0

پادگان کوهک به مکان دیگری منتقل می‌شود

  • کد خبر : 5986
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲

محمدباقر قالیباف عصر دیروز در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد ثامن الحجج (ع) منطقه ۴ و با حضور آیت الله جلالی خمینی نماینده ولی فقیه در شرق تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک ولادت یگانه منجی عالم بشریت (عج) به یکایک محبان اهل بیت (ع)، اظهار داشت: امیدواریم تا […]

محمدباقر قالیباف عصر دیروز در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد ثامن الحجج (ع) منطقه ۴ و با حضور آیت الله جلالی خمینی نماینده ولی فقیه در شرق تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک ولادت یگانه منجی عالم بشریت (عج) به یکایک محبان اهل بیت (ع)، اظهار داشت: امیدواریم تا زنده هستیم در مسیر خواسته‌های امام زمان(عج) گام برداریم و همه آرزوی ما دیدار آن حضرت است.
شهردار تهران تأکید کرد: امیدوارم همه ما توفیق یابیم جزو منتظران واقعی آن حضرت محسوب شویم و نه مانند افرادی باشیم که به این مساله با نگاه غیر واقع بینانه می‌نگرند و به این خاطر درک درستی از انتظار ندارند و یا کسانی که موضوع انتظار را امری سطحی دانسته و صرفا آن را در برپایی جشن‌ها خلاصه می‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه باید دست در دست هم دهیم تا فقر و فساد را در جامعه اسلامی‌مان ریشه کن کنیم‌، اظهار کرد: امروز باید حل مشکلات مردم را در رأس کارهای خود قرار دهیم و اینگونه است که زیارت آل یاسین خواندنمان معنا پیدا می‌کند.

شهردار تهران با تأکید اینکه منتظر واقعی باید در راه شکوفایی کشور گام بر دارد، عنوان کرد: تحت رهبری مقام معظم رهبری باید بتوانیم در مسیر خواسته‌های امام غایب حرکت کرده و قدرت اسلام را افزایش دهیم.
وی در ادامه گفت: باید در این نیمه شعبان به کارنامه خود نگاه کنیم و ببینیم که آیا توانسته‌ایم در جامعه اسلامی گامی به جلو برداشته و موفقیت‌هایی کسب کنیم که اگر اینگونه نباشد جشن گرفتن‌های ما معنایی ندارد چرا که جشن گرفتن لازم اما کافی نیست.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخانش عنوان کرد: ما با همان روحیه‌ای که در دوران دفاع مقدس به نبرد پرداختیم در شهرداری تهران نیز به فعالیت می‌پردازیم و هرگز مسائل و مشکلات نتوانسته تاثیری بر روند کار ما در این مجموعه داشته باشد.

قالیباف تصریح کرد: مهم این است که هر جا هستیم به درستی انجام وظیفه کنیم و در این راستا آنچه می‌ماند کار توام با عقلانیت و اخلاص است.

وی در ادامه با تاکید اینکه توجه به مناطق جنوبی و محروم شهر در اولویت کارهای شهرداری تهران قرار گرفته اظهار کرد: شرق تهران نیز نسبت به غرب آن از عقب ماندگی‌های بیشتری برخوردار است که در این راستا تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌ها را توسعه داده و به حل مشکلات بپردازیم.

شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: امروز دسترسی‌ها در شرق تهران باز شده و در حوزه حمل و نقل عمومی، فضای سبز و سایر موارد نسبت به پنج سال گذشته از پیشرفت‌های مطلوبی برخورادر شدیم در عین حال در حوزه زیر ساخت‌ها نیز اقدامات اساسی صورت گرفته است.قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه قرار بود اتوبان شهید زین‌الدین از وسط محله شمیران‌نو عبور کند گفت: این اقدام مشکلاتی به وجود می‌آورد و تصمیم گرفتیم این بزرگراه را از منتهی‌الیه شمیران‌نو عبور دهیم، هر چند برخی با بهانه‌های مختلف و حکم قضایی اجرای این پروژه را دو سال به تأخیر انداختند.

وی افزود: البته نهایتاً ما توانستیم در دادگاه ثابت کنیم که این اقدامی عاقلانه در جهت رفع مشکلات مردم است.

شهردار تهران در ادامه اعلام کرد: تا قبل از مهر بزرگراه شهید زین‌الدین تا ابتدای دانشگاه امام حسین (ع) امتداد یافته و تا پایان سال نیز به سه راه آزمایش وصل شده و به سمت جاده جاجرود ادامه می‌یابد.

شهردار پایتخت همچنین در خصوص بافت فرسوده منطقه شمیران‌نو نیز گفت: برای بازسازی بافت فرسوده این منطقه، شهرداری هیچگونه عوارضی دریافت نمی‌کند و جریمه‌های گذشته هم به طور صد درصد بخشیده می‌شود.

قالیباف اضافه کرد: در مورد محله کوهک نیز بحث بن بست بودن به زودی مرتفع خواهد شد تا مسیر به سمت بزرگراه امام علی (ع) باز شود که در این خصوص توافقات عمده با نیروهای مسلح به عمل آمده و مراحل نهایی کار در حال انجام است تا پادگان کوهک همانند پادگان قلعه مرغی به مکان دیگری منتقل شود.

وی در ادامه با تأکید اینکه در این پنج سال اقدامات کلیدی و اساسی در این منطقه صورت گرفته، اظهار داشت: تا شش ماه اول سال ۹۲ متروی خط ۳ که از بزرگراه شهید آیت الله سعیدی در ابتدای جاده ساوه آغاز شده، از کنار بزرگراه شهید صیاد شیرازی گذر کرده و به منتهی الیه شرق تهران می‌رود که در این مسیر مردم منطقه شمیران‌نو نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی همچنین در خصوص تثبیت نرخ تجاری سازی اماکن در منطقه شمیران‌نو که خواست مردم این منطقه بوده، گفت: برای تثبیت قیمت اداری و تجاری کردن ساختمان‌های این منطقه یک نسخه خاص را با توجه به محرومیت این منطقه اعمال می‌کنیم تا مشکلات مردم به نحو مطلوب برطرف شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر