4

بشار اسد: با گروه‌های مسلح گفت‌و‌گو نمی‌کنیم

  • کد خبر : 102492
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴

مخالفان سیاسی نباید اسلحه به دست بگیرند و اگر گروه‌های مسلح سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به زندگی عادی خود برگردند آن وقت می‌توان مساله گفت‌و‌گو را بررسی کرد.

به نقل از رویترز، اسد در گفت‌و‌گو با مجله «در اشپیگل» آلمان تاکید کرد که وی بر این بارو است که راه حل نزاع در سوریه گفت‌و‌گو با گروه‌های مسلح نیست.
رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد که مخالفان سیاسی نباید اسلحه به دست بگیرند و اگر گروه‌های مسلح سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به زندگی عادی خود برگردند آن وقت می‌توان مساله گفت‌و‌گو را بررسی کرد.
وی در این گفت‌و‌گو افزود که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا هیچ مدرکی هر چند کوچک و محدود در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه ندارد.
اسد در ادامه گفت که اوباما هیچ چیز به جز دروغ در چنته ندارد که ارائه کند.
رئیس جمهوری سوریه همچنین عنوان کرد که روس‌ها واقعیت آنچه در سوریه رخ می‌دهد را بهتر می‌فهمند و آن‌ها مستقل‌تر از اروپایی‌هایی هستند که به سمت آمریکا گرایش دارند.
اسد در ادامه این گفت‌و‌گو به افزایش حمایت های مسکو  از دمشق اشاره و خاطرنشان کرد که «ولادیمیر پوتین» بیش از گذشته عزمش را برای حمایت از سوریه جزم کرده است زیرا از طریق مبارزه‌اش با تروریسم در «چچن»، واقعیت آنچه در سوریه رخ می‌دهد را می‌داند.
وی در ادامه گفت که در مورد سرنوشتش نگران نیست و همین امر باعث شد پس از دو سال و نیم درگیری خونین در این کشور در دمشق بماند.
رئیس جمهوری سوریه افزود که وی احساس می‌کند مردم سوریه پس از آنکه نابودی و ویرانی افراد مسلح را دیدند، خواستار ماندنش هستند و از او حمایت می‌کنند.
اسد در مورد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نیز گفت که در ماه آگوست سال ۲۰۱۴ و دو ماه پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در سوریه انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و هنوز مشخص نیست که در این انتخابات نامزد می‌شود یا خیر.
وی تاکید کرد که اگر ملت سوریه خوستار نامزد شدنش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ نیستند در این انتخابات نامزد نمی‌شود.
رئیس جمهوری سوریه با اشاره به اشتباهاتی که دولتش در ابتدای بحران کرد گفت که چه بسا دولت سوریه در ابتدا به علت شدت حمله امنیتی اشتباهاتی را مرتکب شد اما وی همچنان بر تصمیم خود برای مبارزه با تروریسم و دفاع از سوریه پایبند است.
وی عامل بحران سوریه نیروهای خارجی و بویژه افراد مسلح گرو القاعده دانست و تصریح کرد که کمک‌های مالی عربستان، قطر و نیز کمک‌های لجستیکی ترکیه به افراد مسلح باعث طولانی شدن بحران سوریه شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر