2

برنامه نامزد شکست‌ خورده انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر : 60393
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳

دکتر سید احمد مدنی نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گویی اعلام کرد در اندیشه ایجاد حزبی هستم تا نمایندگان این حزب در مجلس شورای ملی بعنوان فراکسیونی نیرومند فعالیت کنند .

رخدادهای ۸ بهمن ۱۳۵۸

چکیده

در جلسه شورای انقلاب قانون انتخابات مجلس شورای ملی تصویب شد . معین فر سخنگوی شورای انقلاب گفت : کسانی که از تاریخ ۱۵خرداد ۱۳۴۲تا ۲۲بهمن ۱۳۵۷مصدرکارهایی از قبیل نخست وزیری ، ریاست مجلسین ، نمایندگی مجلسین و یا مشاغل حساس دیگری بوده اند از حق انتخاب شدن محروم هستند .
دکتر باهنر گفت : همه احزاب و گروه ها می توانند در انتخابات مجلس شورای ملی شرکت کرده و نمایندگان خود را معرفی کنند .
سخنگوی جبهه ملی ایران با بیان اینکه اگر این انتخابات بزودی انجام نشود ما فکر می کنیم که بهتر است رئیس جمهور از امام خمینی استدعا بکند که شورای انقلاب منحل بشود.
ستاد مرکزی انتخابات احمد مدنی با اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادعا کرد جهاد سازندگی و سپاه پاسداران علیه مدنی بسیج شده بودند!
احمد مدنی نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گویی اعلام کرد در اندیشه ایجاد حزبی هستم تا نمایندگان این حزب در مجلس شورای ملی بعنوان فراکسیونی نیرومند فعالیت کنند .
روابط عمومی دادستانی کل انقلاب اسلامی مرکز اعلام کرد که پرونده های اتهامی ۱۲ تن از امرا و افسران رژیم گذشته که در سرکوب مبارزات ملت و حیف و میل بیت المال نقش داشته اند تحت رسیدگی است.
سفارت کشورمان در انگلیس با انتشار اطلاعیه ای از مردم خواست با توجه به مشکلاتی که اخیرا برای برخی از مسافران ایرانی که عازم انگلیس می باشند فراهم آمده است و سختگیری های اعمال شده علیه شهروندان ایرانی از سفرهای غیرضرور به این کشور خودداری کنند .
بنی صدر در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی در پاسخ به این سوال که گفته می شود باید رئیس جمهور طبق قانون اساسی پس از سوگند در مقابل شورای نگهبان و مجلس شورای ملی و رئیس دیوانعالی کشور کار خود را آغاز کند گفت : از این سه فقط رئیس دیوانعالی کشور موجود است و من باید به هرحال کار خود را آغاز کنم و کار من بلافاصله پس از سوگند در حضور امام رسمیت پیدا می کند .
آندره گرومیکو وزیرخارجه شوروی ضمن سخنرانی شدید اللحن آمریکا را به تحریک مسلمانان علیه اتحاد شوروی متهم کرد .
معمر قذافی رهبر لیبی که این روزها به صورت مستمر آمریکا را تهدید به قطع صادرات نفت می کند این تهدید خود را بار دیگر تکرار کرد .
دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان پس از رسیدگی به پرونده اتهامی مرتضی لطیفیان سرمایه دار و نزولخوار سرشناس اصفهان با توجه به محتویات کیفرخواست دادستان و دادگاه انقلاب اسلامی او را مفسد فی الارض و محارب شناخته و به اعدام محکوم کرد .

قانون انتخابات مجلس شورای ملی تصویب شد

در جلسه دیشب شورای انقلاب قانون انتخابات مجلس شورای ملی تصویب شد . معین فر سخنگوی شورای انقلاب گفت : در این جلسه قرار شد که تهران برای انتخابات مجلس به مناطق مختلف تقسیم شود تا هر منطقه یک نماینده در مجلس داشته باشد . وی ادامه داد : کسانی که از تاریخ ۱۵خرداد ۱۳۴۲تا ۲۲بهمن ۱۳۵۷مصدرکارهایی از قبیل نخست وزیری ، ریاست مجلسین ، نمایندگی مجلسین و یا مشاغل حساس دیگری بوده اند از حق انتخاب شدن محروم هستند . (۱)

همه احزاب می توانند در انتخابات شرکت کنند

دکتر باهنر گفت : همه احزاب و گروه ها می توانند در انتخابات مجلس شورای ملی شرکت کرده و نمایندگان خود را معرفی کنند . عضو شورای انقلاب اظهار داشت : مسئله گروه مطرح نیست بلکه شرایطی است که برای انتخاب شوندگان در نظر گرفته شده که حداقل سن باید ۲۵سال باشد و معروف به صداقت و امانت باشد و همچنین وابستگی به رژیم گذشته نداشته باشد .
بنی صدر در مورد سیاست های ایران درباره عاقبت گروگانها گفت : انتخاب من به عنوان رئیس جمهور تغییری در این سیاست نمی دهد ، سیاست ما بر این است که خارج از سلطه ابرقدرتها زندگی کنیم و با کشورهای اروپا و کشورهای دیگری که بخواهند با ما در روابط برابر همکاری داشته باشند و در راه پیشرفت عمومی بشر همکاری داشته باشیم .

بنی صدر خواهان انحلال شورای انقلاب شود !

سخنگوی جبهه ملی ایران نیز در مورد شرکت این جبهه در انتخابات مجلس و معرفی کاندیداهایی برای این انتخابات که به تصویب شورای انقلاب رسید اعلام داشت که جبهه ملی در انتخابات مجلس شرکت خواهد کرد ولی اگر این انتخابات بزودی انجام نشود ما فکر می کنیم که بهتر است رئیس جمهور از حضرت امام خمینی استدعا بکند که شورای انقلاب منحل بشود و بجای آن یک شورای تفاهم ملی درست بشود که متشکل از احزاب و گروهها و یک نماینده برای هر یک از استانها باشد .

مردم باید به روشنفکران رای دهند !

دکتر سعید فاطمی دبیرکل گروه سیاسی ایران امروز نیز درباره مشارکت این گروه در انتخابات مجلس شورای ملی گفت : برای مبارزه با امپریالیسم و ریشه کن کردن تمام بقایای رژیم فاسد و جنایتکار گذشته مجلسی باید بوجود آید که از هر جهت متکی به مردم باشد و گروه روشنفکران متعهد و آینده نگران روشن بین در آن شرکت داشته باشند در غیر اینصورت مجلس آینده نخواهد توانست استراتژی مبارزه با بیگانه را چنانچه شایسته است بکار بندد .حزب توده نیز اعلام کرده است فعالانه در انتخابات شرکت کرده و نامزدهای خود را معرفی خواهد کرد . (۲)

ستاد مدنی ادعا کرد ؛ بسیج سپاه و جهاد سازندگی علیه مدنی

ستاد مرکزی انتخابات احمد مدنی با اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادعا کرد جهاد سازندگی و سپاه پاسداران علیه مدنی بسیج شده بودند! در بیانیه ستاد مرکزی انتخابات مدنی افشاگری دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به سپاه منتسب شده است.(۳)

گفتنی است مدنی پیش از برگزاری انتخابات بارها از مردم و گروهها خواسته بود در صورتی که سندی علیه وی دارند افشا کنند در غیر این صورت خائن هستند ، با افشای اسناد مربوط به ارتباط مدنی با آمریکا وی به روند انتخابات اعتراض کرده و از توطئه علیه خود سخن گفت .

محاکمه ۹ افسر سابق ارتش در دادگاه انقلاب مرکز

روابط عمومی دادستانی کل انقلاب اسلامی مرکز اعلام کرد که پرونده های اتهامی ۱۲تن از امرا و افسران رژیم گذشته که در سرکوب مبارزات ملت و حیف و میل بیت المال نقش داشته اند تحت رسیدگی است.نادر باتمانقلیچ ، منوچهر یزدان بخش ، سعید مهدیون ، حسین جهانبانی ، هوشنگ جهان بینی ، محمد تقی تاج الدینی ، حمید جهانبانی و …از جمله امرایی هستند که محاکمه خواهند شد . (۴)

از سفر غیرضروری به انگلیس خودداری کنید

سفارت کشورمان در انگلیس با انتشار اطلاعیه ای از مردم خواست با توجه به مشکلاتی که اخیرا برای برخی از مسافران ایرانی که عازم انگلیس می باشند فراهم آمده است و سختگیری های اعمال شده علیه شهروندان ایرانی از سفرهای غیرضرور به این کشور خودداری کنند . (۵)
دکتر باهنر:همه احزاب و گروه ها می توانند در انتخابات مجلس شورای ملی شرکت کرده و نمایندگان خود را معرفی کنند .مسئله گروه مطرح نیست بلکه شرایطی است که برای انتخاب شوندگان در نظر گرفته شده که حداقل سن باید ۲۵سال باشد و معروف به صداقت و امانت باشد و همچنین وابستگی به رژیم گذشته نداشته باشد .

بنی صدر مواضع دولت خود را تشریح کرد

بنی صدر نخستین رئیس جمهور ایران در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی که بیش از ۵۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در آن حضور داشتند مواضع خود را پیرامون مسائل مملکتی روشن کرد .

انتخاب رئیس جمهور تغییری درباره گروگانها نمی دهد

وی در مورد سیاست های ایران درباره عاقبت گروگانها گفت : انتخاب من به عنوان رئیس جمهور تغییری در این سیاست نمی دهد ، سیاست ما بر این است که خارج از سلطه ابرقدرتها زندگی کنیم و با کشورهای اروپا و کشورهای دیگری که بخواهند با ما در روابط برابر همکاری داشته باشند و در راه پیشرفت عمومی بشر همکاری داشته باشیم .

با ابرقدرت ها کار مشکل است

بنی صدر ادامه داد : با ابرقدرتها کار مشکل است بدلیل اینکه معنی قدرت آنها توسعه طلبی است و تا وقتی که آنها سیاست توسعه طلبانه دارند سیاست ما مقاومت و مقابله با توسعه طلبی آنها است .

بنی صدر در پاسخ به این سوال که نقش سازمانهای حامی شما در انتخابات چه خواهد بود گفت : من امیدوارم که دفتر هماهنگی طرح مناسبی برای کنگره ای با شرکت گروهها ظرف دو روز آینده تهیه کند و پس از مشاوره با روحانیت مبارز تهران و دیگر شخصیت ها و گروههایی که میتوانند در این مشاورت شرکت کنند مقدمات تشکیل این کنگره ظرف یک هفته فراهم شود و در تهران تشکیل دهیم .

قانون اساسی فعلا قابلیت اجرا ندارد

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود باید رئیس جمهور طبق قانون اساسی پس از سوگند در مقابل شورای نگهبان و مجلس شورای ملی و رئیس دیوانعالی کشور کار خود را آغاز کند گفت : از این سه فقط رئیس دیوانعالی کشور موجود است و من باید به هرحال کار خود را آغاز کنم و کار من بلافاصله پس از سوگند در حضور امام رسمیت پیدا می کند . (۶)

حمله ابرقدرت ها  به هم

آندره گرومیکو وزیرخارجه شوروی ضمن سخنرانی شدید اللحن آمریکا را به تحریک مسلمانان علیه اتحاد شوروی متهم کرد . وی ضمن اشاره به ادعاهای آمریکا دایر بر اینکه شوروی میخواهد بسوی دریاهای گرم پیشروی کند پرسید کدام کشور از پایگاههای نظامی این منطقه بهره برداری می کند و پایگاه های تازه ای در اقیانوس هند تاسیس می کند؟(۷)
آندره گرومیکو وزیرخارجه شوروی ضمن سخنرانی شدید اللحن آمریکا را به تحریک مسلمانان علیه اتحاد شوروی متهم کرد . وی ضمن اشاره به ادعاهای آمریکا دایر بر اینکه شوروی میخواهد بسوی دریاهای گرم پیشروی کند پرسید کدام کشور از پایگاههای نظامی این منطقه بهره برداری می کند و پایگاه های تازه ای در اقیانوس هند تاسیس می کند؟

قذافی بار دیگر از تحریم نفتی آمریکا سخن گفت

معمر قذافی رهبر لیبی که این روزها به صورت مستمر آمریکا را تهدید به قطع صادرات نفت می کند این تهدید خود را بار دیگر تکرار کرد . وی گفت : ادامه حمایت آمریکا از اسرائیل به تحریم نفتی این کشور منتهی خواهد شد . (۸)

اعدام نزولخوار در اصفهان

دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان پس از رسیدگی به پرونده اتهامی مرتضی لطیفیان سرمایه دار و نزولخوار سرشناس اصفهان با توجه به محتویات کیفرخواست دادستان و دادگاه انقلاب اسلامی او را مفسد فی الارض و محارب شناخته و به اعدام محکوم کرد . این نزولخوار پس از صدور حکم اعدام بلافاصله اعدام شد . (۹)

برنامه مدنی برای انتخابات مجلس

دکتر سید احمد مدنی نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گویی اعلام کرد در اندیشه ایجاد حزبی هستم تا نمایندگان این حزب در مجلس شورای ملی بعنوان فراکسیونی نیرومند فعالیت کنند . وی ادامه داد : از چند روز پیش اندیشه تاسیس حزبی بر مبنای جمهوری اسلامی ، خط امام و متکی به ایرانیت در من بوجود آمده است و سرگرم بررسی برای طرح ریزی و مطالعات مقدماتی بمنظور تشکیل این حزب هستم . (۱۰)

پی نوشت :

۱- بامداد ، ۸بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۲

۲- اطلاعات ، ۸بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۲

۳- اطلاعات ، ۸بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱۰

۴- جمهوری اسلامی ، ۸بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱

۵- بامداد ، ۸بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱

۶- بامداد ، ۸بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۳

۷- اطلاعات ، ۸بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱۲

۸- اطلاعات ، ۸بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱۲

۹- اطلاعات ، ۸بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۳

۱۰- اطلاعات ، ۸بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۳

پژوهشگر:سید روح الله امین آبادی

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر