3

هشدار سارکوزی درباره تبعات کاهش تولید برق هسته ای بر صنعت فرانسه

  • کد خبر : 20462
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۳

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه درباره خسارات قابل توجه صنایع فرانسه بر اثر کاهش تولید برق هسته ای هشدار داد. سارکوزی بعد از امضای یک توافقنامه بین سوسیالیست ها و طرفداران محیط زیست در این زمینه، گفت:تلاش برای کنار گذاشتن انرژی هسته ای یا کاهش خود سرانه آن بدون در اختیار داشتن راههای […]

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه درباره خسارات قابل توجه صنایع فرانسه بر اثر کاهش تولید برق هسته ای هشدار داد. سارکوزی بعد از امضای یک توافقنامه بین سوسیالیست ها و طرفداران محیط زیست در این زمینه، گفت:تلاش برای کنار گذاشتن انرژی هسته ای یا کاهش خود سرانه آن بدون در اختیار داشتن راههای جایگزین خسارات سنگینی بر صنایع وارد می کند .

سارکوزی در جمع رؤسای بانک ها و سرمایه گذاران فرانسوی اظهار داشت:من اجازه نخواهم داد آنچه که برای فرانسه یک امتیاز بی نظیر به حساب می آید، زیر سئوال رود و میراث صنعتی و انرژی که در مدت پنجاه سال ساخته شده است،‌ حیف و میل شود .

فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و دوازده که در نظر سنجی ها از بخت پیروزی برخوردار است، روز سه شنبه با امضای توافقنامه با طرفداران محیط زیست بر عزم خود برای کاهش پنجاه درصدی برق هسته ای این کشور تا سال دو هزار و بیست و پنج با بستن بیست و چهار رئاکتور تاکید کرد.

فرانسه با در اختیار داشتن پنجاه و هشت رئاکتور هسته ای و تامین هفتاد و پنج درصد برق خود از طریق این رائاکتورها، در جهان مقام اول را دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بعد از حادثه در نیروگاه هسته ای فوکوشیما در ژاپن، آلمان، بلژیک و سوییس عزم خود را برای کنار گذاشتن انرژی هسته ای اعلام کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر