1

ایجا ۶۰۰ رشته شهر جدید در دانشگاه آزاد اسلامی

  • کد خبر : 6508
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این که امسال حدود ۶۰۰ رشته شهر جدید در این دانشگاه ایجاد شده است ؛ گفت: در مجموع ۲۰تا ۲۵هزار نفر به ظرفیت دانشگاه آزاد افزوده شده است. افق –  خبر ؛ جاسبی امروز – جمعه – هنگام بازدید یکی از حوزه های برگزاری آزمون رشته های علوم پزشکی […]

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این که امسال حدود ۶۰۰ رشته شهر جدید در این دانشگاه ایجاد شده است ؛ گفت: در مجموع ۲۰تا ۲۵هزار نفر به ظرفیت دانشگاه آزاد افزوده شده است.

افق –  خبر ؛ جاسبی امروز – جمعه – هنگام بازدید یکی از حوزه های برگزاری آزمون رشته های علوم پزشکی در شمال تهران گفت: در این آزمون حدود۲۱۵هزار نفر در دو نوبت صبح و عصر رقابت می کنند و از میان آنها کمتر از ۹ هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

وی با بیان این که متقاضیان شرکت در آزمون رشته های علوم پزشکی در مقایسه با پارسال حدود ۹ درصد افزایش یافته است افزود: حدود ۷۱ درصد داوطلبان زن و حدود۲۹درصد مرد هستند.

آقای جاسبی مسن ترین داوطلب شرکت کننده در این آزمون را مردی۷۴ ساله در رشته داروسازی و جوانترین داوطلب را دختری۱۱ساله در رشته پزشکی معرفی کرد.

وی مجموع شرکت کنندگان در آزمون رشته های غیرپزشکی، پزشکی و کاردانی پیوسته را بیش از یک میلیون نفر اعلام و اضافه کرد: از میان داوطلبان حدود۴۰۰ هزار نفر که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند پذیرفته خواهند شد.

وی درباره زمان اعلام نتایج آزمون ها نیز گفت : نیمه دوم شهریور نتایج آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی اعلام و به گونه ای عمل می شود که همزمان یا بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور باشد تا شرکت کنندگانی که در هر دو آزمون پذیرفته شدند فرصت بهتری برای انتخاب داشته باشند.

جاسبی درباره شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید نیز گفت: شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی جدید برای دانشجویان جدیدالورود همچون سال های گذشته به طور متوسط حدود ۱۰درصد افزایش می یابد اما برای دانشجویان موجود شهریه در سال تحصیلی جدید تغییر نخواهد کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با وجود افزایش هزینه های دانشگاه با صرفه جویی، هزینه ها را کاهش دادیم تا شهریه دانشجویان موجود افزایش نیابد.

آزمون سراسری رشته های علوم پزشکی در ۱۴ رشته و ۷۶ حوزه امتحانی امروز در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6508

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر