1

تلاش اوباما برای کسب موافقت و اجماع نظر دو حزب کنگره برای افزایش سقف سقف وام‌گیری

  • کد خبر : 3720
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵

تلاش‎اوباما‎ برای افزایش سقف ‎وام‌گیری‎امریکا باراک اوباما رئیس جمهور امریکا باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در تلاش است تا با کسب موافقت و اجماع نظر هر دو حزب کنگره، سقف وام‌گیری این کشور را افزایش دهد. افق -پرس تی‌وی، هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات امریکا بر این باورند که مشکل بدهی‌های این کشور باید […]

تلاش‎اوباما‎ برای افزایش سقف ‎وام‌گیری‎امریکا

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا
باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در تلاش است تا با کسب موافقت و اجماع نظر هر دو حزب کنگره، سقف وام‌گیری این کشور را افزایش دهد.

افق -پرس تی‌وی، هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات امریکا بر این باورند که مشکل بدهی‌های این کشور باید به زودی حل شود، با این وجود اعضاء کنگره از دو حزب مختلف تاکنون بر سر چگونگی حل این مشکل به توافق نرسیده‌اند.

دموکرات‎ها برای غلبه بر این مشکل، خواهان مسدود شدن راه‌های گریز از پرداخت مالیات و روش‌های حامی قانون‌شکنان در پرداخت مالیات برای شرکت‌ها و افراد پر درآمد هستند.

در همین حال، جمهوری‌خواهان نیز با افزایش احتمالی نرخ مالیات در این کشور مخالفت کرده و این اقدام را بی‌فایده می‌خوانند.

این در حالی است که اوباما و قانون‌گذاران امریکا تنها تا ابتدای ماه اوت فرصت دارند تا درباره بسته پیشنهادی کاهش هزینه‌ها به منظور افزایش میزان پولی که دولت مجاز به قرض‌گرفتن است، توافق کنند.

چنانچه کنگره امریکا لایحه این طرح را تصویب نکند، کشور امریکا بیش از پیش با مشکل بدهی‌ها و وام‌های معوقه خود روبه رو خواهد شد.

تحلیل‎گران مسائل اقتصادی نیز بر این باورند که در صورت وقوع این امر، مشکل اقتصادی امریکا تاثیر بسیار مخربی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.

تام شتز رئیس سازمان غیردولتی موسوم به “شهروندان علیه اتلاف هزینه‌های دولتی” در گفت‌وگو با خبرنگار پرس تی‌وی توضیح می‌دهد که چگونه کشورهای جهان، روند رویارویی سران امریکا با مشکل بدهی‌های این کشور را زیر نظر گرفته‌اند.

شماری از مردم امریکا با برگزاری تظاهرات در خارج از کاخ سفید، رئیس جمهور این کشور را بی‌کفایت خواندند.

به گفته رئیس کمیته اقتصادی رئیس جمهور امریکا در کنگره این کشور، این نهاد و کاخ سفید باید در خصوص کاهش هزینه‎ها به منظور جبران کسری بودجه ۲ تریلیون دلاری فدرال امریکا توافق کنند تا از این طریق بتوانند سقف وام‌گیری این کشور را افزایش دهند.

این در حالی است که برخی اقدامات اصلاحاتی اقتصادی با اتخاذ این تصمیم به آینده موکول خواهد شد، زیرا قانون‌گذاران امریکا بر این باورند که این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است، پیش از این نیز بن برنانکی رئیس بانک مرکزی امریکا در این خصوص هشدار داده بود که چنان‌چه نماندگان کنگره این کشور با افزایش سقف وام‌گیری دولت امریکا موافقت نکنند، این کشور با بحران اقتصادی گسترده‌تری مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر