4

افت سالانه با تلاش وزارت آموزش و پرورش در حال کاهش است

  • کد خبر : 19243
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱

وزیر آموزش و پرورش ضمن تایید افت تحصیلی در سال اول متوسطه گفت: اعلام آمارغیر مستند و غیر کارشناسی از سوی برخی مبنی بر افت تحصیلی ۲۵ درصدی در سال اول متوسطه را قبول ندارم.حمیدرضا حاجی بابایی تصریح کرد: افت تحصیلی در سال اول دبیرستان به دلیل وجود آیین نامه ای خاص و مغایرت آن […]

وزیر آموزش و پرورش ضمن تایید افت تحصیلی در سال اول متوسطه گفت: اعلام آمارغیر مستند و غیر کارشناسی از سوی برخی مبنی بر افت تحصیلی ۲۵ درصدی در سال اول متوسطه را قبول ندارم.حمیدرضا حاجی بابایی تصریح کرد: افت تحصیلی در سال اول دبیرستان به دلیل وجود آیین نامه ای خاص و مغایرت آن با برنامه های کلاسهای بالاتر مقطع متوسطه، وجود دارد که این افت سالانه با تلاش وزارت آموزش و پرورش در حال کاهش است.

وی خاطرنشان کرد: در سال اول متوسطه اگر دانش آموزی در یک واحد درسی نمره نیاورد مردود می شود اما در کلاسهای بالاتر آن واحد درسی را می تواند در تابستان همان سال بگذراند لذا این دلیل عمده افت تحصیلی در کلاس اول دبیرستان به شمار می رود.

حاجی بابایی افزود: البته افت تحصیلی دلایل متنوعی دارد از جمله موضوع خانواده، مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که یک بخشی از آن آموزش و پرورش است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی تاکید کرد: آموزش و پرورش تلاش می کند با برنامه ریزی، تغییر در روش‌های تدریس و تغییر در کتب آموزشی این افت را کاهش دهد چنانچه این طی ده سال گذشته اتفاق افتاده و از ۳۷ درصد در سال ۸۰ به ۲۰ درصد در سال ۹۰ رسیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. امیدکه وعده های آقای وزیربا نظارت جدی درحدبیان باقی نماند.دبیرستان شاهدصافی دستجردی-اصفهان

  2. با سلام وتقدیر وتشکر از معاونت محترم آموزش وپرورش که با تعطیلی پنجشنبه ها افت تحصیلی را جبران نموده اند .با توجه به نیاز کشور به تولید علم وپیشرفت خواهشمندیم برای تحقق این امر ودست یابی به مراتب بالای توان علمی وجلوزدن از برنامه پنج ساله وسند چشم اندازدستور فرمائید فعلاشنبه هارا هم تعطیل کنند.تا کم کم دشمنان با توان بالای ما آشنا شوند واز این همه شتاب سرگیجه نگیرند چون سرگیجه بهم خوردگی ایجادمی کند .مجددا از همه زحمتکشان وطراحان وایده پردازان فوق العاده به ویژه در آموزش وپرورش تشکر می نمائیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر