3

تعیین اکثر هیئت‌های نظارت بر انتخابات در استان‌ها به‌جز چهار استان

  • کد خبر : 6005
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱

آقای کدخدایی در ادامه نشست خبری امروز خود، در پاسخ به سؤالی گفت: استان‌هایی که هیئت‌های نظارت آنها تعیین شده ‌است، آماده بررسی و تعیین هیئت‌های نظارت شهرستانی هستند که در چند هفته آینده تعیین می شوند. وی افزود: در چهار استانی هم که هیئت‌های نظارت آنها هنوز تعیین نشده ‌است، در دو هفته آینده […]

آقای کدخدایی در ادامه نشست خبری امروز خود، در پاسخ به سؤالی گفت: استان‌هایی که هیئت‌های نظارت آنها تعیین شده ‌است، آماده بررسی و تعیین هیئت‌های نظارت شهرستانی هستند که در چند هفته آینده تعیین می شوند. وی افزود: در چهار استانی هم که هیئت‌های نظارت آنها هنوز تعیین نشده ‌است، در دو هفته آینده تعیین می شود.آقای کدخدایی در پاسخ به سؤالی درباره افزایش تعداد نمایندگان و جزئیات این خبر گفت: حسب گزارش‌های رسمی، مصوبه اولیه در هیئت وزیران تصویب شده است و باید به مجلس ارسال شود؛ پس از تصویب در مجلس اظهار نظر خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره مصاحبه اخیرش با باشگاه خبرنگاران و اینکه گفته است استعفاکنندگان برای کاندیداتوری مجلس، می‌توانند سرپرست شوند اظهار داشت: این فقط یک اشتباه بود چرا که من گفته بودم نمی توانند سرپرست شوند که این موضوع سپس ازجانب آن خبرگزاری و شورای نگهبان اصلاح شد.

آقای کدخدایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا لایحه مجازات قاچاق اسلحه شامل سلاح سرد نیز می شود گفت: بر اساس تعریفی که در این مصوبه ذکر شده، مقصود از سلاح، شامل انواع سلاح سرد و گرم است.

خبرنگاری پرسید: اصولگرایان سنتی در باره جریان انحرافی و برنامه آنها برای انتخابات مجلس ابراز نگرانی می کنند، شورای نگهبان چه برنامه ای در این خصوص دارد؟

سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد: از این جهت مشکلی نداریم چرا که شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی و وظایف محول شده قانونی عمل خواهد کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: همه گروه‌ها و مردم حق دارند به سرنوشت نهادهای نظام حساس باشند.

آقای کدخدایی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره مدرک تحصیلی نمایندگان گفت: برداشت شما کاملاً اشتباه و توضیحات من در مصاحبه‌ها کاملاً روشن است؛ توضیحات من ربطی به مدرک تحصیلی ندارد.

وی افزود: سؤال اینجاست که آیا اطلاق یک دوره به کسانی که دوره‌شان تمام نشده صحیح است، که ما پاسخ دادیم کسانی که میان‌دوره ای هستند یا از مجلس خارج شده‌ و سمتی گرفته‌اند و دوره‌شان کامل نشده است، طبق قانونی اساسی یک دوره محسوب نمی‌شود.

آقای کدخدایی گفت: اما در مورد مجلس هشتم گفته‌ایم که با فرض اتمام دوره، یک دوره محسوب می‌شود یعنی فرض این است که تا پایان خرداد ۱۳۹۱ نماینده هستند.

وی افزود: موضوع مدرک تحصیلی سؤال دیگری است و در جای خود پاسخ داده شده است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: به این سؤال که آیا یک دوره با مدرک لیسانس یک مدرک تحصیلی محسوب می شود، مجلس هفتم پاسخ داده است.

خبرنگاری پرسید: آیا نامه رئیس مجلس به دبیر شورای نگهبان در خصوص اصلاحاتی در جداول و ردیف‌های قانون بودجه ۱۳۹۰ مربوط به تذکرات دو نفر از نمایندگان است؟

آقای کدخدایی پاسخ داد: نه؛ اشکالات تایپی یا از قلم افتادگی بود که اصلاح شد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص احتمال تخلف در بودجه گفت: اگر تخلفی صورت بگیرد طبق قانون برخورد می‌شود و شورای نگهبان در سال‌های گذشته هم نشان داده که با این گونه تخلفات معدود برخورد کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره روند برگزاری انتخابات رایانه‌ای اظهار داشت: در وزارت کشور مشغول بررسی این موضوع و انجام دادن اقدامات فنی هستند؛ هر زمان که نتیجه را اعلام کنند ما هم آماده بررسی و برگزاری انتخابات رایانه‌ای هستیم.

آقای کدخدایی در پاسخ به سؤالی درباره نامه آقای لاریجانی به آقای جنتی درخصوص قراردادهای بین‌المللی که باید به تصویب مجلس برسد، از وجود این نامه اظهار بی‌اطلاعی کرد اما گفت: قطعاً طبق قانون این گونه قراردادها باید در مجلس بررسی و به شورای نگهبان فرستاده شود.

وی افزود: احتمال دارد آن بخش از قراردادهای خصوصی، یعنی قراردادهایی که با طرف‌های غیردولتی منعقد می‌شود، ضرورتی به مطرح شدن در مجلس نداشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر