6

بازیگر ایرانی در فیلم ضدایرانی «آرگو»

  • کد خبر : 49331
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲

در حالیکه در پی اکران فیلم ضد ایرانی «آرگو» سازندگان این فیلم بارها اعلام کردند که برای پیدا کردن ایرانیانی که حاضر به بازی در این فیلم باشند، با مشکل روبرو بودند،ولی «رفیع پیتز»، فیلمساز ایرانی مقیم خارج به صورت افتخاری در این فیلم بازی کرده است.

خبرگزاری فارس: «رفیع پیتز» بازیگر افتخاری فیلم آرگو بود

فیلم سینمایی «آرگو» به کارگردانی و بازی «بن افلک» که از ماه سپتامبر در آمریکا و پس از آن در چند کشور دیگر جهان به نمایش درآمده، روایتی هالیوودی از حادثه ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان ایرانی است.

این فیلم به سفارش کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر» و به تهیه‌کنندگی «جورج کلونی»، بازیگر فیلم ضد اسلامی «سیریانا» ساخته شده است.

به گفته رسانه‌های غربی این فیلم از جلوه‌های بصری خوبی برخوردار است ولی به اعتراف برخی از همین رسانه‌ها، این فیلم از نظر تاریخی چندان معتبر نیست و بیش از آنکه روایتگر یک حادثه تاریخی باشد، یک درام است.

این فیلم که در آمریکا فروش چندان موفقی نداشته در بین ایرانیان نیز نتوانسته جذب مخاطب کند.

این درحالی است که «بن افلک» پیش از این بارها اظهار امیدواری کرده بود که در پی وقوع حوادثی چون فتنه ۸۸ و تنش‌های میان ایران و آمریکا، موضوع این فیلم با وجود گذشت چند دهه همچنان به روز است و مطمئنا در میان ایرانیان با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

چند روزنامه خارجی نیز در تحلیل این فیلم و واکنش ایرانیان به آن بارها به این مطلب اعتراف کرده‌اند که ایرانیان تمایل چندانی به تماشای این فیلم نشان نداده‌اند.

روزنامه گاردین نیز هم‌راستا با این روزنامه‌ها در گزارشی تحت عنوان، چرا تماشای فیلم «آرگو» برای ایرانیان چندان جذاب نیست، ضمن اشاره به برخی اشتباهات فاحش در این فیلم، ابراز می‌کند که علی‌رغم تصور سازندگان فیلم، ایرانیان به تماشای این فیلم علاقه چندانی نشان نداده‌اند.

یکی از دیگر از حواشی که در رابطه با این فیلم مطرح بوده است، مشکل «بن افلک» برای یافتن ایرانیانی است که حاضر به بازی در این فیلم باشند.

«بن افلک» در چند مصاحبه خود ضمن اشاره به این مطلب گفته است: تهیه‌کنندگان برای یافتن ایرانیانی که تمایل داشته باشند در این فیلم بازی کنند، با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کردند.

اما در چنین فضایی «رفیع پیتز» فیلمساز ایرانی مقیم خارج که فیلم‌های سیاهی چون «شکارچی» و «زمستان است» را در کارنامه کاری خود دارد، به صورت افتخاری در این فیلم  حضور یافته است.

او در «آرگو»نقش یک مامور بازرسی ویزا را ایفا میکند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر