3

فوری / اعلام زمان برداشت سهام نوزادان در بورس

  • کد خبر : 381480
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

مشاور وزیر اقتصاد گفت: سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای نوزادان توسط والدین آنها قابل معامله است ولی قابلیت نقدشوندگی ندارد و تا ۲۴ سالگی آنها مسدود خواهد ماند.

فوری / اعلام زمان برداشت سهام نوزادان در بورس

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از مهر، اشرف سادات میری در گفت‌وگوی رادیویی در خصوص وظایف این وزارتخانه در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت اینگونه اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت آبان ماه سال ۱۴۰۱ به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد. بر اساس ماده ۱۱ این قانون، وزارت اقتصاد مکلف است به هر نوزاد متولد شده در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱ میلیون تومان سهام اعطا کند، این مبلغ بنا به تورم سالانه برای نوزادان متولد شده در سال ۱۴۰۱ معادل ۱ میلیون و پانصد هزار تومان و برای نوزادان متولد شده در سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیون تومان رسید و این قانون تا ۷ سال اجرا خواهد شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد مشمول تخفیف ۱۵ درصدی مالیاتی به ازای هر فرزند می‌شوند.

میری تصریح کرد: تدوین آئین نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت بسیار زمان بر بود؛ برای اجرای این قانون باید بستر الکترونیکی طراحی می‌شد که در نهایت با طراحی این بستر از پایان فروردین ماه سال جاری سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای نوزادان متولد شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت الکترونیکی و خودکار اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این سهام قابل معامله است ولی به نام فرزند در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مسدود خواهد ماند و قابلیت نقد شوندگی ندارد. این سهام تا ۲۳ سالگی به نام آنها باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن در ۲۴ سالگی قابل برداشت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=381480

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر