8

رئیسی: در ۱۰۰ روز دولت ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تزریق کرد/ مردم به عملکرد دولت نمره بدهند

  • کد خبر : 362885
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

رئیس جمهور گفت: روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری در سخن کوتاه اعلام کردم که اولین مسئله‌ی پیش روی دولت مسئله کرونا است و واکسیناسیون عمومی ضرورت دارد. آن‌زمان روزی ۷۰۰ نفر از دنیا می‌رفتند و این برای ما و مردم غصه شده بود که چرا کار جدی‌ای انجام نمی‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما چه نمره‌ای به عملکرد دولت می‌دهید؟، اظهار داشت: مردم باید نمره بدهند و قضاوت مردم در این باره منصفانه است؛ خوب است که شرایطی که دولت تحویل شد در نظر گرفته شود و مردم از اوضاع مطلع هستند و شرایط کرونایی را می‌دانند و از وضعیت اقتصادی کشور و خزانه و کالاهای اساسی اطلاع دارند.

وی افزود: امید و اعتمادِ مردم آسیب دیده بود و از وظایف دولت بود که این امید و اعتماد را بازآفرینی کند و جان مردم مهمترین مسئله برای ماست و بر خود لازم می‌دانستیم که درخصوص واکسن حان قدام قاطع بشود و از جان مردم صیانت بشود.

رئیس‌جمهور گفت: روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری در سخن کوتاه اعلام کردم که اولین مسئله‌ی پیش روی دولت مسئله کرونا است و واکسیناسیون عمومی ضرورت دارد. آن‌زمان روزی ۷۰۰ نفر از دنیا می‌رفتند و این برای ما و مردم غصه شده بود که چرا کار جدی‌ای انجام نمی‌شود.

رئیسی بیان کرد: ما درباره علت عدم نتیجه برای بحث واکسن می‌شنیدیم که می‌گفتند که یا امکان تخصیص ارز به‌دلیل مشکلات ارزی وجود ندارد و یا اینکه می‌گفتند کشورها به دلیل مسائل تحریم‌ها به ما واکسن نمی‌دهند. برای ۳۰ میلیون واکسن اقدام شده بود ولی حدود ۵ میلیون دوز تحویل شده بود؛ امروز خدا را شاکریم که میزان ابتلا و فوت کاهش جدی‌ای یافته است. از خدا، مردم و کادر درمانی تشکر می‌کنیم و امروز در صدمین روز دولت می‌گویم که بیش از ۱۰۰ میلون دوز تزریق شده و واکسیناسیون دوز سوم در جریان است.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم که وقتی شرایطی فراهم شد که مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایشی شده و کسب و کارها باز شده است ولی همه حتما شرایط را مراعات کنند چون ممکن است موج دیگری در پیش داشته باشیم. خوشحالیم که فضای کسب و کار در کشور در حال رونق است؛ علیرغم اینکه در کشورهای اطراف مشکل وجود دارد ولی وضعیت امروز ما در کشور وضعیت خوبی است و فقط چند شهر وضعیت خاصی از نظر کرونا دارند. دولت درباره واکسیناسیون عمومی موفقیت قابل تقدیری از مردم داشته و ما از خودمان ممنون نیستیم و بلکه از مردم ممنونیم که خوب همکاری داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر