2

لزوم داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای حضور در انتخابات مجلس

  • کد خبر : 3732
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶

سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور که در صحن علنی به عنوان نماینده دولت در خصوص طرح دو فوریتی استفساریه ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس مصوب ۱۳۷۸ و اصلاحات بعدی آن‌ صحبت می‌کرد، گفت که دولت درباره این طرح هم موافق است و هم مخالف. وی افزود: موافقت دولت با […]

سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور که در صحن علنی به عنوان نماینده دولت در خصوص طرح دو فوریتی استفساریه ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس مصوب ۱۳۷۸ و اصلاحات بعدی آن‌ صحبت می‌کرد، گفت که دولت درباره این طرح هم موافق است و هم مخالف.

وی افزود: موافقت دولت با آن دسته از مدارک تحصیلی است که ‌صادر شده از سوی نهادهای عنوان شده در طرح مذکور باشد و توسط هیأت‌های نظارت در انتخابات مجلس هشتم ‌تأیید شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: ما مصوبه مجلس در خصوص لزوم داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای حضور در انتخابات مجلس را واقعا یک تبعیض می‌دانیم و دولت با آن موافقت نیست.

‌مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش استفساریه ارائه شده از سوی نمایندگان را تفسیر قانون اساسی دانست نه تفسیر قانون عادی.

* یک دوره نمایندگی براساس اصل ۶۳ قانون اساسی یعنی ۴ سال

‌وی افزود: اصل ۶۳ قانون اساسی صراحتا تصریح کرده که یک دوره نمایندگی یعنی ۴ سال و ما واقعا می‌خواهیم که در خصوص این موضوع رفع شبهه و ابهام شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور بر همین اساس یادآور شد: شما می‌گویید یک دوره نمایندگی یعنی کمتر از ۴ سال که این موضوع را در طرح استفساریه آورده‌اید اما این موضوع به نظر بنده نیازمند اصلاح است و باید صراحتا عنوان شود که به هر میزانی که نماینده در مجلس باشد، معادل یک مقطع محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر