0

افزایش کیفیت کلاس مجازی مدارس

  • کد خبر : 387758
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
 با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، معلمان و مسئولین حوزه‌های مجازی همواره نگران این موضوع هستند که دوره‌های آموزش آنلاین برای فراگیران، اثربخشی مطلوب داشته باشد.

کلاس‌های غیرحضوری باید مفید و با کیفیت بالا برگزار شوند تا سطح علمی دانش آموزان در مقایسه با آموزش حضوری یکسان باشد.

در این مقاله به راهکارهایی برای بالابردن اثربخشی آموزش مجازی می‌پردازیم.

۱. محیط مجازی جذاب استفاده از متن، تصاویر، ویدئو، فایل صوتی و… در کنار هم پیام چند رسانه‌ای ایجاد می‌کند که آموزش را تاثیرگذارتر و مفیدتر خواهد کرد.

استفاده از صوت و تصاویر در تدریس به دانش آموزان به تثبیت مفاهیم آموزشی در ذهن آن‌ها کمک می‌کند و در نتیجه میزان یادگیری دانش آموزان را افزایش می‌دهد.

۲. دریافت مکرر بازخورد از کلاس‌های آنلاین یکی از را‌ه‌های مناسب برای افزایش اثربخشی کلاس‌ آنلاین، دریافت مداوم بازخورد از دانش آموزان است تا بتوانید روش تدریس خود را ارزیابی کرده و در نهایت پیشرفت کنید.

۳. دریافت بازخورد گروهی شما به عنوان معلم، می‌توانید با ایجاد تمرین‌های مشارکتی و دریافت بازخورد‌های گروهی مستقیم و غیر مستقیم از دانش آموزان، یادگیری آن‌ها را افزایش دهید.

۴ . داشتن برنامه آموزشی مشخص شما باید برای تدریس مفاهیم، برگزاری آزمون‌ آنلاین و دریافت تکالیف برنامه آموزشی معینی داشته باشید و دانش آموزان را نیز از این برنامه آموزشی مطلع کنید، تا از بی نظمی در فرایند تدریس جلوگیری شود.
۵. ایجاد محتوای درسی جذاب ایجاد محتوای جذاب، مشارکت و فعالیت دانش آموزان را به دنبال خواهد داشت. در ایجاد محتوا خلاق باشید و از اینترنت کمک بگیرید تا آن‌ها را به یادگیری جذب کنید.

۶. تدریس با نرم افزارهای آموزشی امروزه بسیاری از موسسه‌ها از نرم افزارهای کمک آموزشی استفاده می‌کنند زیرا محتوای خلاق و جذاب در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می‌دهد.

۷. ایجاد بحث‌های موضوعی دانش آموزان را تشویق کنید تا در بحث‌های گروهی شرکت کنند زیرا تبادل نظر، یادگیری و تعامل میان آن‌ها را افزایش می‌دهد.

۸. ارتباط میان دانش آموز و معلم یکی از موثرترین‌ روش‌ها برای تدریس مفاهیم ایجاد ارتباط تصویری یا صوتی است که یادگیری را برای دانش آموزان آسان‌تر می‌کند.

معلم و شاگردانش معمولا از ارتباط تصویری با اسکایپ، واتس‌اپ و یا پلتفرم‌های Adobe connect و Skyroom برای برگزاری کلاس‌‌ها استفاده می‌کنند.

سامانه تراز یک سامانه آموزش آنلاین برای ارتباط میان دانش آموزان و معلم است و شامل ویژگی‌هایی از جمله مدیریت کاربران، اتصال پایدار، تحلیل و ارزیابی دانش آموزان، آزمون آنلاین، بانک سوالات و… است که نیازهای هر دو طرف را برآورده می‌کند.

خبرنگار : سید اصغر حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=387758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر