0

«مرگ بر آمریکا» با چند مذاکره حذف‌شدنی نیست

  • کد خبر : 104703
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۵

امسال شعار مرگ بر آمریکا پررنگ‌تر خواهد بود چرا که قرار نیست با چند مذاکره عقبه جنایات آمریکایی‌ها علیه ملت ایران به فراموشی سپرده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیکی گرامیداشت ۱۳ آبان گفت: امسال شعار مرگ بر آمریکا پررنگ‌تر خواهد بود چرا که قرار نیست با چند مذاکره عقبه جنایات آمریکایی‌ها علیه ملت ایران به فراموشی سپرده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر امروز(شنبه) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تسلط جمهوری اسلامی ایران بر دانش هسته‌ای و افزایش این سطح توانمندی دانشمندان ایرانی طی سال‌های اخیر اظهارداشت: فضای غرب نیز همانند شرایط امروز ایران تفاوت کرده و قفل‌ها باز شده است و ما هم بر اساس منافع ملی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات مانند توقف غنی‌سازی اورانیوم در دوران اصلاحات، خاطرنشان کرد: دورانی که غبار غم‌آلودی بر سایت‌های هسته‌ای قرار گرفته بود سپری شده و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که از تعبیر نرمش قهرمانانه استفاده کردند امروز ایران می‌تواند تصمیمات جدیدی در این عرصه آغاز نماید.

بروجردی به اعتماد مقام معظم رهبری به تیم مذاکره‌کننده ایرانی اشاره‌کرد و افزود: هیچ تصمیمی در مسائل راهبردی بدون نظر و هدایت رهبر معظم انقلاب اتخاذ نمی‌شود و اگر این راهنمایی‌ها نبود مطمئناً جمهوری اسلامی ایران در طول ۱۰ سال گذشته و در این مصاف نابرابر به این پیروزی‌های چشمگیر دست نمی‌یافت.

وی با گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای خاطرنشان کرد: غربی‌ها هر اقدامی از جمله تحریم و تهدید که توانستند علیه ملت ایران به کار بستند اما در نهایت این دانش دانشمندان جوان ایرانی بود که توانست بر تحریم‌های غرب غلبه کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نام‌گذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: حماسه سیاسی در ۲۴ خرداد رقم خورد و امروز باید با توکل بر خدا گره‌هایی که دشمن بر اقتصاد زده است را باز کنیم و حماسه اقتصادی را نیز تحقق بخشیم.

بروجردی با بیان اینکه ما به تیم مذاکره‌کننده ایرانی خوشبین و به غربی‌ها بدبین هستیم، اظهارداشت: متأسفانه واقعیت‌های دنیا همین است و گروه ۱+۵ به حق و یا ناحق (که اکثراً ناحق است) تصمیم‌گیران نهایی صحنه جهانی هستند و با زبان زور با دنیا سخن می‌گویند اما جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در برابر این سیاست‌گذاری ظالمانه بایستد و از طریق منطق حرف خود را پیش ببرد.

وی با اشاره به ضعف رژیم صهیونیستی در تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی که امکانات هسته‌ای عراق و سوریه را بمباران کرد اما به دلیل توانمندی‌های بازدارنده ایران در عرصه نظامی قطعاً‌ جرأت تعرض به ایران را نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی‌های حزب‌الله لبنان در جنگ‌های ۳۳، ۲۲ و ۸ روزه و مقاومت مردم فلسطین در برابر زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری گفت: اینها نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است و غربی‌ها نیز که با تمام دنیا با زبان زور سخن می‌گویند با موضع متفاوتی در برابر ملت ایران قرار می‌گیرند.

بروجردی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی تجربه لبخند اصلاح‌طلبان و پاسخ تند آمریکایی‌ها در دوران اصلاحات را با خود به همراه دارد، اضافه کرد: در شرایط فعلی آمریکایی‌ها آماده نوعی تفاهم با توجه به شرایط خاص ایران هستند، اما جمهوری اسلامی ایران نیز نمی‌تواند به آمریکا خوشبین باشد.

وی غنی‌سازی اورانیوم را یکی از خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای برشمرد و افزود: اگرچه به هر دلیلی در دوران اصلاحات چرخه غنی‌سازی متوقف شد اما این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها باید حق ملت ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای را به رسمیت بشناسند، ادامه داد: البته ما منتظر اجازه آمریکا و هم‌پیمانانش نمانده‌ایم و کارهای علمی خود را پیش برده‌ایم اما به دلیل آنکه جمهوری اسلامی ایران عضو NPT است آنها نیز باید این حق را برای ایران به رسمیت بشناسند.

بروجردی اضافه کرد: هرچند تحریم‌ها یک شب حذف نخواهد شد اما روند این تحریم‌های ظالمانه باید سیر نزولی خود را آغاز کرده و در نهایت به صفر برسد.

وی با اشاره به شرط غربی‌ها مبنی بر بسته شدن نیروگاه فردو خاطرنشان کرد: فردو از خطوط قرمز ایران است و قطعاً بسته نخواهد شد و ما نیز شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که حتی اگر اسرائیلی‌ها بخواهند حماقتی کنند نیز موفق نخواهند شد چرا که نیروگاه اتمی فردو قابل بمباران نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه تعرض را نخواهد داد، گفت: سیاست ایران رابطه با تمام کشورهای دنیاست نه تجاوز به آنها.

بروجردی به کارشکنی غربی‌ها در رآکتور هسته‌ای تهران نیز اشاره کرد و افزود: هرچند آنها ادامه فعالیت این رآکتور را که تولید داروی ۸۰۰هزار بیمار سرطانی را در دستور کار داشت به چالش کشیدند اما بار دیگر توانمندی دانشمندان هسته‌ای ایران انگشت حیرت به دهان غربی‌ها به جای گذاشت.

وی با اشاره به صحبت‌های باراک‌اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دلیل فتوای رهبری به دنبال ساخت بمب اتم نیست، خاطرنشان کرد: ایران تنها کشوری است که علاوه بر تعهدی که در چارچوب NPT به آن پایبند است فتوای رهبر معظم انقلاب نیز هیچگاه اجازه چنین کاری را به آن نخواهد داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی غرب خاطرنشان کرد: امروز غربی‌ها نیز به دنبال بهبود شرایط موجود هستند و اینگونه نیست که تنها ایران در تحریم‌ها متضرر شده باشد.

وی در پایان با اشاره به توانمندی ظریف و عراقچی و با بیان اینکه روند مذاکرات صورت گرفته به صورت مکتوب در اختیار مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد و گام‌های جدیدی نیز با اذن ایشان برداشته می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که در عین حفظ منافع ملی شاهد تحول عظیمی در این عرصه باشیم.

به گزارش فارس در ادامه این نشست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با اشاره به فضای تبلیغاتی ظالمانه دشمن گفت: ما یک نظام توانمند هستیم اما می‌خواهیم روند موجود را تغییر داده و با افرادی که در شورای امنیت تصمیم گیرنده نهایی هستند مذاکره کنیم.

بروجردی در پاسخ به این سؤال که تا چه حد مصلحت است که روند مذاکرات به صورت محرمانه باشد، اظهار داشت: این اتفاق بر اساس توافق طرفین است و اتفاق جدیدی نیست و شاید اگر این واژه از سوی وزیر امور خارجه گفته نمی‌شد چنین بازتابی در رسانه‌ها پیدا نمی‌کرد.

وی با اشاره به جوسازی رژیم صهیونیستی مبنی بر اطلاع از روند مذاکرات صورت گرفته افزود: قرار نیست که به تیم مذاکره کننده ایرانی اعتماد نکنیم و به دشمنمان اعتماد داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیکی گرامیداشت ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: امسال شعار مرگ بر آمریکا پررنگ‌تر خواهد بود چرا که قرار نیست با چند مذاکره عقبه جنایات آمریکایی‌ها علیه ملت ایران از بین رفته و به فراموشی سپرده شود.

بروجردی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی مسئولین کمبودهای اقتصادی را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند، گفت: این حرف درستی است که نباید چنین مسائلی در رسانه‌ها مطرح شود. در توانمندی اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران همین بس که علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی موجود و تحریم‌های ظالمانه دشمن هیچگاه دچار بحران اقتصادی نشده‌ایم.

فارس/وی در پاسخ به این سؤال که غربی‌ها در قبال به رسمیت شناختن حق هسته‌ای، از جمهوری اسلامی ایران چه می‌خواهند اظهارداشت: اگر خواسته‌ای باشد آنها از ما در ابعاد سیاسی کمک می‌خواهند برای نمونه برای حل بحران در عراق، سوریه، فلسطین و خاورمیانه به کمک‌های ایران نیازمند هستند چرا که تحلیل‌های غلط القاء شده از سوی کشورهای هم‌پیمانان غربی مانند قطر آنها را دچار چالش در منطقه کرده است در نتیجه آمریکا در ابعاد سیاسی در خاور میانه به ایران نیازمند است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=104703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر