1

پیشروی‌های مهم ارتش سوریه در لاذقیه

  • کد خبر : 174120
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه گروههای تروریستی موفق شدند به پیشروی های مهمی در حومه لاذقیه در شمال غرب سوریه دست یابند و این در حالی است که شهر استراتژیک مورک واقع در نزدیکی جاده بین المللی حلب – دمشق به دست تروریستها سقوط کرد.

به نقل از الأخبار، ارتش سوریه به پیشروی مهمی در حومه لاذقه در شمال غرب سوریه دست یافت که این پیشروی به ادامه عملیات ارتش سوریه در منطقه “سهل الغاب” کمک می کند.

پیچیده شدن چشم انداز میدانی حومه شمالی حماه

اما چشم‌انداز میدانی در حومه شمالی حماه در مرکز سوریه بعد از پیشروی گروههای مسلح همپیمان جبهه تروریستی النصره که برجسته ترین آن “جند الاقصی» است از طریق کنترل بر شهر استراتژیک مورک در نزدیکی جاده بین المللی حلب – دمشق پیچیده شد.

گروه تروریستی “جند الاقصی”  با کمک گروه تروریستی موسوم به جیش النصر حملات خود به مواضع ارتش سوریه در اطراف شهر مورک در شمال حماه را گسترده تر کرد و موفق شد بر این شهر استراتژیک تسلط یابد. این در حالی است که جند الاقصی پیش از این به تنهایی در تلاش برای نفوذ به شهر مورک شکست خورده بود.

جزئیات نبردهای شدید ارتش سوریه و تروریستها در مورک

یک منبع میدانی به روزنامه الاخبار گفت که نیروهای ارتش سوریه در ساعات اولیه صبح حملات تروریستها به مواضع خود در مورک را دفع کردند، اما آنها حملات خود را گسترده تر کرده و بیش از ۱۰۰۰ خمپاره و موشک طی ۳ ساعت به سمت نیروهای سوری شلیک کردند که این امر موجب شد این نیروها به اطراف شهر مورک عقب نشینی و به تقویت نیروهای خود در منطقه “کتیبه الدبابات” در شمال شرق مورک بپردازند، اما تروریستها آنجا را هم شدیدا بمباران کردند و نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر صوران حرکت کردند.

مورک نقطه اتکای عملیات ارتش سوریه بر جاده بین المللی دمشق حلب بود

این منبع با اشاره به اهمیت شهر مورک گفت: مورک نقطه  اتکای عملیات ارتش سوریه بر جاده بین المللی دمشق بود و نیروهای ارتش سوریه از آنجا به سمت خان شیخون در جنوب ادلب و سایر روستاهای حومه شمالی حماه حرکت می کردند.

ادامه درگیریهای شدید در ۵ کیلومتری مورک

نیروهای ارتش سوریه بعد از این درگیریها به سمت پل مورک واقع در ۵ کیلومتری این شهر و گذرگاه العبود مستقر شدند.  هم اکنون این دو منطقه صحنه درگیری های شدید بین نیروهای ارتش سوریه و تروریستها است. ارتش سوریه قوای نظامی خود در این مناطق را برای آغاز ضد حمله که پیشروی تروریستها به سمت صوران را متوقف کند تقویت کرده است.

تروریستها پیشروی خود را از طریق انجام یک سلسله حملات همزمان به مواضع ارتش سوریه در تپه های “سکیک”، “عطشان” و “البانه” کامل کردند، که این امر منجر به عقب نشینی ارتش سوریه از شهرک “البانه” واقع در نزدیکی تل عثمان در غرب شهرک “کفر نبوذه واقع در شمال حماه و  نیز عقب نشینی از تپه های سکیک بعد از مواجه شدن با حملات شدید تروریستها شد. هم اکنون نبردها در اطراف دو شهرک “عطشان” و “ام حارتین” در جریان است و تروریستها سعی دارند این دو منطقه را به کنترل خود در بیاورند.

جزئیات پیشروی ارتش سوریه در حومه لاذقیه

اما نیروهای ارتش سوریه در حومه لاذقیه جایگاههای خود در ارتفاعات و مناطق حومه شمالی این شهر را که قبلا به کنترل خود در آورده بودند، تثبیت و قوای نظامی خود را برای ادامه پیشروی با هدف گسترده کردن جغرافیایی که عقبه آتش عملیات آن در محورهای جب الاحمر و سلمی و غمام در حومه لاذقیه و السرمانیه در سهل الغاب در شمال غرب حماه تامین کند تقویت کرده است.

یک منبع میدانی در گفتگو با الاخبار به جزئیات این عملیات اشاره کرد و محورهایی که ارتش سوریه حملات خود را از آنجا آغاز می کرد، بسیار مهم توصیف کرد. وی افزود: ارتش سوریه عملیات خود را از محورهای “سکری”، “جب الغار”، و ارتفاعات تحت کنترلش در اطراف “جب الاحمر” آغاز کرد و تحت پوشش آتش توپخانه و نیروی هوایی خود موفق شد بر منطقه ای در “جبل الفرک” کنترل یابد. این با پیشروی نیروهای ارتش سوریه در غرب “سهل الغاب” به سمت “خربه جب الزعرور” در حومه شمالی لاذقیه همزمان شد و نیروهای ارتش سوریه موفق شدند ضمن کنترل بر این منطقه و تثبیت جایگاه خود از آنجا به سمت “غرفه زراعه السرمانیه” که بر آنجا نیز کنترل دارند پیشروی کنند.

اهمیت مناطقی در لاذقیه به کنترل ارتش سوریه در آمده است

نیروهای ارتش سوریه با انجام عملیاتی از محور ارتفاعات تحت کنترلش در اطراف “جب الاحمر” موفق شد کنترل تقاطع “ابوریشه” را در دست بگیرد. یک منبع میدانی درباره اهمیت این مناطقی که به کنترل ارتش سوریه در آمده است به روزنامه الاخبار گفت: “جبل الفرک” بر ارتفاعات مشرف به شهرک السرمانیه در سهل الغاب و همچنین بر برخی ارتفاعات اطراف جب الاحمر مشرف است و حلقه آتشین ارتش سوریه بعد از کنترلش بر تقاطع ابوریشه را تشیل می دهد و مانع از ورود مجدد تروریستها به روستای جب الاحمر می شود. این منبع گفت که عملیات نظامی ارتش سوریه برای بازپس گیری شهرک السرمانیه در سهل الغاب تا قبل از آغاز پیشروی زمینی ادامه دارد.

ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه لاذقیه

عملیات ارتش سوریه در داخل “ضاحیه سلمی” در حومه لاذقیه همچنان ادامه دارد. بازپس گیری ضاحیه سلمی توسط ارتش سوریه از تروریستها نیاز به کنترل یافتن آنها بر ارتفاعات “کفردلبه”، “کتف الغدر”، و “کتف الغنمه” دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر