1

سردی روابط اسلام‌آباد و واشنگتن همچنان ادامه دارد.

  • کد خبر : 4004
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۵

پاکستان خواستار تخلیه پایگاه امریکایی اسلام‌آباد مانع استفاده امریکا از پایگاه هوایی جنوب غربی پاکستان برای انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه گروه‌های شبه نظامی شده است. احمد مختار، وزیر دفاع پاکستان در حالی این خبر را اعلام کرد که سردی روابط اسلام‌آباد و واشنگتن همچنان ادامه دارد. وزیر دفاع پاکستان گفته است که اسلام‌آباد […]

پاکستان خواستار تخلیه پایگاه امریکایی

اسلام‌آباد مانع استفاده امریکا از پایگاه هوایی جنوب غربی پاکستان برای انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه گروه‌های شبه نظامی شده است.

احمد مختار، وزیر دفاع پاکستان در حالی این خبر را اعلام کرد که سردی روابط اسلام‌آباد و واشنگتن همچنان ادامه دارد.

وزیر دفاع پاکستان گفته است که اسلام‌آباد به پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین امریکا از پایگاه شمسی در جنوب غربی ایالت بلوچستان که مدت‌ها گفته می‌شد برای جنگ پنهانی علیه شبه‌نظامیان از آن استفاده می‌شد پایان داده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که درخواست مکرر پاکستان برای متوقف کردن حملات فزاینده یکجانبه هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی از سوی واشنگتن نادیده گرفته شده بود.

مقامات عالی رتبه غیرنظامی گفته‌اند که آن‎ها در تلافی کاهش حمایت مالی امریکا که چندین میلیارد دلار کمک به عملیات نظامی پاکستانی است این پایگاه را بسته‌اند.

مختار گفته است که نیروهای امریکایی پیشتر پایگاه هوایی قاضی در ۶۴ کیلومتری شمال غرب اسلام‌آباد را تخلیه کرده است.

وزیر دفاع پاکستان افزود، پاکستان از زمانی که امریکا حمایت مالی خود را کاهش داده است، در جنگ علیه تروریسم از منابع ناچیز استفاده کرده است.

وی همچنین گفت که برای پاکستان که برای مدت‌ها از شرایط وخیم اقتصادی و انسانی رنج برده ادامه این جنگ دشوار است.

مقامات امریکا به کرار جدیت از دست دادن حمایت پاکستان برای حملات هواپیماهای بدون سرنشین را ناچیز شمرده‌اند و گفته‌اند که می‌توانند حملاتشان علیه مناطق قبیله‌نشین پاکستان را از افغانستان انجام دهند.

پایگاه شمسی در روستای دورافتاده‌ای در ۵۶۴ کیلومتری جنوب غربی ایالت وزیرستان واقع شده است که اکثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین تحت رهبری سازمان سیا علیه اهداف القاعده و طالبان از آنجا صورت می‌گیرد.

بسته شدن این پایگاه هوایی افشا کننده برنامه پنهانی است که موجب کشته شدن ۲۵۰۰ تن از طی هفت سال فعالیت آن از زمان آغاز این عملیات شده است.

روابط دولت‌های امریکا و پاکستان طی سال گذشته به تدریج رو به وخامت گذاشته است. منشا این سردی روابط بازداشت یک مقام کنسولی امریکا بود که مشخص شد جاسوس سیا و دو تن را در لاهور در ماه ژانویه به قتل رسانده است. عامل دیگر حملات یکجانبه امریکا در خاک پاکستان بود که موجب خشم دو طرف شد و عامل سوم ناتوانی اسلام‌آباد در از بین بردن گروه‌های مختلف شبه نظامی در این کشور بود.

ارتش پاکستان شدیدا شمار نیروهای امریکایی در این کشور را کاهش داده و محدودیت‌های مشخصی را برای همکاری‌های اطلاعاتی وضع کرده که نشانگر خشم آن از آنچه به عنوان دخالت امریکا در امور داخلی می‎داند است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4004

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر