1

امسال تا ۴۰۰ هزار داوطلب در کنکور سراسری دانشگاه آزاد پذیرش می‌شوند.

  • کد خبر : 6494
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸

عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه برگزاری کنکور گروه علوم پزشکی این دانشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کنکور علوم پزشکی دانشگاه آزاد در ۲ نوبت صبح و عصر امروز برگزار می‌شود گفت: در کنکور گروه علوم پزشکی ۲۱۵ هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد ۷۱ درصد خانم و ۲۹ درصد […]

عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه برگزاری کنکور گروه علوم پزشکی این دانشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کنکور علوم پزشکی دانشگاه آزاد در ۲ نوبت صبح و عصر امروز برگزار می‌شود گفت: در کنکور گروه علوم پزشکی ۲۱۵ هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد ۷۱ درصد خانم و ۲۹ درصد آقا هستند و در مجموع ۹ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

افق – فارس:وی با بیان اینکه یک میلیون داوطلب در کنکورهای گروه علوم پزشکی و غیره پزشکی دانشگاه آزاد ثبت نام کرده‌اند گفت: امسال تا ۴۰۰ هزار داوطلب در کنکور سراسری دانشگاه آزاد پذیرش می‌شوند.

وی درباره زبان اعلام نتایج کنکور گفت: نتایج کنکور دانشگاه آزاد نیمه دوم شهریور ماه پس از اعلام نتایج سازمان سنجش اعلام می‌شود تا داوطلبان در انتخاب دانشگاه خود حق انتخاب داشته باشند.

جاسبی درباره اختلاف نظر بین وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد در تعداد ظرفیت پذیرش گفت: این اختلاف به این دلیل است که ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد ظرفیت واقعی نیست. چرا که ما افت ظرفیت داریم مثلا اگر در شهر تهران قرار باشد ظرفیت پذیرش شود دانشگاه آزاد ۳ برابر آن ظرفیت را اعلام می‌کند تا تعداد واقعی در این آزمون ثبت نام کنند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه شهریه علوم پزشکی دانشگاه آزاد نسبت به سایر دانشگاه‌هایی که در این رشته به صورت آزاد دانشجو پذیرش می‌کنند کمتر است گفت: امسال با توجه به هدفمندی یارانه‌ها برای دانشجویان موجود افزایش شهریه نداریم اما وقتی دانشجویان جدید ورود با توجه به معیار هر سال افزایش شهریه خواهیم داشت.

وی درباره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: با توجه به سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم دانشگاه آزاد نیز در تحصیلات تکمیلی افزایش ظرفیت خواهد داشت.

جاسبی با اشاره به برگزاری آزمون کاردانی پیوسته در صبح فردا گفت: در آزمون کاردانی پیوسته که ۷۷ درصد شرکت کنندگان مرد و ۲۳ درصد شرکت کنند زن هستند تمام شرکت کنندگان جذب می‌شوند در این آزمون در حقیقت رقابت در رشته و شهر است.

وی درباره بورسیه دانشجویان نیز گفت: دانشگاه آزاد از میان پذیرفته شدگان دکترای تخصصی در رشته‌های مورد نیاز و شهرهای مورد نیاز پذیرش دانشجو خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر