1

بررسی موانع و مشکلات ازدواج جوانان

  • کد خبر : 378201
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۴۰

با یک برنامه ریزی مناسب و همچنین توافق با همسر آینده می توان به راحتی در کنار زندگی مشترک به تحصیل نیز ادامه داد.

به گزارش خبرنگار افق؛ امروز مشکلات و مسائلی که بر سر راه جوانان وجود دارد به قدری زیاد است که جوانان را بر سر یک دو راهی قرار داده است . یا باید قید ازدواج را زده آن را به تعویق بیندازند، و یا بعد از تلاش های طولانی و مرارت های زیاد یا به سختی به نتیجه خواهند رسید و یا به طور کلی قید آن را خواهند زد.

در بروز این مشکلات نمیتوان یک نفر و یا یک نهاد را مقصر دانست بلکه عوامل متعدد زیادی دست به دست هم داده اند تا این سنت الهی را در مسیر سخت و دور از دسترس قرار دهد.

در زمانهایی نه چندان دور اولویت برای زندگی جوانان ازدواج بود و دختران با داشتن خواستگار مناسب به خانه بخت می رفتند واگر دوست داشتند در خانه همسرشان ادامه تحصیل می دادند.

اما با تحولات فرهنگی و اجتماعی که اتفاق افتاده ، امروزه تحصیل در مقاطع بالا به یکی از موانع ازدواج در پیش روی جوانان شده است. مشکلی که با تفاوت نرخ دختران تحصیل کرده، نسبت به پسران حادتر به نظر می رسد.

بسیاری از پسران خواستار ازدواج با دخترانی که از به لحاظ تحصیلات بالاتر از آنها باشند نیستند و از جانب دیگر دختری که دارای تحصیلات عالیه است توقع بیشتری نسبت به خواستگاران آینده اش از لحاظ تحصیلات و موقعیت اجتماعی خواهد داشت.

البته مسئله ادامه تحصیل تنها از سوی دختران مطرح نیست گاهی بهانه ادامه تحصیل از زبان پسران نیز شنیده می شود.
حال باید اندیشید چه مسئله ای باعث شده است که ازدواج مانعی بر سر راه ادامه تحصیل فرض شود ، در حالی که زوج های موفق زیادی هستند که توانسته اند در کنار تشکیل خانواده و رسیدن به آرامش روحی و جسمی در کنار یکدیگر به مدارج بالای علمی دست پیدا کنند.

با یک برنامه ریزی مناسب و همچنین توافق با همسر آینده می توان به راحتی در کنار زندگی مشترک به تحصیل نیز ادامه داد.

والدین سختگیر : خانواده نقش مهمی در امر ازدواج جوانان دارند. آنها می توانند با راهنمایی هایشان گره گشای بسیاری از مشکلات پیش روی جوانان باشند.

اما بعضی از والدین در مسیر انتخاب و ازدواج فرزندانشان به قدری سخت گیر و باریک بین می شوند که تبدیل به بزرگترین مانع ازدواج فرزندانشان می گردند. گاهی والدین آرزوهای با بهانه تراشی و گذاشتن شرط های سختگیرانه مثل، تعیین مهریه های بالا، ایراد گرفتن به تحصیلات ، قیافه ، محل زندگی و… ازدواج را از مسیر اصلی خارج می کنند.

خبر نگار : سید اصغر حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر