1

متن برجام در مجلس در حال بررسی است / احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد

  • کد خبر : 168861
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی از بررسی متن برجام در دولت و مجلس خبر داد.

علاء‌الدین بروجردی عصر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان در محل بخشداری اشترینان اظهار کرد: در راستای بررسی متن برجام در مجلس روز گذشته نیز کمیسیون ویژه‏‌ای برای این منظور شکل گرفته و به زودی فعالیت خود را آغاز می‏‌کند.

وی با اشاره به بررسی این متن در شورای عالی امنیت ملی، خاطرنشان کرد: بی‏‌تردید دستیابی به این مهم موفقیتی بزرگ برای ملت ایران در مقابل قدرت‏‌های جهانی بود که البته قابل تقدیر است.

این مسئول با تأکید بر اینکه یکی از حلقه‎های ضعیف زنجیره اقتدار ملی بدون تردید حلقه اقتصادی است، عنوان کرد: در حوزه اقتصادی مبنا باید حرکت در راستای ابلاغ سیاست‏‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر فرزانه انقلاب و تمرکز روی توانمندی‏‌های ملی باشد.

بروجردی یادآور شد: در سایه حرکت در این رویه عبور از گذرگاه دشوار کنونی میسر شده و از سویی شکوفایی اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

وی ادامه داد: نباید این دیدگاه وجود داشته باشد که در صورت تصویب نهایی متن برجام تحول فوق‌العاده سریعی در عرصه اقتصاد کشور رخ داده و به واسطه آن محدودیت‎های بودجه‎ای از میان برداشته می‎شوند.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نباید این نکته مهم مورد غفلت واقع شود که مشکلات اقتصادی معضلات کهنه‎ای هستند که رفع آنها نیازمند جراحی و تحولی بزرگ است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بی‏‌تردید در استان لرستان جذب سرمایه بخش خصوصی حرف اول را می‏‌زند که البته قواعد خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه هدررفت سرمایه بخش خصوصی و دولتی به مثابه ضربه‌زدن به منافع ملی است، اظهار کرد: بر این اساس باید از کژی و کاستی و تخلفات قانونی که در نهایت زیان آنها به پیکره ملت وارد می‎شود، جلوگیری شود.

فارس/این مسئول با تأکید بر ضرورت جذب سرمایه‏‌گذار در سطح لرستان، تصریح کرد: اشترینان پتانسیل‏‌های بالقوه زیادی دارد که پرداختن به آنها نقش غیرقابل انکاری در سطح درآمدی آن ایفا می‏‌کند.

بروجردی با اشاره به اینکه ضعف مدیریتی عاملی اساسی در روند توقفی کارخانه خودروسازی اشترینان است، خاطرنشان کرد: این نقیصه قابل اصلاح است.

وی با اشاره به اینکه احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در محدوده اشترینان صورت می‏‌گیرد، اظهار کرد: عبور خط آهن از این منطقه و اجرای دیگر زیرساخت‏‌های تعریف شده زمینه اتصال به غرب کشور را فراهم کرده و در تبدیل ظرفیت‌های بالقوه بخش اشترینان به فعل موثر است.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به قابلیت‎های طبیعی و گردشگری منطقه اشترینان اشاره و تأکید کرد: با وجود بهره‏‌گیری این منطقه از مناطق گردشگری همچون سراب کرتول، ونایی و غیره ضعف‎های زیرساختی در حوزه گردشگری و توریستی در منطقه مشهود است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=168861

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر