1

ردگیری و یافتن محل اختفای «اسامه بن لادن» رهبر گروه تروریستی القاعده

  • کد خبر : 5596
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سی.آی.ای» برای ردگیری و یافتن محل اختفای «اسامه بن لادن» رهبر گروه تروریستی القاعده در پوشش یک برنامه خیریه واکسیناسیون در پاکستان موفق شده بود به محل اختفای وی در «اَبیت آباد» در شمال پاکستان پی ببرد و بعد از ده سال تعقیب و گریز وی را توسط کماندوهای […]

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سی.آی.ای» برای ردگیری و یافتن محل اختفای «اسامه بن لادن» رهبر گروه تروریستی القاعده در پوشش یک برنامه خیریه واکسیناسیون در پاکستان موفق شده بود به محل اختفای وی در «اَبیت آباد» در شمال پاکستان پی ببرد و بعد از ده سال تعقیب و گریز وی را توسط کماندوهای ویژه عملیات ضد تروریستی به قتل برساند.

دادنا:روزنامه بریتانیایی گاردین این خبر را به نقل از یکی از مسئولان سی.آی.ای و بدون اینکه نامی از وی ذکر کند منتشر کرده بود. همچنین این مسئول سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به گاردین گفته بود که در این برنامه سازمان سیا، یک پزشک پاکستانی با آنها همکاری می کرده است و وی توانسته بود از طریق برنامه واکسیناسیون نمونه ای از دی.ان.ای خانواده بن لادن را بدست بیاورد.

به گفته یکی از مسئولین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، نیروهای امریکایی از مدتها پیش به پناه گرفتن بن لادن در این خانه مشکوک شده بودند و این مکان را زیر نظر گرفته بودند اما برای اطمینان، پزشکی پاکستانی را در پوشش برنامه واکسیناسیون وارد این خانه کردند تا نمونه دی.ان.ای افراد را بدست آورند و از بودن بن لادن و خانواده اش در این مکان مطمئن شوند.

سازمان سی.آی.ای برای اینکه برنامه واکسیناسیون شکی برای بن لادن ایجاد نکند از شهرهای و محله های دیگر پاکستان برنامه واکسیناسیون را شروع کرده بود و سپس وارد منطقه «ابیت آباد» شده بود.

طرح واکسیناسیون پس از آن در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا طراحی شد که افراد این سازمان توانسته بودند یکی از پیک ها و افراد وی را شناسایی کنند و محل رفت و آمد وی را کشف کنند اما برای اطمینان از اینکه اعضای خانواده بن لادن و احتمالاً شخص وی در آن مکان زندگی می کنند نیاز به نمونه دی.ان.ای خانواده او داشتند که در پوشش برنامه واکسیناسیون نمونه دی.ان.ای نیز بدست آمد و مشخص شد نمونه دی.ان.ای افراد با نمونه خانواده بن لادن که در اختیار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بود مطابقت می کند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5596

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر