1

صدور اسناد هویتی برای ایرانیان داخل و خارج کشور

  • کد خبر : 4534
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۲

محمد ناظمی‌اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور در نخستین همایش علمی، کاربردی معاونین و کارشناسان حقوقی ادارات کل ثبت احوال کشور از اصلاح قانون سازمان ثبت احوال خبر داد و اظهار داشت: بیش از۱۲۰ میلیون سند در این سازمان وجود دارد که هم‌اکنون به صورت فیزیکی نگهداری می‌شود. وی با بیان اینکه حفظ و حراست […]

محمد ناظمی‌اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور در نخستین همایش علمی، کاربردی معاونین و کارشناسان حقوقی ادارات کل ثبت احوال کشور از اصلاح قانون سازمان ثبت احوال خبر داد و اظهار داشت: بیش از۱۲۰ میلیون سند در این سازمان وجود دارد که هم‌اکنون به صورت فیزیکی نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از این اطلاعات بسیار مهم است، اضافه کرد: این اسناد آرشیوی به صورت الکترونیکی درخواهد آمد و برای تسهیل در امور در اختیار کارشناسان ثبت احوال قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اعلام این خبر که لایحه اصلاح قانون سازمان ثبت احوال به مجلس می‌رود، گفت: با توجه به فناوری‌های جدید، اصلاح قانون سازمان ثبت احوال کشور از نخستین اولویت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از جمله راهبردهای توسعه این سازمان را ترویج کاربرد شماره ملی، افزایش دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوالی، طبقه‌بندی اسناد و افزایش و گستردگی دفاتر سازمان ثبت احوال در سراسر کشور عنوان کرد.

وی مأموریت این سازمان را ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی برای ایرانیان داخل و خارج کشور و تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی برشمرد.

ناظمی‌اردکانی‌ مهمترین اهداف کلان و محوری این سازمان را استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و استقرار سازمان الکترونیک بیان کرد و گفت: این سازمان در شرایط فعلی، یک سازمان گسترده است و بالغ بر ۶۰۰ اداره این سازمان در سطح کشور خدمات را به صورت حضوری و غیرحضوری به مردم ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به فناوری‌های جدید، قانون سازمان ثبت احوال کشور پاسخگوی نیازهای مردم نیست و اصلاح این قانون از نخستین اولویت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه “مطالعات و پژوهش‌های اولیه برای اصلاح قانون سازمان ثبت احوال کشور انجام شده است “، از معاون حقوقی رئیس‌جمهور خواست تا اقدام‌های لازم برای تصویب آن را تسریع بخشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر