1

تعرض و تجاوز مهمترین شکنجه اعمال شده علیه زندانیان زن عراقی

  • کد خبر : 5015
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹

یکی از این زندانیان که مدتی را در یکی از این زندان‌های سری آمریکایی سپری کرده بود، به خبرگزاری فرانسه توضیح داد که چگونه سربازان آمریکایی‌ به یک زندانی زن عراقی در برابر دیدگان همسرش تجاوز کردند و او مجبور شد، پس از ازادی از زندان خودکشی کند. به گزارش فارس به نقل از پایگاه […]

یکی از این زندانیان که مدتی را در یکی از این زندان‌های سری آمریکایی سپری کرده بود، به خبرگزاری فرانسه توضیح داد که چگونه سربازان آمریکایی‌ به یک زندانی زن عراقی در برابر دیدگان همسرش تجاوز کردند و او مجبور شد، پس از ازادی از زندان خودکشی کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عراقی الإسلام الیوم، از جمله رهاوردهای دمکراسی و تمدن آمریکا برای عراق احداث زندان‌های جدید و سری مخصوص زنان برای گرفتن اعتراف از آنها در عراق بوده است.

* ۴۴۷ زن عراقی در ۱۱ زندان سری آمریکایی

“سالم میخائیل “، وزیر حقوق بشر عراق تاکید می‌کند، بر اساس آمارهای موجود در این وزارتخانه که توانسته بر آنها دست یابد‌در طول دوران اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی تا زمان خروج این نیروها بیش از ۴۴۷ زن عراقی در ۱۱ زندان سری آمریکایی در بازداشت بسرمی‌بردند.

وی تاکید می‌کند: این رقم به معنای رقم دقیق و قابل اعتماد نیست، چون روزانه در عراق هزاران مورد بازداشت از این نوع صورت می‌گیرد که در هیج‌جا ثبت نمی‌شود و متهم هیچ گاه به دادگاه جهت بررسی اتهامش معرفی نمی‌شود.

* نداشتن آمار دقیق از زندانیان زن عراقی به دلیل شرم و حیای این زندانیان

این نکته‌ای است که “نوال السامرائی “، وزیر امور زنان عراق نیز به آن اشاره و تاکید می‌کند: از جمله دلایل نداشتن اطلاعات و آمارهای دقیق از زندانیان زن عراقی علاوه بر عدم ثبت و ضبط مورد بازداشت در هیچ‌یک از مراکز دولتی، زنانی هم که از زندان آزاد می‌شوند، به خاطر شرم و حیاهیچ‌گاه حاضر نیستند،‌ خود را به مراکز دفاع از حقوق بشر یا مراکز مربوطه دولتی معرافی و ترجیح می‌دهند تا آخر عمر در گوشه انزوا و گاهی به دور از جامعه عمر خود را به پایان برسانند.

* شکنجه زندانیان زن از ابتدای ورود به زندان آغاز می‌شود

وی می‌افزاید: اوضاع در زندان‌های آمریکایی زنان بسیار اسفبار است و شکنجه و آزار و اذیت آنها از بدو ورود به زندان آغاز می‌شود.

السامرائی می‌گوید: بسیاری از آنها به محض ورود توسط زندانبان در سلول‌های انفرادی قرار می‌گیرند و برای مدت‌ها این زندانیان از وحشت تنهایی و شکنجه و آزار و اذیت که اکثرا قالب تجاوز و تعدی به آنها را می‌گیرد، رنج می‌برند.

* تعرض و تجاوز مهمترین شکنجه اعمال شده علیه زندانیان زن عراقی

در همین راستا خبرگزاری فرانسه مدتی پس از اشغال عراق به جمع‌آوری و انتشار شهادت‌ها و گواهی‌های زندانیان زن عراقی در زندان‌های سری آمریکا در عراق نمود که به نوشته این خبرگزاری در تمام آنها این زنان به مورد تعرض و تجاوز جنسی و بدنی قرار گرفتن اعتراف کرده بودند.

* تحقیر زندانیان به هر طریق ممکن

این زنان به خبرگزاری فرانسه تاکید کرده بودند،‌ جدای از تجاوز و تعرض، از جمله شکنجه‌های مورد استفاده در زندان‌های سری آمریکا در عراق تحقیر و خوار کردن زندانی بخصوص زندانیان زن به هر طریق ممکن بود.

* تجاوز به زندانی در برابر دیدگان همسر

یکی از این زنداینان که مدتی را در یکی از این زندان‌های سری آمریکایی سپری کرده بود، به خبرگزاری فرانسه توضیح داد که چگونه سربازان آمریکایی‌ به یک زندانی زن عراقی در برابر دیدگان همسرش تجاوز کردند و او مجبور شد، پس از ازادی از زندان خودکشی کند.

* عبور دادن برهنه زنان زندانی از کنار زندان مردان

همچنین یکی از زندانیانی که از زندان‌های سری آمریکا ر عراق آزاد شده، تعریف می‌کند که نظامیان آمریکایی هر روز زنان زندانی را برهنه از کنار چادرهایمان عبور می‌دادند و زنان به آنها التماس می‌کردند که راهی برای نجات دادن آنها از ننگ بیابند و بسیاری از زنان عراقی از زندانیان مرد می‌خواستند، آنها را بکشند تا متحمل این همه زجر و شکنجه و عار و ننگ نشوند.

* تاکید گزارش‌های رسمی بین المللی بر نقض حقوق بشر در زندان‌های سری زنان در عراق

این نکته‌ای است که گزارش‌های ویژه سازمان ملل متحد و همچنین صلیب سرخ جهانی نیز بر آن تاکید داشته و رسما اظهار می‌کنند: بیش از ۵۲ درصد زنان عراقی که در زندان‌های آمریکایی بسرمی‌برند، مورد تحاوز و تعدی قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5015

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر