2

ساخت صندلی برای تنظیم دمای ایده آل بدن + تصاویر

  • کد خبر : 33080
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷

در آزمایشات صورت گرفته مشخص شد که دمای ایده‌آل برای اکثر مردم ۱۶ تا ۲۸٫۸ درجه سانتیگراد است که صندلی بخاری – کولر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

افق به نقل از ایسنا، یکی از مشکلات افراد در محل کار تنظیم دمای اتاق است و همین اختلاف نظر برای تنظیم دما باعث خراب شدن پیچ سیستم تهویه اتاق می‌شود.

محققان شرکت Tempronics آمریکا برای حل این مشکل صندلی مجهز به سیستم تهویه مطبوع داخلی (Cooler Heater Chair) طراحی کرده است که بدون توجه به دمای اتاق و توسط هر فرد بر روی دمای مطلوب خود تنظیم می‌شود.

در آزمایشات صورت گرفته مشخص شد که دمای ایده‌آل برای اکثر مردم ۱۶ تا ۲۸٫۸ درجه سانتیگراد است که صندلی بخاری – کولر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پروفسور «ادوارد آرنز» مدیر مرکز محیط های کنترل شده در دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد: به جای استفاده بی‌مورد از سیستم تهویه هوا در محیط‌های بزرگ، می توان از صندلی مجهز به تهویه داخلی استفاده کرد و با تنظیم دمای ایده‌آل با توجه به دمای بدن هر فرد تا ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

میزان مصرف انرژی در این صندلی کمتر از ۷۵ وات و معادل یک لپ تاپ است. قیمت این صندلی یک هزار و ۱۰۰ دلار و در صورت خرید عمده به قیمت ۸۰۰ دلار عرضه می‌شود.

شرکت Tempronics محصولات دیگری مجهز به فناوری تهویه داخلی طراحی کرده است که شامل تخت خواب مجهز به بخاری و کولر و صندلی‌هایی برای گرم یا خنک کردن بخش های مختلف منزل است. از این فناوری همچنین در طراحی صندلی خودرو یا تجهیزات ورزش درمانی و فیزیوتراپی نیز استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر