1

نظارت باید همه جانبه‌ و یکپارچه باشد و الا….!

  • کد خبر : 12562
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲

سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از جدا بودن بازار پول و سرمایه از هم؛ اظهار داشت:اگر این رویه اصلاح نشود، باز هم شاهد اختلاس‌های هزاران میلیارد تومانی خواهیم بود. سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از شیوه کنونی تعیین نرخ  اظهار داشت: مارپیچ تعیین نرخ سود […]

سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از جدا بودن بازار پول و سرمایه از هم؛ اظهار داشت:اگر این رویه اصلاح نشود، باز هم شاهد اختلاس‌های هزاران میلیارد تومانی خواهیم بود.

سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از شیوه کنونی تعیین نرخ  اظهار داشت: مارپیچ تعیین نرخ سود بر اساس تورم، به قانونی سخت تبدیل شده است که باید این قانون شکسته شود.
سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه هدف اصلی بانکداری اسلامی، اجرای قانون بانکداری بدون ربا است ، تصریح کرد: پرداخت سود قطعی در کنار سود علی‌الحساب ،  می تواند رضایت سپرده گذاران و سهامداران را از سیستم بانکی تامین نماید.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه براساس قانون برنامه پنجم تورم مبنای تعیین نرخ سود سپرده و نرخ سود سپرده مبنای تعیین نرخ سود تسهیلات تعیین شده ، اظهار داشت:  این نرخ به معنای هزینه تامین مالی است که دوباره باعث تورم خواهد شد.
به گفته حسینی این قانون سفت وسخت باید در جایی شکسته شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی موضوع یکپارچگی نظارت بانکی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نظارت باید همه جانبه‌ و یکپارچه باشد  اگر اینگونه نباشد ،  ما باز هم شاهد اختلاس‌های هزاران میلیارد تومانی باشیم.
حسینی بر یکپارچگی موضوع نظارت بانکی تاکید کرد و گفت: نظارت باید همه جانبه‌ و یکپارچه باشد و این گونه نباشد که ما جلوی باران را از طریق پنجره‌ها بگیریم اما دیوارها را فراموش کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی به دارایی های بانکهای توسعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۹ دارایی بانک‌های اسلامی سالانه ۲۴ درصد رشد داشته است.
حسینی با انتقاد از جدا شدن سیستم بانکی و پولی وبازار سرمایه ، اذعان داشت:  در کشور بازار پول و سرمایه از هم جدا شد و این در حالی است که باید بر  یکپارچگی سیستم بانکی و پولی و بازار سرمایه تاکید شود.
همچنین در این همایش محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه  بیشتر منابع بانکی به سمت قرض‌الحسنه باید هدایت شود، تصریح کرد: در حوزه‌ اشتغالزایی تا ۱۰ میلیون تومان نیز وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود
بهمنی با اشاره به  یکپارچه‌کردن بازار غیرمتشکل پولی، اظهار داشت: با این کار  این موسسات از رقابت برای پرداخت سود بیشتر به سمت خدمات بیشتر حرکت می کنند و در همین راستا هزار و ۷۰۰ تعاونی اعتباری به ۱۴ تعاونی تبدیل شد.
رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این خبر که ذخایر کشور افزایش ۳۰۰ درصدی داشته، اذعان داشت: سال گذشته چندصد تن طلا با قیمت ۶۵۶ دلار در هر اونس خریداری کردیم در حالی که امروز قیمت هر اونس طلا به هزار و ۸۷۰ دلار رسیده است.
به گزارش آریا،بیست‌ودومین همایش بانکداری اسلامی با موضوع تحول در نظام بانکی کشور، چشم‌انداز، فرصت‌ها و چالش‌ها در موسسه‌ عالی آموزش بانکداری ایران برگزار می شود.
این همایش با حضور شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد، محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی، لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رییس‌جمهور و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار می‌شود.

خبرنگار:مجید ولی پور الماس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر