2

دشمنان دعاگوی روسیه باشند که مانع درگیری اتمی می‌شود

  • کد خبر : 381523
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

معاون شورای امنیت روسیه تهدید کرد تصرف خاک روسیه به معنای درگیری اتمی است و دشمنان باید به جان نظامیان روس که از شعله‌ور شدن این آتش جلوگیری می‌کنند، دعا کنند.

دیمیتری مدودف

به گزارش خبرگزاری افق، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور پیشین این کشور در مراسم رژه روز نیروی دریایی گفت دشمنان باید به جان نیروهای روسیه دعا کنند که «از شعله‌ور شدن آتش هسته‌ای جهانی جلوگیری می‌کنند».

به گزارش «راشا تودی»، اوکراین در ادامه حملات به خاک روسیه، طی ۲۴ ساعت ۴۴ حمله پهپادی به خاک روسیه انجام داد که یکی از آن‌ها در پنج کیلومتری کرملین (کاخ ریاست‌جمهوری روسیه) در مسکو اصابت کرد.

مدودف هشدار داد اگر به فرض تهاجم اعضای (گروهک اوکراینی) «باندِرا» با حمایت ناتو موفق می‌شد و «آن‌ها بخشی از سرزمین روسیه را تصرف می‌کردند، آنوقت به موجب قوانین و مقررات فرمان رئیس‌جمهور روسیه باید به سمت استفاده از تسلیحات هسته‌ای می‌رفتیم».

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه پیش‌تر هم در واکنش به حملات اوکراین به خاک روسیه گفته بود: «ناپاک‌زاده‌های باندِرا به‌طور فزاینده‌ای اهداف صلح‌آمیز و غیرنظامی را برای حملات ذلیلانه خود انتخاب می‌کنند. همه باید برای این حملات آماده باشند». وی تصریح کرد رژیم کی‌یف نمی‌تواند در جریان ضدحمله ادعایی خود به موفقیت دست یابد، بنابراین حملات به اهداف غیرنظامی را انتخاب کرده است.

مدودف همچین از ارتش روسیه خواسته بود اهداف غیرمتعارف را برای حملات خود انتخاب کنند زیرا به گفته او تأثیر آن قابل توجه‌تر خواهد بود.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، صبح امروز یکشنبه (۳۰ ژوئیه) اوکراین تلاش کرد با پهپادهایی به تأسیسات مسکو حمله کند که یکی از پهپادها در هوا برفراز قلمرو منطقه « اودینتسوفو» منهدم شد و دو پهپاد دیگر نیز منهدم شد و در شهر مسکو سقوط کرد.

از طرف دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین در شب گذشته، تلاش کرد با ۲۵ پهپاد به تأسیسات کریمه حمله کند که ۱۶ پهپاد با ابزار پدافند هوایی روسیه منهدم شد و ۹ پهپاد دیگر نیز با ابزارآلات جنگ الکترونیک از بین رفت.

دوشنبه ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه) هم ارتش اوکراین با پهپادهایی به کریمه حمله کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تمامی ۱۷ پهپاد یا سقوط کرد یا با جنگ‌افزار الکترونیک از بین رفت.

حملات اوکراین به خاک روسیه در حالی انجام می‌شود که ضدحملات کی‌یف که مدت‌ها برای آن تبلیغ می‌شد و انتظارات زیادی با توجه به کمک‌های تسلیحاتی غرب از آن می‌رفت موفقیت‌آمیز نبوده است. خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد از زمانی که کی‌یف در ماه گذشته (ژوئن) ضدحمله خود علیه روسیه را آغاز کرد، برخی از روستاها در جنوب و مناطق اطراف شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین را پس گرفته اما هنوز به پیشروی قابل توجه در خطوط بشدت دفاعی روسیه دست نیافته است.

کی‌یف می‌گوید عمداً کُند پیش می‌رود تا از تلفات بالا در خطوط دفاعی مستحکم شده و پر از مین روسیه جلوگیری کند و در حال حاضر بر تضعیف لجستیکی و فرماندهی آن متمرکز است. اما مسکو می‌گوید ضدحملات اوکراین شکست خورده است.

یکشنبه (۲۴ ژوئیه) ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود ضدحمله اوکراین را شکست‌خورده خواند و در خصوص تلفات اوکراین هم گفت نیروهای اوکراینی از آغاز ضدحملات تاکنون بیش از ۲۶ هزار پرسنل خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=381523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر