2

کمیته عالی هماهنگ‎کننده انقلاب یمن در مورد تشکیل یک شورای انتقالی، ضرب‎الاجل ۲۴ ساعته داد.

  • کد خبر : 1799
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶

اولتیماتوم به معاون رییس جمهور یمن عبدربه منصور هادی معاون رییس جمهور یمن کمیته عالی هماهنگ‎کننده انقلاب یمن به عبدربه منصور هادی معاون رئیس جمهور این کشور برای تعیین موضعش در مورد تشکیل یک شورای انتقالی، ضرب‎الاجل ۲۴ ساعته داد. به گزارش خبرنگار پرس تی وی، اعضای این شورای هماهنگ کننده در یک کنفرانس مطبوعاتی […]

اولتیماتوم به معاون رییس جمهور یمن

عبدربه منصور هادی معاون رییس جمهور یمن
کمیته عالی هماهنگ‎کننده انقلاب یمن به عبدربه منصور هادی معاون رئیس جمهور این کشور برای تعیین موضعش در مورد تشکیل یک شورای انتقالی، ضرب‎الاجل ۲۴ ساعته داد.

به گزارش خبرنگار پرس تی وی، اعضای این شورای هماهنگ کننده در یک کنفرانس مطبوعاتی که در صنعا پایتخت یمن برگزار شد، اعلام کردند که اگر ضرب‎الاجل تعیین شده تحقق نیابد، به اعتراضات و تظاهرات خود شدت می‎بخشند.

عبدربه منصور هادی که اکنون در غیاب علی عبدالله صالح سرپرستی ریاست جمهوری این کشور را بطور موقت به عهده دارد به همراه احزاب مخالف این کشور در اولین نشست خود پس از خروج علی عبدالله صالح از یمن، به نتایج مشخصی دست نیافتند. با این حال گفته می‎شود که این نشست، شفاف و پربار بوده است.

از سوی دیگر، در حالی که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای برگزاری نشستی در روز سه شنبه (۲۴ خرداد) به‎منظور بررسی بحران سیاسی در یمن آماده می‎شوند، اعضای گروه مخالف این کشور ابتکار عمل شورای مزبور را تنها راه برای برون‎رفت از بحران کنونی خواندند.

گزارش‎ها حاکی است که معترضان یمنی روز دوشنبه (۲۳ خرداد) به خیابان‎ها آمدند و خواستار انتقال سریع قدرت شدند. فعالان ضد دولت یمن در غیاب صالح بار دیگر خواستار کناره‎گیری فوری وی از قدرت شده‎اند.

معترضان یمنی اعلام کردند که اگر عبدربه منصور هادی ظرف ۲۴ ساعت یک شورای انتقالی برای حکومت بر کشور تشکیل ندهد، خود درصدد ایجاد این نهاد بر می‎آیند.

بر اساس این گزارش، معترضان روز دوشنبه در صنعا و شهر ایب در غرب یمن با سر دادن شعار “مردم، شورای انتقالی می‎خواهند،” بار دیگر خواستار تشکیل نهادی شدند که قادر به انتقال فوری قدرت به مردم باشد.

یاسر الرعینی معترض مطرح یمنی گفت، “به معاون رییس جمهور ۲۴ ساعت وقت می‎دهیم و این مدت حتی یک ساعت تمدید نخواهد شد.”

وی افزود، “اگر وی در این مدت موضع خود را مشخص نکند، شورایی را با هماهنگی احزاب سیاسی و ارتش تشکیل می‎دهیم. همچنین اگر احزاب سیاسی مایل به مشارکت در تشکیل این شورا نباشند، در آن صورت جوانان آن را تشکیل خواهند داد.”

صدها هزار یمنی از اواخر ژانویه (اوایل بهمن ۱۳۸۹) در جریان تظاهرات ضد دولتی خود خواستار پایان فساد، بیکاری و برکناری علی عبدالله صالح از قدرت شده‎اند. صالح از سال ۱۹۷۸ قدرت را در یمن برعهده داشته است.

علی عبدالله صالح در حال حاضر برای درمان جراحاتش که از حمله با آرپی جی به کاخ ریاست جمهوری یمن ناشی شده، در عربستان سعودی به سر می‎برد.

طبق گزارش‎های منتشر شده، وی در شرایط بحرانی است و ۴۰ درصد بدنش دچار سوختگی شده است و این درحالی است که مقامات یمنی و سعودی تاکید دارند اوضاع جسمانی صالح رو به بهبودی است و به زودی به یمن باز خواهد گشت.

وزارت دفاع یمن اعلام کرده است که صالح به زودی از عربستان سعودی برای مردم کشورش سخنرانی می‎کند.

به دنبال حمله به کاخ ریاست جمهوری یمن و مجروح شدن صالح، مقامات امنیتی یمن اعلام کرده‎اند که چند فرد مظنون به دست داشتن در این حمله را بازداشت کرده‎اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر