4

ادعاهای ضدایرانی امریکا بی‌پایه است

  • کد خبر : 17847
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۸:۵۴

 احمد داود اوغلو ، امریکا نتوانسته است برای اثبات اتهاماتش علیه ایران مبنی بر دست داشتن این کشور در توطئه ترور فرستاده سعودی به واشنگتن، مدارک و شواهد قابل قبولی ارائه دهد. احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، این اظهارات را جمعه( ۲۹ مهر) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با علی اکبر صالحی همتای ایرانی […]

 احمد داود اوغلو ، امریکا نتوانسته است برای اثبات اتهاماتش علیه ایران مبنی بر دست داشتن این کشور در توطئه ترور فرستاده سعودی به واشنگتن، مدارک و شواهد قابل قبولی ارائه دهد.

احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، این اظهارات را جمعه( ۲۹ مهر) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با علی اکبر صالحی همتای ایرانی خود، در آنکارا پایتخت ترکیه ابراز داشت.

وزیر خارجه ترکیه گفت، آنکارا باور ندارد که ایران در چنین اقداماتی دست داشته باشد.

داود اوغلو همچنین پیشنهاد داد که درباره این مساله میان تهران و وانشگتن میانجیگری کند و اظهار داشت، ترکیه آماده کمک به ایران و امریکا برای حل این مساله است.

وزارت دادگستری امریکا ۱۱ اکتبر جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در طرح ترور، عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در امریکا با کمک شخصی که گفته شده عضوی از یک باند مواد مخدر در مکزیک است، متهم کرد.

تهران می‌گوید، فرافکنی رسانه‌ای درباره این موضوع از سوی واشنگتن تنها با هدف منحرف کردن اذهان بین‌المللی از تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه فساد و سرمایه‌داری در سراسر امریکا انجام شده است.

محمد خزائی نماینده ایران در سازمان ملل متحد، با تنظیم شکایت‌نامه‌ای علیه امریکا، اقدام واشنگتن در این خصوص را “توطئه‌ای شیطانی” نامیده است.

علی‌اکبر صالحی نیز اتهامات اخیر امریکا علیه جمهوری اسلامی را سناریویی بچگانه توصیف و اعلام کرده است که مقامات امریکایی در نهایت مجبور به عذرخواهی خواهند شد

صالحی صبح روز جمعه همراه یک هیئت بلندپایه وارد آنکارا شد. او با داود اوغلو، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، و عبدالله گل رئیس جمهور این کشور، ملاقات و درباره آخرین تحولات منطقه و روابط بین دو کشور گفت‌وگو کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر