‌وجو و نجات افرادی است که زیر‌ آوار مانده‌اند لذا اولویت ما در جمعیت هلال احمر، جست‌وجو و نجات افراد از زیر آوار است.

ابوالحسن فقیه با بیان اینکه فاز اول جست‌وجو و نجات افراد ۶ صبح روز گذشته پایان یافت و همه مجروحین و کشته‌ها از زیر آوار نجات یافتند، افزود: ‌فاز دوم ‌اسکان و تغذیه اضطراری است که از روز گذشته آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.

وی یادآور شد: تا شب گذشته تعداد ۸هزار و ۷۰۵ چادر، ۲۰هزار بسته غذایی، ۱۱هزار و ۹۰۰ پتو، ۳۳هزار کنسرو و ۳هزار تخته موکت بین زلزله‌زدگان توزیع شده است که این کار همچنان ادامه دارد.

“فاز بعدی سازمان هلال احمر که از فردا آغاز می‌شود، توزیع اقلام زیستی و ارزاق و توزیع دفترچه‌های ارزاق بین حادثه‌دیدگان است. تعداد کل نیروهای اعزامی به مناطق هزار و ۸۰ نفر در قالب ۹۲ تیم بود و ۵۳ دستگاه خودروی عملیاتی و ۶فروند بالگرد نیز به منطقه اعزام شده‌اند”.

فقیه ادامه داد: استان اردبیل مسئول امدادرسانی به حادثه‌دیدگان شهرستان اهر شد، استان آذربایجان غربی مسئولیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان ورزقان را به عهده گرفت و استان اذربایحان شرقی نیز به آسیب‌دیدگان شهرستان هریس کمک می‌کند و از سایر استان‌ها هم برای امدادرسانی فراخوان شده است.

وی با تأکید براینکه کمبودی در زمینه امکانات و مواد غذایی وجود ندارد، گفت: کشورهای روسیه، ترکیه و تایوان نیز برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کردند.

برپایه این گزارش، پس از پایان سخنرانی فقیه علی لاریجانی رئیس مجلس از زحمات سازمان هلال احمر تشکر کرد و گفت: انشاءالله با همت بیشتر شما مسئولین، بازسازی مناطق زلزله زده هرچه سریعتر انجام شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر