2

بزرگترین تغییرات اغلب کمتر احساس می شوند.

  • کد خبر : 6207
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۳۴

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در یادداشتی تاکید کرد که قدرت در جهان در حال انتقال از غرب به شرق است و فرقی نمی کند که در آمریکا جمهوری خواهان روی کار باشند یا دموکرات ها چون در هر حال این روند تغییر نخواهد کرد. این روزنامه در تحلیل خود آورده است: «بزرگترین تغییرات اغلب کمتر […]

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در یادداشتی تاکید کرد که قدرت در جهان در حال انتقال از غرب به شرق است و فرقی نمی کند که در آمریکا جمهوری خواهان روی کار باشند یا دموکرات ها چون در هر حال این روند تغییر نخواهد کرد.
این روزنامه در تحلیل خود آورده است: «بزرگترین تغییرات اغلب کمتر احساس می شوند. جهان در سال های اخیر چنین تغییری را تجربه کرده یعنی نفوذ قدرت های سنتی به مراکز جدید نفوذ منتقل شده است. قدرت در حال دور شدن از آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه است کشورهایی که شکوه خود را مدیون تقسیم جهان پس از جنگ جهانی دوم هستند و این قدرت در حال انتقال به ایران، چین، هند و ترکیه است کشورهایی که با پایان یافتن دوره استعمار متولد شدند».
در بخشی از این تحلیل آمده است: « در بررسی علت افول قدرت ابرقدرت های قبلی باید گفت در آمریکا باراک اوباما رئیس جمهور این کشور نخستین نشانه های عقب نشینی از وضعیت ابرقدرت بودن را که آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم در اختیار داشته است نشان می دهد و هر دولت جمهوریخواهی که بعد از اوباما قدرت را در دست بگیرد نیز فقط این روند را تسریع خواهد کرد».
جروزالم پست ادامه می دهد: «دولت جمهوریخواه در آمریکا نسخه جدید و بهبود یافته ای از انزوا گرایی را بوجود می آورد و با این توجیه که باید اقتصاد کشور ترمیم شود، به تدریج خود را از تعهدات جهانی خارج می کند. چنین دولتی ممکن است حتی از ناتو خارج شود و بسیاری از پایگاه های آمریکا را در خارج تعطیل کند. آمریکا در خود فرو خواهد رفت و زمانی که این اتفاق روی دهد آمریکا صرفنظر از وسعت خاک خود، دیگر یک ابرقدرت نخواهد بود».
نویسنده در ادامه با اتخاذ رویکردی که خالی از ایران هراسی نیست، ادامه می دهد:«ایران به عنوان قدرتی در حال ظهور در خاورمیانه تحریم ها و محکوم شدن های خود را به تمسخر می گیرد و قصد دارد سومین امپراطوری پارس را این بار در لباس اسلام تشکیل دهد».
این تحلیل در حالی ارائه شده است که آمریکا هم به سبب فشار ناشی از انقلاب های منطقه در حال ترک عراق و افغانستان است و به همین دلیل احساس انزوای استراتژیک در بین صهیونیست ها تشدید شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر