1

مدل سیاسی معیوب در میان اپوزیسیون

  • کد خبر : 6784
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۲۴

یکی از اصلاح طلبان خارج نشین که متهم به همکاری با وزارت اطلاعات شده، اپوزیسیون جمهوری اسلامی را متهم به بلاهت و زودباوری کرد. علی افشاری به تازگی از سوی برخی گروهک های مقیم خارج متهم شده که به همراه برخی افراد مشابه نظیر احمد باطبی، موسوی خوئینی، حقیقت جو، محمد تهوری، فخرآور، داودی مهاجر […]

یکی از اصلاح طلبان خارج نشین که متهم به همکاری با وزارت اطلاعات شده، اپوزیسیون جمهوری اسلامی را متهم به بلاهت و زودباوری کرد.
علی افشاری به تازگی از سوی برخی گروهک های مقیم خارج متهم شده که به همراه برخی افراد مشابه نظیر احمد باطبی، موسوی خوئینی، حقیقت جو، محمد تهوری، فخرآور، داودی مهاجر مأموریت نفوذ در نهادهای ضدانقلابی آمریکا و معطل کردن آنها را داشته است. اما افشاری متقابلاً ضمن بازخوانی ماجرای نفوذی هایی نظیر مدحی نوشت: اگر نیروهای خارج از کشور در مواجهه با چهره های جدید از جوگیری برخوردهای شتابزده و بهره برداری های تبلیغاتی فاصله بگیرند و به بررسی منصفانه و مطالعه سوابق افراد بها بدهند و توجه و حمایت شان را براساس اصول درست و محتاطانه سامان بدهند، فضا برای جولان فرصت طلب ها سخت تر می شود.
وی خاطرنشان کرد: بررسی رفتار بخشی از نیروهای سیاسی در کشور نشان می دهد که آن ها به محض رؤیت یک نیروی سیاسی جدید که به خارج آمده است و احساس همسویی با موضع سیاسی وی، بلافاصله و بدون شناخت روی خوش نشان می دهند و سعی می کنند فرد نامبرده را وارد پروژه های سیاسی خود کنند یا با تبلیغ برای وی فرصتی برای خود خلق کنند، اما اکثر تجربه های پیشین نشان می دهد عمر این روابط کوتاه است و حتی پس از مدتی به تنش و اختلاف می انجامد. یکی از نتایج این برخورد عجولانه و عدم رعایت معیارهای اصولی ایجاد توهم در ذهنیت فرد جدید و خودبزرگ بینی است که در نهایت پتانسیل وی را تباه می سازد.
داماد داودی مهاجر به مدل سیاسی معیوب در میان اپوزیسیون پرداخت و در سایت رادیو زمانه نوشت: «در این مدل که نتایج منفی به بار آورده، معمولاً فرد یا افراد پولدار فاقد تجربه سیاسی جذب شده اند که در عین حال آرزوها و آمال تحقق نیافته زیادی برای نقش آفرینی سیاسی داشته اند. سپس جمع معدودی از فعالان و نمایندگان گروه های سیاسی را گرد آورده اند که به هیچ وجه نماینده جامعه سیاسی مخالفان خارج از کشور نبوده اند، سپس با مذاکره با احزاب خارجی افراطی و حضور در پارلمان های خارجی به جذب برخی از دولتمردان غربی پرداخته اند و در نهایت با جمع این عناصر به صورتی خودخوانده و غیر دموکراتیک یا مدعی تشکیل رهبری مردم برای سقوط جمهوری اسلامی شده اند، یا خود را در قالب منجی ایرانیان معرفی کرده اند و یا دولت در تبعید تشکیل داده اند!».
وی تصریح کرد: این شکل فعالیت که در برخی موارد حالت کمیک نیز پیدا کرده است خود تبدیل به مانعی برای تعاملات مثبت بین پاره های مختلف اپوزیسیون درآمده است.
گفتنی است چند سال قبل یکی از کارشناسان وزارت اطلاعات طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفته بود، اگر علی افشاری به ایران بازگردد، تنها به جرم بالا کشیدن موجودی انجمن اسلامی که نزد وی بود و نامبرده آن را صرف رهن یک خانه در خیابان ایتالیا برای یکی از نزدیکان خود کرده بود محاکمه خواهد شد. این کارشناس وزارت اطلاعات به این پرسش که آیا افشاری به جرم همکاری با اپوزیسیون محاکمه نمی شود؟ پاسخی نداده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر