3

حاج بابایی ۱۷ هزار استخدامی در اول مهر خواهیم داشت

  • کد خبر : 11407
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۶:۲۰

حمیدرضا حاجی بابایی گفت :ازابتدای مهر ۱۷ هزار نفر از معلمان استخدام و در واقع تبدیل وضعیت می‌شوند؛ این معلمان در چندین رشته تحصیل کرده و در رشته‌های تخصصی خود مشغول به کار می‌شوند. حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اضافه کرد: در گذشته تعداد زیادی […]

حمیدرضا حاجی بابایی گفت :ازابتدای مهر ۱۷ هزار نفر از معلمان استخدام و در واقع تبدیل وضعیت می‌شوند؛ این معلمان در چندین رشته تحصیل کرده و در رشته‌های تخصصی خود مشغول به کار می‌شوند.

حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اضافه کرد: در گذشته تعداد زیادی از مدارس در نوبت صبح کلاس خالی و یا کلاس‌هایی که برای سایر امور فرهنگی اختصاص می‌یافت داشته‌اند که پس از ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش این کلاس‌ها برای شیفت صبح آماده شده‌اند.

حاجی بابایی اعلام کرد که به صورت میانگین در کل کشور ۸۰ درصد مدارس از نوبت عصر به نوبت صبح منتقل شدند و این رقم در اواخر مهرماه به صورت جدی و دقیق اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در برخی از استان‌ها میزان تکمیل کلاس‌های صبح از نوبت عصر صددرصد و در برخی استان‌ها حدود ۹۰ درصد است و تنها در تعداد کمی از این استانها این رقم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است که آنها نیز در حال تلاش برای انتقال کلاس‌ها هستند. همچنین در شهر تهران نیز بیش از ۴۰۰ مدرسه نوبت عصر وجود داشت که ۲۰۰ مورد از این مدارس به نوبت صبح منتقل شدند که شامل ۷۰ هزار دانش‌آموز می‌شود.

حاجی بابایی انتقال کلاس‌های نوبت عصر را به نوبت صبح را یک حرکت و انقلاب آموزشی برشمرد و گفت: تاجایی که بتوانیم این حرکت را درسال آموزشی جدید تکمیل می‌کنیم و در طول سال نیز آن را ادامه خواهیم داد چرا که از اول مهر ۶۰ هزار مدرسه ، تا پایان مهر۱۰ هزار مدرسه و تا پایان آذر ماه نیز تعداد زیادی دیگر از مدارس به مجموعه مدارس افزوده و سهمیه تکمیل نوبت‌های صبح بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد که در استان تهران و سایر استانها اعتبار قابل توجی را برای تجهیز مدارس و انتقال نوبت عصر به نوبت صبح پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی همچنین در رابطه با عدد تراکم در سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: این عدد در سال جدید برای مدارس خاص مثل مدارس سمپات، تیزهوشان، شاهد، نمونه دولتی و یا هیات امنایی تا۳۰ نفر پیش‌بینی شده اما در مورد بقیه کلاس‌ها طبق شرایط هر استان با مدارس است که این میزان در مدارس دولتی به صورت میانگین ۲۲ تا ۲۳ نفر است و اگر در شرایطی و موقعیت اجباری این تعداد افزایش یابد با تذکر مدیر منطقه اصلاح خواهد شد.

‌ امسال هیچ کسری معلمی نداریم

‌ ۱۷ هزار استخدامی در اول مهر خواهیم داشت

۵ هزار و ۳۰۰ معلم ورزش اول مهر اضافه می‌شود

حاجی بابایی در پاسخ به سوالی در رابطه با کسری معلمان در برخی بخش‌ها از جمله بخش پرورشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کل کشور هیچ کسری معلمی نداریم و در عین حال هر ۱۵ روز یکبار با مدیران استانی کمبودها را چک خواهیم کرد.

وی افزود: در زمینه پرورشی نیز هزاران معلم پیش‌بینی شده است که در آینده‌ای نزدیک برای مدارس اضافه می‌شود، ضمن اینکه در ابتدای مهر ۱۷ هزار نفر از معلمان استخدام و در واقع تبدیل وضعیت می‌شوند؛ این معلمان در چندین رشته تحصیل کرده و در رشته‌های تخصصی خود مشغول به کار می‌شوند. چرا که وزارت آموزش و پرورش به دنبال تخصصی کردن رشته‌های معلمان و گرایش‌های آنها است.

حاجی بابایی در عین حال از اضافه شدن ۵ هزار و ۳۰۰ معلم ورزش در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: همچنین چندین هزار معلم مشاور، چندین هزار مربی بهداشت و چندین هزار نفر مربی آی تی و فناوری در ابتدای مهر به شبکه آموزش اضافه می‌شوند که در آینده‌ای نزدیک رقم دقیق آنها را اعلام خواهیم کرد.

بودجه ای برای بازنشستگی پیش از موعد نداریم

تنها معلمین زن بالای ۲۵ سال سابقه که مشکل حاد دارند ممکن است بازنشسته پیش از موعد شوند

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در بودجه سال ۹۰ یک ریال هم برای بازنشستگی پیش از موعد معلمان پیش‌بینی نشده است، گفت: از دولت خواسته‌ایم تا برای جبران این مسئله سهام ارائه شود تا با فروش آن و یا تبدیل وضعیت اقدام به بازنشسته کردن فرهنگیان کنیم، اما تاکنون پاسخی دریافت نشده.

وی تصریح کرد: شرایط بازنشستگی پیش از موعد در حال حاضر وجود ندارد و در عین حال ما دوست نداریم هزاران نفر از معلمان پس از دو سال از زمان بازنشستگی خود همچنان به دنبال پاداش پایان خدمت خود باشند و ما شرمنده آنها شویم. در عین حال اعلام کرده‌ایم که اگر معلمین زن دارای ۲۵ سال سابقه و مشکل حاد که به تایید مسولان منطقه برسد امکان بازنشستگی را خواهند داشت. ضمن اینکه رسیدگی به تعهدات پرداختی آنها نیز ممکن است تا پایان سال طول بکشد و نباید در این زمینه اعتراضی داشته باشند.

‌ قبول داریم تعطیلی پنجشنبه‌ها نقایصی دارد اما از فواید آن بیشتر نیست

با کارشناسان هیچ لجبازی نداریم

اگر من تعطیلی‌ها و ساعات مدارس را معقول نکنم مدارس در نقاط کشور خودشان این کار را می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی دررابطه با برخی نقایص مطرح شده از سوی کارشناسان در مورد تعطیلی پنجشنبه مدارس نیز خاطرنشان کرد: قبول دارم که این طرح نقایصی دارد اما فواید آن بیشتر است و قطعا در مورد مدارس ابتدایی لازم و خوب است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ لجبازی با کارشناسان در مورد این طرح‌ها نداریم اظهار کرد:۷۰ در صد کادر مدارس ابتدایی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و حضور نداشتن این زنان در خانواده و جامعه حتی برای یک روز می‌تواند صدمات زیادی را وارد کند و حتی بسیاری از کارشناسانی که این حرف را می‌زنند راضی نیستند همسرانشان در نوبت صبح مقطع ابتدایی تدریس کنند.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه مدرسه و دبیرستان در واقع از شئون دانشگاه است تصریح کرد: مدرسه، اداره و یا مراکز دولتی نیست که برخی حساسیت‌ها را برای آنها بکار ببریم و اگر در دانشگاه ‌ها امکان تدریس هر روز استاد و دانشجو وجود ندارد در مدرسه و دبیرستان نیز لزومی ندارد که این شرایط وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: ۱۷ سال است که یک میلیون از دبیرستانی‌های ما ۴ روز در هفته درس می‌خوانند و یا پنج هزار مدرسه شبانه‌روزی داریم که ۲۵ سال است پنج‌شنبه‌ها تعطیل هستند اما برخی گمان می‌کنند که این شرایط جدید است. همچنین چندین هزار مدرسه نمونه دولتی در کشور داریم که پنج‌شنبه‌ها تعطیل هستند و اگر سامان‌بخشی در مورد این مدارس را من به عنوان وزیر انجام ندهم قطعا مدارس استانها خودشان این کار را انجام می‌دهند.

وزیر آموزش وپرورش تاکید کرد: از ابتدای سال ۸۹-۹۰ در کلیه مدارس ابتدایی روستایی کشور تعطیلی روز پنجشنبه مدارس را به صورت آزمایشی انجام داده‌ایم که نتایج خوبی داشته است. در حال حاضر این طرح را در مورد مدارس راهنمایی شهر تهران انجام می‌دهیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

وی با اشاره به شرایط متفاوت استانها در مورد نوع تحصیل دانش‌آموزان نیز گفت: در مدارس تهران دانش آموزان را تعطیل می‌کنیم تا در یک کارگاه آموزشی به آنها کار یاد بدهیم و در یک مدرسه استان سیستان و بلوچستان چندصد کیلومتر دانش آموز و معلم را جابه‌جا می‌کنیم تا درس یاد بگیرند و قطعا برای آنها و سیستم آموزشی ما درست نیست که شش روز در هفته را با این شرایط آموزش ببینند و اگر من به عنوان وزیر این شرایط را تسهیل نکنم قطعا مناطق مختلف متناسب با شرایط تغییر را ایجاد خواهند کرد.

‌ شرایط سرویس مدارس همچون گذشته اجرایی خواهد شد

تلاش می‌کنیم کیفیت و رضایتمندی سرویس‌ها را افزایش دهیم

وی در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با رعایت آیین نامه دولت در مورد نرخ‌ و انتخاب سرویس‌های مدارس خاطرنشان کرد: همکاری که در سال‌های گذشته بین وزارت کشور، آموزش و پرورش و شهرداری تهران وجود داشته امسال نیز ادامه دارد و در مورد ۱۴ هزار سرویس رسمی این نظارت اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع سرویس مدارس کار مشترکی بین آموزش و پرورش و چند دستگاه دیگر است اظهار کرد: طبق قاعده آموزش و پرورش تا درب مدرسه مسولیت دانش آموزان را دارد اما برای افزایش کیفیت و رضایتمندی دانش آموزان و اولیای آنها قطعا نسبت به افزایش کیفیت سرویس‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با تحقق مصوبات سفرهای استانی سوم هیات دولت در بخش آموزش و پرورشی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در سفر سوم دربخش آموزش و پرورش مرتبط با تحول بنیادین شامل تحول در کتب درسی، هوشمند کردن مدارس، ساخت استخر در هر یک از شهرستانها، ساخت نمازخانه و کتابخانه و نیز رسیدگی به امور فرهنگیان و شرایط کیفی کار و زندگی آنها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه باید ۴۰۰ استخر جدید در هر شهرستان ، ۲۰ هزار نمازخانه و ۲۰ هزار کتابخانه آماده شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مصوبه‌ای که نتوانیم آنرا اجرایی کنیم در دستور کار نیست و حتما در طول یک سال یک سوم از اقدامات مرتبط با مصوبات را انجام می‌دهیم.

حاجی بابایی یادآور شد: اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در سال جاری شرایط خوبی دارد و قطعا بسیاری از پروژه‌ها زودتر از موعد مقرر خود پایان می‌یابد.

وی یادآور شد: همچنین نزدیک به دو هزار مدرسه و پروژه جدید ابتدای مهر افتتاح می‌شود و به این ترتیب در سال تحصیلی جدید ۴ میلیون متر مربع فضاسازی آموزشی خواهیم داشت که این میزان در تمام ۳۲ سال گذشته بی‌سابقه است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با کمبودهای آموزشی شهرک‌های جدید ساخته شده در قالب پروژه‌های مختلف از جمله مسکن مهر، خاطرنشان کرد: متاسفانه در مورد این شهرک‌ها با مشکل مواجه هستیم که عمده این شهرک‌ها بدون فضای آموزشی آماده می‌شود.

حاجی بابایی با اشاره به جلساتی که در این رابطه با وزیر مسکن و راه داشته‌اند خاطرنشان کرد: در گذشته برای ساخت شهرک‌های جدید قانونی مبنی بر تکمیل شبکه آموزشی همزمان با واحدهای مسکونی وجود داشت اما در بودجه ۹۰ این شرایط لغو شده و در حال حاضر ما با مشکل مواجه شدیم.

حاجی بابایی ادامه داد: در مورد شهرهای جدید با همکاری خیرین مدرسه ساز این مشکل را برطرف کرده‌ایم اما در مورد شهرک‌ها هنوز به نتیجه قابل قبولی نرسیده‌ایم.

‌ نهضت سوادآموزی به عنوان معاون آموزش بزرگسالان مدیرکل تعریف و ادغام شده است

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر شرایط در نهضت سوادآموزی و ادغام آن خاطرنشان کرد: این مجموعه به عنوان معاونت آموزش بزرگسالان تعریف و ادغام شده است و برنامه پنج ساله‌ای برای آن تنظیم کرده‌ایم و امیدواریم درسال تحصیلی جدید موفقیت‌های خوبی را در مورد آموزش ۱۰ تا ۴۹ سال در این بخش داشته باشیم.

‌ سرپرستی‌های مدارس خارج کشور را به داخل کشور آوردیم

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوالی در رابطه با حذف و کاهش سرپرستی‌های مدارس خارج از کشور اموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر این سرپرستی‌ها را حذف کرده‌ایم چرا که به جز سرپرستی ترکیه که مسولیت ۱۲ کشور دیگر را برعهده داشت در مورد سایر سرپرستی‌ها نیز که دو سرپرستی را انجام می‌داد با مسائل مختلفی روبرو بودیم که کمترین بخش آن مربوط به هزینه‌های بی‌مورد بوده است. به همین دلیل ترجیح دادیم با حذف این سرپرستی‌ها و کنارگذاشتن میز مربوط به هر منطقه ، در داخل هر وزارتخانه کنترل مدارس خارج از کشور را برعهده بگیریم.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی علاوه بر امکانات ارتباطی و تماس تلفنی در صورت لزوم مسول مربوطه می‌تواند با یک سفر مشکل را حل کند و دیگر نیازی به هزینه‌های قابل توجه یک سرپرستی در خارج از کشور نداریم.

وی تاکید کرد که سیاست ما رشد ساخت مدرسه در خارج از کشور و ترغیب دانش آموزان خارجی به مدارس ایرانی است و در آینده‌ای نزدیک در کشور ترکیه و چند کشور عربی با همکاری خیرین مدرسه ساز اقدام به ساخت مدارس جدید خواهیم کرد. ضمن اینکه به زودی یک همایش برای خیرین مدرسه ساز در کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که در حال حاضر ۸۷ درصد کلاسهای مدارس با معلمان تخصصی همان رشته فعال هستند و ۱۳ درصد مابقی نیز مربوط به مناطقی است که شرایط مناسبی ندارند و ناگزیر به استفاده از معلمان سایر رشته‌ها هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر