2

استفاده بیش از حد از فیس بوک می تواند به بروز یک چنین نارسایی های روانی منجر شود.

  • کد خبر : 8680
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۰۰

پس از ماه ها تبلیغات اغراق آمیز آمریکایی مبنی بر معجزه فضای مجازی و شبکه هایی چون فیس بوک و تویتر، ارگان رسمی سیا اعلام کرد: فیس بوک زیادش هم خوب نیست و باعث نارسایی های روانی در کاربران می شود. رادیو فردا گزارش داد: تحقیقاتی که در سال های اخیر بر شمار آن ها […]

پس از ماه ها تبلیغات اغراق آمیز آمریکایی مبنی بر معجزه فضای مجازی و شبکه هایی چون فیس بوک و تویتر، ارگان رسمی سیا اعلام کرد: فیس بوک زیادش هم خوب نیست و باعث نارسایی های روانی در کاربران می شود.
رادیو فردا گزارش داد: تحقیقاتی که در سال های اخیر بر شمار آن ها افزوده شده با بررسی تاثیر استفاده از شبکه های گروهی-اجتماعی روی رفتار اجتماعی و روحیات انسان ها به این نتیجه رسیده اند که استفاده بیش از حد از این رسانه های جدید می تواند به بروز رفتارهای ضداجتماعی، خودپرستی و مجموعه دیگری از نارسایی ها و پیامدهای منفی در میان کاربران منجر شود.
به نوشته سایت «مشبل» (Mashable)، براساس تحقیقات جدیدی که توسط لری روزن، پروفسور روان شناسی در دانشگاه دولتی کالیفرنیا، انجام شده است، استفاده بیش از حد از فیس بوک می تواند به بروز یک چنین نارسایی های روانی منجر شود.
پروفسور روزن نتایج تحقیقات خود را در گردهمایی اخیر انجمن روان شناسی آمریکا ارائه داده است. در این تحقیقات به چند مورد از پیامدهای استفاده از فیس بوک اشاره شده از جمله: بروز و تقویت حس خودپرستی، بروز نارسایی های روانی دیگر از جمله رفتارهای ضداجتماعی، هیجان شدید و پرخاش گری در میان نوجوانانی که بسیار زیاد از فیس بوک استفاده می کنند.
در مورد نوجوانانی که بیش از حد و به شکل اعتیاد از فیس بوک و سایر شبکه ها و نرم افزارهای کامپیوتری مثل بازی های ویدئویی استفاده می کنند، عوارضی نظیر غیبت از مدرسه، درد در ناحیه شکم، مشکل خواب، افسردگی و اضطراب بروز می کند.
آن گروه که حتی به هنگام انجام تکالیف خود حداقل پانزده دقیقه یک بار به فیس بوک مراجعه می کنند معمولا در مدرسه نمرات پایین تری می گیرند.
و آن گروه که حتی در زمان انجام تکالیف خود تمام مدت صفحه فیس بوک خود را باز نگاه داشته و به آن مراجعه می کنند به مراتب در مدرسه و محیط آموزش نتایج نامطلوب تری می گیرند.
یادآور می شود پیش از این برخی سایت های وابسته به اپوزیسیون خارج نشین حتی از طرد افراد «مجازی زده» از سوی خانواده های خود خبر داده بودند.
در اوج التهاب فتنه سبز کسانی چون وزیر خارجه آمریکا برای آن که بیلان کار بالایی از تحرک نشان دهند مدعی شدند تویتر و فیس بوک و شبکه های مجازی مشابه در ارتباط با این وزارتخانه در حال معجزه هستند! ماه ها بعد فاش کرد اطلاعات موجود در شبکه مجازی، گنجینه مهمی برای شناسایی عناصر مرتبط با سرویس های جاسوسی بیگانه و گروهک های ضدانقلاب بوده است. اما گزارش اخیر رادیو فردا نشان می دهد توهم خودپرستی و بیماری های روانی نیز می تواند سراغ جماعت مجازی زده برود.
همزمان با گزارش سایت مشبل، رادیو زمانه (وابسته به اپوزیسیون مقیم هلند) از غالب شدن غم بر جریان های اپوزیسیون به ویژه در فضای مجازی خبر داد و برای چاره جویی نوشت: باید به دنیا از دید یک خوشبین ساده لوح و احمق نگریست(!)
سایت این رادیو معتقد است: موج غم و یأس بسیار بزرگی را به راحتی می توان در لابه لای فضای مجازی یافت. غم و اندوه مأیوس کننده که بعد از شکست سال ۸۸ ایجاد شده است. ما خیال کردیم در اولین و کوتاه ترین فرصت می توانیم حاکمیت را در هم بشکنیم. به خودمان اجازه دهیم از نگاه یک خوشبین ساده لوح به دنیا بنگریم و به حس اعتراض خود ببالیم(!)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر