1

هفته‌نامه “۹ دی ” موقتا تا اطلاع ثانوی رفع توقیف شد

  • کد خبر : 4772
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹

فارس: در پی رسیدگی به شکایت مدیرمسئول هفته‌نامه “۹ دی ” از هیئت‌ نظارت بر مطبوعات به دستگاه قضایی به دلیل توقیف این نشریه، قاضی پرونده دستور موقت رفع توقیف “۹ دی ” را صادر کرد. فارس:دادگاه رسیدگی به شکایت حجت‌الاسلام حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه “۹ دی ” از هیئت نظارت بر مطبوعات در روزهای […]

فارس: در پی رسیدگی به شکایت مدیرمسئول هفته‌نامه “۹ دی ” از هیئت‌ نظارت بر مطبوعات به دستگاه قضایی به دلیل توقیف این نشریه، قاضی پرونده دستور موقت رفع توقیف “۹ دی ” را صادر کرد.

فارس:دادگاه رسیدگی به شکایت حجت‌الاسلام حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه “۹ دی ” از هیئت نظارت بر مطبوعات در روزهای سه‌شنبه ۳۱ خرداد و دوشنبه ۱۳ تیر ماه جاری در شعبه ۳۴ مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار شد.

هیئت نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه بیست و سوم خرداد، هفته‌نامه “۹ دی ” را به دلیل “انتشار مطالب اقتصادی بدون قید زمینه آن در مجوز نشریه، انتشار کاریکاتوری از سیدمحمد خاتمی با لباس روحانیت و تغییر صاحب‌امتیاز “۹ دی ” بدون اطلاع هیأت نظارت ” توقیف کرد.

مدیرمسئول هفته‌نامه “۹ دی ” در اعتراض به رأی مذکور بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مطبوعات که تصریح دارد “تصمیمات هیئت نظارت بر مطبوعات مانع از شکایت و اقامه دعوای ذینفع در محاکم نخواهد بود “، از هیئت نظارت در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران شکایت کرد و خواستار رفع توقیف موقت از نشریه متبوعش شد.

شکایت حجت‌الاسلام رسایی طی دو مرحله در شعبه ۳۴ مجتمع مذکور مورد رسیدگی قرار گرفت و رئیس شعبه رسیدگی کننده، طی دو مرحله دستور موقت رفع توقیف از هفته‌نامه “۹ دی ” را صادر کرد که به دلیل موقت بودن این دستور، دادگستری تهران باید آن را برای اجرا تائید کند.

پیش از این روزنامه “همشهری ” که به دلیل ترویج بهائیت از طریق انتشار آگهی این فرقه ضاله توقیف شده بود و همچنین روزنامه “فرهنگ آشتی ” که از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شده بود، با دستور موقت دستگاه قضایی رفع توقیف شدند اما رفع توقیف موقت “۹ دی ” دو هفته به طول انجامیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر