2

مطهری از نمایندگی مجلس استعفا داد

  • کد خبر : 92563
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۹:۴۴

در بخشی از نامه مطهری آمده است : به خاطر اینکه احساس می کنم در بیرون از مجلس بهتر می توانم به ادامه خدمت در راه جمهوری اسلامی بپردازم بدین وسیله استعفای خود را از نمایندگی اعلام می دارم .

رخدادهای ۱۶ تیر ۱۳۵۹

چکیده :

  • بعد از ظهر امروز در یک درگیری مسلحانه بین هواداران مجاهدین خلق و مردم و پاسداران یک پاسدار شهید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند .
  • آیت الله صادق خلخالی که در پی یک حادثه رانندگی مجروح شده و به بیمارستان شهدا منتقل شده بود امروز از بیمارستان مرخص شد .
  • جامعه روحانیت مبارز تهران در اطلاعیه ای با اشاره به سخنان امام خمینی خواستار تصفیه تمامی خائنین از ادارات شد .
  • آیت الله محلاتی : در منطقه سرپل ذهاب و مناطق مرزی گروه های مسلحی که به وسیله عراق تجهیز شده اند و از سوی پالیزبان و سالارجاف و ایادی شاه سابق حمایت می شوند قصد ایجاد شورش و بلوا دارند و این عده نقشه ای برای نفوذ در کشور طراحی کرده اند .
  • آیت الله محی الدین انواری و فضل الله محلاتی در نامه ای به حضور امام خمینی کناره گیری خود را از مسئولیت در حج و اوقاف تقاضا کردند .
  • حملات مهاجمین عراقی از ساعت ۱۱ شب گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز در چند نقطه با شدت ادامه دارد .
  • در جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی مطهری نماینده فریمان طی نامه ای خطاب به رئیس مجلس از نمایندگی استعفا داد .
  • درگیری های مسلحانه بیروت میان دو گروه چپ گرا از روز گذشته بار دیگر از سرگرفته شد ، محل درگیری این بار در بخش عین مریسه است که سفارت آمریکا در بیروت نیز در این محله قرار گرفته است .
  • پلیس ترکیه اعلام کرد که در جریان حوادث چند روز گذشته منطقه کوروم در ۲۴۰ کیلومتری شمال شرقی آنکارا ۱۸ نفر کشته شده اند .
  • مصر و اسرائیل با پیشنهاد کارتر مبنی بر خودمختاری فلسطین مخالفت کردند.
  • آیت الله قدوسی : در صورتی که از ساعت ۸ صبح فردا بانوان کارمند بدون پوشش اسلامی در محل کار حضور یابند با آنها برخورد و حقوق و مزایای آنها قطع خواهد شد .

درگیری مسلحانه مجاهدین خلق با پاسداران و مردمبعد از ظهر امروز در یک درگیری مسلحانه بین هواداران مجاهدین خلق [منافقین]  و مردم و پاسداران یک پاسدار شهید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند .سخنگوی کمیته مرکزی ضمن تائید این خبر اظهار داشت :

بعد از ظهر امروز گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در خیابان اصلی نارمک نزدیک تلفنخانه در حوالی میدان هفت حوض اقدام به راهپیمایی و دادن شعار کردند ، در این راهپیمایی هواداران سازمان مجاهدین شعار مرگ بر ارتجاع سر دادند و در مقابل مردم نیز به این شعارها اعتراض کرده و علیه مجاهدین شعار دادند .در اثر تیراندازی هواداران این سازمان علاوه بر شهادت یک پاسدار دو نفر دیگر از مردم عادی نیز مجروح شدند . (۱)

جامعه روحانیت مبارز تهران در اطلاعیه ای با اشاره به سخنان امام خمینی خواستار تصفیه تمامی خائنین از ادارات شد . در بخشی از این اطلاعیه آمده است : سخنان امام نمایشگر این نگرانی است که مبادا انقلاب در تداوم خود از خط اسلام راستین منحرف شود و مبادا حاکمیت الله با کفایت مستضعفین تحقق نیابد و عناصر ضد انقلابی و منحرف و میراث خوار انقلاب شوند .

آیت الله خلخالی در یک حادثه رانندگی مجروح شد

آیت الله صادق خلخالی که در پی یک حادثه رانندگی مجروح شده و به بیمارستان شهدا منتقل شده بود امروز از بیمارستان مرخص شد .وی گفت : شنیده ام که همه جا شایع کرده اند من بر اثر اصابت گلوله مجروح شده ام انگار ضد انقلاب خیلی دوست دارد یک روز بشنود بنده را مثلا ترور کرده اند این ها باید بدانند اینجانب اولا ترسی از مرگ ندارم و دوم اینکه مرگ در راه اسلام و اهداف مقدس رهبر عزیز برای اینجانب یک آرزو است و چه سعادتی بالاتر از این که یک مسلمان شهید شود .

وی در مورد چگونگی تصادف خود گفت : شب گذشته هنگامیکه از منزل امام خارج شدم پس از مدتها پشت فرمان تاکسی یکی از رفقا نشستم و در شیب خیابان به راه افتادم که متوجه شدم اتومبیل ترمز ندارد ، برای اینکه خدای نکرده به کسی لطمه ای وارد نیاید فرمان را به سوی یک درخت در حاشیه خیابان چرخاندم و پس از عبور از جوی کنار خیابان با یک دیوار برخورد کرد و فرمان در دستم شکست ، البته دوستان می گویند تو به جای فشار بر پدال ترمز کلاج را گرفته بودی که فکر نمی کنم اینگونه باشد ! (۲)

تمام خائنین را تصفیه کنید

جامعه روحانیت مبارز تهران در اطلاعیه ای با اشاره به سخنان امام خمینی خواستار تصفیه تمامی خائنین از ادارات شد .در بخشی از این اطلاعیه آمده است : سخنان امام نمایشگر این نگرانی است که مبادا انقلاب در تداوم خود از خط اسلام راستین منحرف شود و مبادا حاکمیت الله با کفایت مستضعفین تحقق نیابد و عناصر ضد انقلابی و منحرف و میراث خوار انقلاب شوند .

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است : پس از یک سال و اندی که از انقلاب اسلامی می گذرد امام امت از حضور فعال طاغوت در ادارات و مدارس و دانشگاهها سخن گفتند و رهنمون دادند و حجت را بر ما تمام کردند امت مسلمان و قهرمان ایران اکنون موقع آن است که برای محو کامل آثار طاغوت به اخراج عناصر ضد انقلاب از تمام نهادهای کشور به پاخیزند و از مسئولان امور بخواهند که برای انجام انقلاب اداری و پاکسازی انقلابی تفاله های رژیم پوسیده شاهنشاهی از مراکز دولتی اقدام قاطعانه کنند . (۳)

توطئه عوامل پالیزبان و سالارجاف برای نفوذ به ایران

آیت الله محلاتی نماینده امام خمینی در سپاه پاسداران انقلاب که برای بررسی مسائل غرب کشور به کرمانشاه رفته بود گزارش خود را تسلیم شورای انقلاب کرد .وی پیس از مذاکره با اعضای شورای انقلاب در گفت و گویی اظهار داشت : در جلسه شورای امنیت استانداری کرمانشاه تصمیم گرفته شد که هیچ واحدی از نیروهای مسلح مثل ژاندارمری  ، شهربانی و سپاه به طور جداگانه عمل نکنند و هماهنگی کامل بین آنها برقرار شود .

امروز گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق اقدام به راهپیمایی و دادن شعار کردند ، در این راهپیمایی هواداران سازمان مجاهدین شعار مرگ بر ارتجاع سر دادند و در مقابل مردم نیز به این شعارها اعتراض کرده و علیه مجاهدین شعار دادند . در اثر تیراندازی هواداران این سازمان علاوه بر شهادت یک پاسدار دو نفر دیگر از مردم عادی نیز مجروح شدند .

وی ادامه داد : در منطقه سرپل ذهاب و مناطق مرزی گروه های مسلحی که به وسیله عراق تجهیز شده اند و از سوی پالیزبان و سالارجاف و ایادی شاه سابق حمایت می شوند قصد ایجاد شورش و بلوا دارند و این عده نقشه ای برای نفوذ در کشور طراحی کرده اند که امید می رود با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی این توطئه خنثی شود . (۴)

استعفای نمایندگان امام در ژاندارمری و سپاه پاسداران از مسئولیت های حج و اوقاف

آیت الله محی الدین انواری و فضل الله محلاتی در نامه ای به حضور امام خمینی کناره گیری خود را از مسئولیت در حج و اوقاف تقاضا کردند .در بخشی از این نامه آمده است : با وجود نمایندگی مان در مجلس شورای اسلامی و مسئولیتی که از  طرف حضرتعالی در سپاه و ژاندارمری داریم و رسیدگی دقیق به این کارها موجب می شود که به کارهای حج و اوقاف که تماما به عهده ما بود به صورتی که مورد نظر حضرتعالی است نتوانیم برسیم از مقام رهبری تقاضا داریم کسانی دیگر را برای این مسئولیت انتخاب کنند . (۵)

حملات مزدوران عراقی به قصر شیرین و پاسگاه های اطراف دفع شد

مزدوران بعثی عراق در یک حمله گسترده و بیسابقه به پاسگاه های نوار مرزی و ژاندارمری درگیری شدیدی را در غرب کشور آغاز کردند .حملات مهاجمین عراقی از ساعت ۱۱ شب گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز در چند نقطه با شدت ادامه دارد .در این میان قصر شیرین مورد تهاجم نیروهای عراقی قرار داشت و چندین گلوله توپ و خمپاره در داخل شهر منفجر شد و خساراتی را به بار آورد ولی از تعداد تلفات گزارش دقیقی به دست نیامده است .

گزارش دیگری نیز از این شهر حاکیست برنامه های رادیوی قصر شیرین نیز به دنبال حملات نیروهای بعثی قطع شده و شیشه های حدود ۲۰۰ خانه نیز شکسته است . در این حملات تاکنون یک پاسدار به شهادت رسیده و گفته می شود چندین نفر نیز مجروح شده اند . (۶)ساعت یک و سی دقیقه بامداد دیروز نیز مهاجمین مسلح عراقی با خمپاره انداز و سلاح های سبک و سنگین قصر شیرین و پاسگاه های مرزی ایران را مورد حمله قرار دادند و پاسداران انقلاب و دیگر نیروهای نظامی مستقر در مرز به این تهاجم پاسخ گفتند . (۷)

آیت الله قدوسی دادستان کل انقلاب طی اطلاعیه ای اعلام کرد در صورتی که از ساعت ۸ صبح فردا بانوان کارمند بدون پوشش اسلامی در محل کار حضور یابند با آنها برخورد و حقوق و مزایای آنها قطع خواهد شد .

مطهری از نمایندگی مجلس استعفا داد

در جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی مطهری نماینده فریمان طی نامه ای خطاب به رئیس مجلس از نمایندگی استعفا داد .در بخشی از نامه مطهری آمده است : به خاطر اینکه احساس می کنم در بیرون از مجلس بهتر می توانم به ادامه خدمت در راه جمهوری اسلامی بپردازم بدین وسیله استعفای خود را از نمایندگی اعلام می دارم .

گفتنی است اعتبار نامه مطهری که امروز استعفای خود را تقدیم رئیس مجلس کرده است در جلسه دیروز مردود اعلام شده بود .در این جلسه پرونده خسروقشقایی که برای بررسی مجدد به کمیسیون تحقیق ارجاع شده بود مورد سوال یکی از نمایندگان قرار گرفت که چرا این پرونده که اینک مدتی است در اختیار هیئت رئیسه مجلس می باشد درباره آن تصمیمی اتخاذ نمی شود .

فخرالدین حجازی نیز در همین زمینه اظهار داشت که عشایر فارس تسلیم محض فرمان امام هستند و این موضوع دیروز در فیروزآباد که خود من حضور داشتم از طرف عشایر و مردم فیروز آباد عنوان شد . (۸)

ادامه درگیری های مسلحانه در بیروت

درگیری های مسلحانه بیروت میان دو گروه چپ گرا از روز گذشته بار دیگر از سرگرفته شد ، محل درگیری این بار در بخش عین مریسه است که سفارت آمریکا در بیروت نیز در این محله قرار گرفته است .درگیری زمانی رخ داد که یک عضو عراقی سازمان اتحادیه سوسیالیست عرب در بیروت مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به قتل رسید . (۹)

پلیس ترکیه اعلام کرد که در جریان حوادث چند روز گذشته منطقه کوروم در ۲۴۰ کیلومتری شمال شرقی آنکارا ۱۸ نفر کشته شده اند . در این حوادث افراطیون راست گرای ترکیه با حمله به علویان این کشور درگیری ها را آغاز کردند .

۱۸ کشته در درگیری های ترکیه

پلیس ترکیه اعلام کرد که در جریان حوادث چند روز گذشته منطقه کوروم در ۲۴۰ کیلومتری شمال شرقی آنکارا ۱۸ نفر کشته شده اند .در این حوادث افراطیون راست گرای ترکیه با  حمله به علویان این کشور درگیری ها را آغاز کردند . (۱۰)

مصر و اسرائیل با خودمختاری فلسطین مخالفت کردند

گزارش رادیو رژیم صهیونیستی حاکیست که کارتر در جریان گفت و گوهای هفته پیش با نمایندگان مصر و اسرائیل درباره مسئله خودمختاری فلسطینی ها در کرانه غربی رود اردن پیشنهاد کرده بود مصر و اسرائیل قبل از پرداختن به دیگر مسائل مورد علاقه طرفین در وهله نخست قراردادی دو جانبه درباره ایجاد خودمختاری برای فلسطینی ها با یکدیگر امضا کنند .این گزارش حاکیست مصرو اسرائیل هر دو با این پیشنهاد کارتر مخالفت کرده اند . (۱۱)

برخورد با زنانی که بدون حجاب در محل کار حاضر شوند

آیت الله قدوسی دادستان کل انقلاب طی اطلاعیه ای اعلام کرد در صورتی که از ساعت ۸ صبح فردا بانوان کارمند بدون پوشش اسلامی در محل کار حضور یابند با آنها برخورد و حقوق و مزایای آنها قطع خواهد شد . (۱۲)

پی نوشت :

۱- اطلاعات ، ۱۷ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱

۲- اطلاعات ، ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۲

۳- جمهوری اسلامی ، ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۰

۴- اطلاعات ، ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۲

۵- اطلاعات ، ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۲

۶- کیهان ، ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۲

۷- اطلاعات ، ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۳

۸- اطلاعات ، ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۳

۹- اطلاعات ، ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۲

۱۰- اطلاعات ،ذ ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۲

۱۱- اطلاعات ، ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۲

۱۲- اطلاعات ، ۱۶ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۲

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر