3

طراحی برد موشک‌های ایران براساس حضور دشمنان

  • کد خبر : 4193
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲

غلامرضا کرمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم ۶ و حیرت دشمنان انقلاب اسلامی از این رزمایش، گفت: پیامبر اعظم ۶ آخرین توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشت و می‌توان […]

غلامرضا کرمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم ۶ و حیرت دشمنان انقلاب اسلامی از این رزمایش، گفت: پیامبر اعظم ۶ آخرین توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشت و می‌توان گفت که این رزمایش به لحاظ توانمندی شلیک همزمان موشک‌های زمین به زمین موجب هراس دشمنان انقلاب اسلامی شده است.

* برد موشک‌های ایران بنا به حضور دشمنان در منطقه طراحی شده است

وی با بیان اینکه برد موشک‌های نیروهای مسلح ایران بنا به حضور دشمنان انقلاب و ملت ایران در منطقه تنظیم شده است، افزود: ایران هیچ نگرانی بابت دور یا نزدیک بودن حضور دشمنان در منطقه ندارند چرا که موشک‌های زمین به زمین به این مناطق کاملا آشنایی دارند و به راحتی می‌توانند دشمنان را مورد هدف قرار دهند.

* در صورت اشتباه آمریکا، ایران به تمامی پایگاه‌های نظامی این کشور شلیک خواهد کرد

کرمی با اشاره به حضور نیروهای نظامی اشغالگر آمریکا در منطقه گفت: تمامی نیروهای آمریکایی و پایگاه‌های این کشور در خاورمیانه و دیگر کشورها در تیررس موشک‌های زمین به زمین ایران قرار دارد و به محض اولین اشتباه آمریکا، نیروهای مسلح ایران موشک‌های خود را به سمت نیروها و پایگاه‌های آمریکایی شلیک خواهند کرد و در این صورت قطعا سربازان آمریکایی قربانی سیاست‌های غلط آمریکا در منطقه خواهد شد اما ما امیدواریم که آمریکایی‌ها با تغییر سیاست‌های خود و با احترام به حقوق ملت‌ها بیش از این سربازان خود را قربانی سیاست‌های جنگ طلبانه خود نکنند.

* کلینتون برای فرار از فشارهای سیاسی توانمندی ایران بلوف زد

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران در ارائه توان موشکی خود بلوف می‌کند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون از هر اقدامی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران پرهیز نکردند. آنها از تروریست‌های خود برای مقابله با ایران کمک گرفتند. جنگ هشت ساله را علیه ملت ایران تحمیل کردند. آمریکایی‌ها در جنگ ۸ ساله توانمندی ایران را می‌دانست اما در عمل به توان پاسخگویی ایران اذعان کرد و اکنون نیز ما می‌گوییم که توانمندی ایران عملیاتی است و هر لحظه که به کشور تجاوز شود، بلوف یا غیربلوف بودن آن را به آمریکایی‌ها نشان خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ایران می‌داند که آمریکایی‌ها توانمندی نظامی ایران را رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: آمریکا برای پاسخگویی به رقیبان سیاسی خود و کنگره این کشور تحت فشار است. آنها باید در باره توانمندی ایران به کنگره و رقیبان سیاسی خود پاسخگو باشند و برای این پاسخگویی هیچ راهی جز ادعای بلوف بودن توانمندی ایران و رد آن ندارند.

* مسلمانان نگران نباشند، موشک‌های ایرانی دقیق است

کرمی در پاسخ به این سؤال که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا به مردم منطقه این گونه القا کند که در صورت درگیری نظامی در منطقه ایران به بهانه شلیک به پایگاه‌های نظامی آمریکایی مردم کشورهای منطقه را نیز هدف قرار خواهد داد، اظهار داشت: اینکه ایران بر دقت برد موشک‌های خود و دقیق بودن آنها تاکید می‌کند حاکی از این است که برادران مسلمان ما نباید هیچ نگرانی خاصی از احتمال شلیک موشک‌های ایران به مکانی غیر از پایگاه‌های نظامی آمریکا داشته باشند.

* حق ایران برای شلیک به پایگاه‌‌های نظامی آمریکا محفوظ است

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران حق خود را محفوظ می‌داند که اگر از طریق پایگاه نظامی در یکی از کشورهای اسلامی مورد هدف قرار گرفت، آن پایگاه را مورد هدف قرار دهد و این جزء استراتژی جمهوری اسلامی ایران است و بارها آن را اعلام کرده است اما اینکه آمریکایی‌ها جوسازی می‌کنند که موشک‌های ایرانی خطا خواهند کرد، باید بگویم که کارشناسان نظامی آمریکا به خوبی می‌دانند که موشک‌های ایرانی دقیق‌ترین موشک‌ها در بین نسل‌ جدید موشک‌های دنیا است.

* بومی بودن موشک‌ها و سکوی پرتاپ آنها دشمن را حیرت زده کرد

وی افزود: نه تنها موشک‌هایی که در رزمایش پیامبر اعظم ۶ شلیک شد، بومی بود بلکه سکوهای پرتاب این موشک‌ها نیز توسط متخصصان ایرانی ساخته شده بود و این موضوع آمریکایی‌ها را محکوم به نگرانی می‌کند.

کرمی نگرانی سیاسی آمریکایی‌ها از توانایی‌های موشکی ایران را به جا و به حق دانست و گفت: کسانی که به فکر تجاوز نظامی به دیگر کشورها و تضییع حقوق ملت‌ها نباشد، نباید از قدرت نظامی یک کشور وحشت‌زده شود.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران آمادگی دارد با کشورهای مستقل منطقه رزمایش مشترک نظامی انجام دهد، گفت: در رزمایش‌های قبلی برخی از مسئولان کشورهای همسایه شاهد توانمندی نیروهای مسلح ایران بودند و ایران در این رزمایش‌ها به آنها اعتماد کرد چون دوستی با کشورهای همسایه استراتژی جمهوری اسلامی ایران است.

* از سپر دفاعی کشورهای اسلامی برای مقابله با تجاوز آمریکا استقبال می‌کنیم

وی با بیان اینکه ایران از سپر دفاعی برای کشورهای منطقه با هدف جلوگیری از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی استقبال می‌کند، گفت: اگر کشورهای منطقه خواهان سپر دفاعی باشند، ایران از آن استقبال می‌کند و اعلام می‌کند که حاضر است در این راه و برای دفاع از تمامیت این کشورها در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا به آنها کمک کند.

کرمی همچنین گفت: برخی کشورهای منطقه علیرغم قراردادهای فرامنطقه‌ای که امضا کرده‌اند برای همکاری نظامی با تهران ابراز تمایل کردند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور نظامی آمریکا در منطقه گفت: دشمن از هزاران کیلومتر دورتر به منطقه خاورمیانه یورش برده است و در این منطقه پایگاه نظامی تشکیل داده است. اما در عین حال ادعا می‌کند که ایران برای منطقه تهدید است در حالی که خود آمریکایی‌ها باید بگویند که چرا کشورهای منطقه را اشغال نظامی کرده‌اند.

وی به آمریکا هشدار داد که اگر اشتباهی از سوی آنها سر بزند، تهران حق خود را برای انهدام تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه محفوظ خواهد داشت.

* شاید سکوی پرتاپ موشک‌های ایرانی به اسرائیل در دامغان طراحی شده باشد

کرمی در پاسخ به این سؤال که چرا فرماندهان نظامی ایران از امکان شلیک به اسرائیل از شهر دامغان سخن گفته‌اند در حالی که نوار مرزی بهترین مکان برای مقابله با متجاوزان است، تصریح کرد: سردار حاجی‌زاده دامغان را برای حمله موشکی به اسرائیل البته در صورت تجاوز به ایران بعنوان مثال ذکر کردند و شاید هم ممکن است که سکوهای پرتاب موشک‌های زمین به زمین ایران به سمت سراسر اسرائیل در شهر دامغان طراحی شده باشد. لذا ایران از تمامی نقاط جغرافیایی خود می‌تواند سرتاسر اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال است اما بنا به برنامه‌ریزی‌های ایران برای مقابله با متجاوز به یقین می‌توانیم بگوییم که اشتباه حمله به ایران پایان کار رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

* راهبرد ایران دفاعی است، اما حمله کنند، تهاجم به دشمن استراتژی می‌شود

وی در تبیین این گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه که “راهبرد ما دفاعی است، تاکتیک ما تهاجمی ” گفت: استراتژی کلان جمهوری اسلامی ایران بر اساس دفاع از کشور طراحی شده است و دکترین‌های نظامی ایران دکترین‌های دفاعی هستند. ایران به حقوق همه کشورها احترام می‌گذارد و از حریم خود دفاع می‌کند. منتهی در صورتی که خاک ایران مورد تجاوز قرار بگیرد تاکتیک ایران دفاعی نخواهد بود و با استراتژی تهاجم به دشمن، ایران آرایش نظامی خواهد گرفت.

کرمی از آمادگی نیروهای مسلح ایران برای پاسخ به تجاوز دشمن خبر داد و گفت: نیروهای مسلح ایران تمامی تحرکات دشمن را رصد می‌کنند و بنابه تحرکات آنها آرایش نظامی می‌گیرند و بر همین اساس باید گفت که در صورت تجاوز دشمن به حریم خاک ایران، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تمامیت دشمن را در بیرون از مرزها مورد هدف قرار خواهد داد.

* استقبال ایران از پیمان نظامی برای کشورهای اسلامی

وی در پاسخ به این سؤال که کشورهای شرقی، بلوک نظامی شرق و کشورهای غربی “ناتو ” را برای دفاع نظامی تشکیل داده‌اند اما کشورهای اسلامی چنین برنامه‌ای ندارند. آیا جمهوری اسلامی ایران از پیمان نظامی اسلامی متشکل از کشورهای اسلامی برای دفاع از حقوق مسلمین برنامه‌ای دارد یا نه، گفت: ابتدا باید برخی کشورهای اسلامی خط و مرز خود را با دشمنان اسلام مشخص کنند و سپس اتحاد واقعی را نمایان کنند تا زمینه پیشنهاد پیمان نظامی اسلامی به وجود بیاید.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کشورهای اسلامی برای دفاع از حریم خود و حقوق مسلمین به این نتیجه برسد که باید پیمان نطامی اسلامی تشکیل شود، ایران از آن استقبال خواهد کرد و با توانمندی‌های نظامی خود از حقوق مسلمین حراست خواهد کرد. منتهی این موضوع منوط به اتحاد کشورهای اسلامی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان دشمنان اصلی اسلام است.

* برخی علائم از جمله سقوط مبارک نوید اتحاد کشورهای اسلامی را می‌دهد

کرمی افزود: برخی علائم از جمله سقوط رژیم مبارک و انقلاب‌های منطقه نوید اتحاد کشورهای اسلامی را می‌دهد چرا که حکومت‌های دست نشانده آمریکا در کشورهای اسلامی به بن بست رسیده و در حال سقوط کردن هستند که انشاءالله با روی کار آمدن حکومت‌های مردمی در کشورهایی که شاهد انقلاب‌های مردمی است ما می‌توانیم به یک پیمان نظامی اسلامی فکر کنیم.

* پیام پیامبر اعظم ۶، صلح و دوستی بود

وی در پایان پیام رزمایش پیامبر اعظم ۶ را صلح و دوستی عنوان کرد و گفت: رزمایش پیامبر اعظم ۶ برای کسانی که به فکر تجاوز به حقوق ملت‌ها هستند وحشت‌زا برای صلح‌طلبان پیام دوستی داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر