3

تا عدالت در جهان استقرار نیابد حقیقت انسان شکوفا نمی شود

  • کد خبر : 16547
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۹:۵۳

رئیس جمهور کشورمان که شامگاه شنبه در نهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد سخن می گفت، افزود: خدا را سپاسگزاریم که معرفت به امام به سرعت در جهان در حال گسترش است. رییس جمهوری اسلامی در ادامه سخنان خود برگزاری جشنواره امام رضا (ع) را یکی از بهترین رویدادها دانست و گفت: […]

رئیس جمهور کشورمان که شامگاه شنبه در نهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد سخن می گفت، افزود: خدا را سپاسگزاریم که معرفت به امام به سرعت در جهان در حال گسترش است. رییس جمهوری اسلامی در ادامه سخنان خود برگزاری جشنواره امام رضا (ع) را یکی از بهترین رویدادها دانست و گفت: با وجود برگزاری نه دوره از این جشنواره، هنوز ظرفیت عظیمی در توجه و شناخت از امام وجود دارد و ما در ابتدای راه هستیم.
احمدی نژاد با بیان اینکه در این عالم هستی، حقیقتی بالاتر از امام وجود ندارد، افزود: امام تجلی همه حقایق عالم است.
رییس جمهوری مهمترین موضوع آفرینش را انسان دانست و یادآور شد: سجده برغیرخدا حرام است اما،خدای متعال به ملائکه دستور داد که در برابر انسان سجده کنند چرا که انسان جلوه هستی است.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه خدا انسان را در متن سختی ها و پستی ها خلق کرد ادامه داد: اما خدای متعال در انسان ظرفیتی قرار داد تا بتواند خود را تا خود خدا بالا ببرد.
رییس قوه مجریه اضافه کرد:انسان می خواهد به سمت مقام خلیفه اللهی حرکت کند و به خدا برسد و این کار تنها با شناخت خدا و خود انسان قابل تحقق است.
احمدی نژاد با تاکیدبراینکه باید راه و راهنمای مسیر تکاملی انسان را شناخت، گفت: خدا را باید از نشانه ها شناخت، همه موجودات تجلی و نشانه خدا هستند اما متناسب با ظرفیت وجودی خود صفات خدا را تجلی می دهند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه انسان بالاترین آینه خداست گفت: انسان کامل می تواند همه صفات خدا را تجلی دهد که ما از آن با عنوان امام و معصوم یاد می کنیم.
وی کامل ترین شناخت از خدا را شناخت از طریق انسان کامل عنوان و تشریح کرد: برای شناخت خود نیز نیازمند شناخت انسان کامل هستیم.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله آزادی پرداخت و اظهار داشت: امام، آزادترین آزاده های عالم است چرا که بنده ترین بندگان است.
احمدی نژاد آزادی حقیقی را جز در بندگی خدا ندانست و گفت: امام بنده است و اوج و تجلی معرفت است.
رییس جمهوری در ادامه تشریح صفات امام گفت: امام عین معرفت و عدالت است، اگر فقط همین یک جمله امیرالمومنین(ع) حاکم شود تمام دنیا را عدالت فرا خواهد گرفت که فرمود، اگر همه حکومت دنیا را در ازای گرفتن دانه ای به زور از دهان مورچه ای به من دهند، نخواهم پذیرفت.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه زمانی که امام رضا(ع) را زیارت می کنیم حال و نگاهمان تغییر می کند گفت: مهمترین نتیجه زیارت امام رضا(ع) باید منتقل شدن به امام و انسان کامل حاضر یعنی حضرت مهدی(عج) باشد. او امروز وارث همه خوبی های امام رضا(ع) است.
رییس جمهوری در ادامه باطرح این سوال که آیا هدف از خلقت انسان محقق شده است، گفت: چند انسان به اوج رسیده و چند نفر استعدادهای الهی را در خود شکوفا کرده اند؟
رییس جمهوری با بیان اینکه تعداد انسان هایی که به اوج و کمال رسیدند انگشت شمارند افزود: تا عدالت در جهان استقرار نیابد حقیقت انسان شکوفا نمی شود. چرا که عدالت محیط را مساعد می کند تا آنچه در درون انسان به امانت گذاشته شده شکوفا شود.
احمدی نژاد امام زمان را متعلق به همه انسانها و موجودات عالم دانست و گفت: پیامبر اسلام نیز تنها متعلق به مسلمانان نیست. همانگونه که حضرت عیسی نیز متعلق به همه بشر بود.
رییس جمهوری بالاترین ظلم به انسان را دور کردن بشر از معرفت و حقیقت امام ذکر و گفت:شیطان با همه وجود برای غافل کردن انسان از حقیقت امام تلاش می کند/ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به نام خدا
    با سلام واحترام
    جناب رئیس جمهور محبوب ایران اسلامی ، بنده به نوبه خود از تلاش شبانه روزی شما درراستای ارتقا علمی ، فرهنگی ، اجتماعی این کشور اسلامی تقدیر وتشکر مینمایم. اما نکته مهمی که مد نظر هست وشعار اصلی حضرتعالی نیز می باشد ” عدالت مهوری ” هست که متاسفانه در کشور ما مسئولین بخصوص در رده های میانی که اکثرا” مسائل ومشکلات مردم نیز در دست این مدیران هست از عدالت بویی نبرده وهر آنچه را که دلشان می خواهد عمل میکنند حتی خارج از عرف معمول اداری ! بهتر است که تمام نیرو وتوان خود را به اشاعه در راستای اجرای بهینه عدالت در کشور خودمان مصروف داشته وفعلا” عدالت ویا ناعدالتی های موجود در کشورهای خارج را رها نموده مشغول رتق وفتق امورات داخل کشورخودمان باشید. انشاالله همواره در پناه خدای متعال باشید. نفرین این ملت مومن ونجیب بر آنهایی که چوب لای چرخهای این کشور می گذارند و حضرتعالی را که در راستای اهداف وبرنامه های مدون این کشور بطور شبانه روز تلاش می نمایید ناراحت وعصبانی میکنند ، دانگیر شان باشد انشاالله، آمین یا رب العالمین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر